[ad_1]
Med så många sociala medieplattformar och funktioner att välja mellan, kommer varje företags strategi sannolikt att se lite annorlunda ut. Faktum är att många varumärken kommer att förändra sina egna ansträngningar över tiden. Om din strategi för sociala medier är redo för en uppdatering, läs dessa tips från medlemmar i småföretagargemenskapen online.
Förbättra dina sociala medier-resultat 2022 med dessa bästa metoder
Sociala medier förändras hela tiden. Så du måste uppdatera dina rutiner varje år för att fortsätta få liknande resultat eller förbättra dig på dessa plattformar. Detta Socialinsider-inlägg av Elena Cucu innehåller beprövade metoder som kan hjälpa företag 2022.
Få ut det mesta av nya TikTok-funktioner
TikTok håller snabbt på att bli ett kraftpaket i den sociala medievärlden. Och plattformen fortsätter att lägga till funktioner för att förbättra upplevelsen för användare och skapare. För att lära dig mer om dessa funktioner och använda dem för ditt företag, läs detta eAskme-inlägg av Gaurav Kumar.
Håll dig uppdaterad med potentiella Twitter-ändringar
Det återstår fortfarande att se om Elon Musk kan komma att ta över Twitter under de kommande månaderna. Men det finns förändringar som kan förbättra plattformen oavsett vem som driver den. Tom Pick delar tankar i detta Webbiquity-inlägg. Och BizSugar-medlemmar erbjöd ytterligare kommentarer här.
Gör dig redo att redigera dina tweets
En Twitter-ändring som har diskuterats i flera år är en redigeringsknapp. Och slutligen testar Twitter den här funktionen med utvalda användare. Lär dig vad som är involverat och hur du får ut det mesta av den här funktionen i detta Social Media Today-inlägg av Andrew Hutchinson.
Lär dig om de senaste Instagram-uppdateringarna
Instagram är för närvarande i ett tillstånd av förändring. Algoritmen och nya funktioner som prioriterar video har dramatiskt förändrat upplevelsen för både användare och kreatörer. Om du använder den här plattformen för ditt företag är det upp till dig att hänga med i förändringarna och hitta sätt att sticka ut med de verktyg som tillhandahålls. Läs en guide till de senaste uppdateringarna i detta EmbedSocial-inlägg av Nikola Bojkov.
Få fler följare på Instagram
Innan du verkligen kan få ut det mesta av nya Instagram-funktioner behöver du en anständig följare som kan se dina inlägg. Om du precis har börjat eller kämpar för att få följare, läs detta Oberlo-inlägg av Nicole Martins Ferreira för tips.
Tänk om din Facebook- och Instagram-annonsstrategi
Både Facebook och Instagram erbjuder reklamalternativ för att snabbt utöka ditt konto. Men om du har använt dessa funktioner i ett år kan det vara dags att göra några ändringar. Detta Social Media Examiner-inlägg av Michael Stelzner innehåller tips för att ompröva dessa strategier.
Använd videomarknadsföring för att marknadsföra ditt företag
Video blir ett stort fokus för många sociala medieplattformar. Så om du vill växa online måste video nästan säkert vara en del av din strategi. I det här Small Biz Tipster-inlägget ger Lisa Sicard tips för att få ut det mesta av videoinnehållet. Och BizSugar-medlemmar hörde av sig med sina egna tankar här.
Gör ett marknadsföringskontrakt för sociala medier som respekterar din tid och budget
Många företag väljer att lägga ut sociala medier på entreprenad för att spara tid och förbättra resultaten. Men parterna i båda ändarna av dessa avtal förtjänar att få sin tid och sina pengar respekterade. Det är därför avtal är så viktiga. Läs mer om detta ämne i detta Agorapulse-inlägg av Anna Sonnenberg.
Använd WhatsApp för marknadsföring
När du tänker på sociala medier kanske du bara inkluderar webbplatser där du kan skicka meddelanden offentligt till många människor samtidigt. Men chattappar som WhatsApp kan också förbättra din marknadsföringsstrategi. Ivan Widjaya från Noobpreneur ger tankar om plattformen här.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link