
[ad_1]
Kanske är du ett litet företag som vill bygga upp varumärkesmedvetenhet genom att få en influencer att lägga upp. Eller så är du kanske en av dessa experter som själv försöker räkna ut din budget för influencer-marknadsföring.
Hur som helst förstår du vikten av prissättning för influencer marketing. Speciellt när du sätter ihop några siffror som du vill använda per inlägg.
Den här bloggen kommer att täcka vad du behöver veta, och den innehåller verktyg som en influencer marknadsför med.
Hur mycket kostar Influencer Marketing?
Influencer-marknadsföring är inte billig eftersom influencer-priser kan bero på flera saker. Till exempel är de flesta influencers inte Dwayne ”The Rock” Johnson. Han tar ut 1,5 miljoner dollar för ett inlägg. Chansen är stor att du inte kommer att spendera dessa siffror för din influencer-marknadsföringskampanj. Men du bör vara medveten om att den globala marknaden är värd 13,8 miljarder dollar.
Läs vidare för att ta reda på vad som ingår i denna typ av marknadsföring på sociala medier.
6 saker som påverkar intäkter per inlägg i marknadsföringskampanjer för influencers
Prissättning för influencer marketing har vissa rörliga delar. Populära sociala medieplattformar spelar en stor roll och andra faktorer spelar in hur mycket influencers bestämmer sig för att ta betalt.
1. Influencer Marketing ROI
Kom ihåg att var du är värd för en kampanj är lika viktigt som hur många följare du har. Olika sociala mediekanaler har olika engagemang.
En bra influencer-marknadsföringsstrategi kan innehålla videor. Men att sammanställa åsikter för att besluta om engagemang kan innefatta upprepade synpunkter från en person. Du behöver mer input på alla sociala medier.
2. Nano-influencers och mikro-influencers
Den största skillnaden mellan dessa två kategorier är antalet följare. För det mesta har en nanoinfluencer under 10 000 följare. En mikroinfluencer är nästa steg upp och de kan ha upp till 200 00 följare.
Mikroinfluencers som gör inlägg konsekvent har större chans att be om mer pengar. Högkvalitativa bilder på sociala mediekanaler gör också skillnad.
3. Influencer Marketing Tools
Det finns olika sociala plattformar att arbeta med och verktyg som Instagram influencers och andra kan använda, som Grin. De erbjuder verktyg som varumärkesinnehåll för att öka antalet följare.
4. Typen av innehåll
Om du vill vara en av de högst betalda influencer-typerna måste du bestämma dig för ditt innehåll. Skriftligt innehåll, videor eller andra inlägg tar olika mycket tid och ansträngning.
5. Industrin
Influencermarknadsföringsbranschen är stor och det finns många influencers i varje hörn. De inkluderar wellness-, resor-, mode- och skönhetssegment för att bara nämna några. Om du väljer en bransch som inte är för trångt, ökar din engagemang och du kan ta ut mer.
6. Engagemang
Detta är en stor faktor i influencer rates. Det är inte alltid sant att den genomsnittliga influencer-inkomsten ökar med antalet följare. Att få kontakt med publiken är det stora målet i den här typen av digital marknadsföring. Följarnas engagemang har stor betydelse. Mät detta med hjälp av gilla-markeringar, delningar och reposter.
Läs mer: YouTube influencers
Hur mycket tjänar influencers med färre än 10 000 följare per inlägg?
Influencerfrekvensen varierar. Det finns en outtalad regel om att få betalt $10 för varje tusen följare du har efter en viss tröskel. Läs vidare för att ta reda på vad det är och om influencer-partnerskap. Nano-influencers får $10 till $100 för sponsrade inlägg.
Läs mer: Hur tjänar influencers pengar
Hur mycket tjänar influencers med 10 000-100 000 följare per inlägg?
För det första involverar de mest populära partnerskapen för influencer sponsrade inlägg. När du har följare i det här sortimentet skickar varumärken direktmeddelanden och erbjuder gratiserbjudanden. Det spelar ingen roll vilken social plattform du befinner dig på. Mikroinfluencers med 6 000 till 10 000 följare kan tjäna cirka 88 USD per inlägg. En influencer med 50 000 till 80 000 följare kan ta ut $200 för ett inlägg.
En Influencer-kampanj kan förvänta sig att tjäna $10 för varje tusen följare när de når tröskeln på 100 000.
Hur mycket tjänar influencers med fler än 100 000 följare per inlägg?
När en influencers antal följare når 100 000 är de mitt i packningen. Influensermarknadsföringsutgifterna för att få en av dessa personer börjar klättra.
Influenser på sociala medier som har mer än 100 000 följare kan ta ut $500 för ett inlägg. Och det beror på plattformen för sociala medier.
Hur mycket tjänar influencers med mer än 1 miljon följare per inlägg?
Mega influencers gör det mesta. Det är i genomsnitt drygt 15 000 USD per månad. Enligt Influencer Marketing Hub kan det översättas till $25 000 och uppåt på Facebook.
Läs vidare för att ta reda på vad en influencer får betalt på andra populära sociala plattformar.
Hur mycket tjänar en Instagram-influencer per inlägg?
Ett Instagram-inlägg lönar sig för makro-influencers. Till en summa av $5 000 till $10 000 för ett inlägg, vilket gör det till en bra anledning att ha ett Instagram-konto. En Instagram influencers lön går upp till $10 000 + för mega Instagram influencers. Instagram-inlägg för nano-influencers börjar på $10.
Den högst betalda Instagram influencern kommer att vara en kändis. Önskade influencers kan börja publicera med Instagram-berättelser. Kom ihåg att Instagram-användare är stora på engagemang vilket gör det till en lukrativ marknadsföringskanal.
Influencermarknadsföringskostnaderna här är varierande, se nedan. Och glöm inte hur effektiv en Instagram-berättelse kan vara.
Hur mycket tar influencers per post på TikTok?
Siffror för detta sociala nätverk kommer också från influencer marketing hub. De lägsta priserna för influencer-marknadsföring här är för nano-influencers på fem dollar till $25 per post. Men mega influencers får $2 500 och uppåt. Och om du vill behålla din inkomst, var medveten om TikToks riktlinjer för communityn.
Läs mer: Influencer Marketing Hub
Hur mycket tar Twitter-influencers per inlägg?
Är Twitter din målgrupp? Prismodellen här kommer att betala influencers allt från $2 till $2 000 plus.
Här är lite extra. Priserna för Snapchat influencer-inlägg är $10 per 1000 följare.
Registrera dig för Influencer Marketing Platforms och börja tjäna pengar idag
Bra influencer-marknadsförare använder verktyg för att hjälpa dem komma igång. Som en influencer-marknadsföringsbyrå eller plattform.
#BETALT
Detta influencer-marknadsföringsföretag är inte traditionellt. Potentiella influencers kan söka till företag från en målgrupp genom att pitcha för kampanjer.
UpFluence
Den här är bra för småföretag. Varumärken kan hantera relationer och synkronisera med influencers marknadsföringsmål. Den här fokuserar på varumärkespartnerskap som några av dessa andra plattformar.
Sträva
Det här verktyget innehåller funktioner som förstärkning av influencer-innehåll. Det fungerar med olika sociala plattformar som en YouTube-kanal och andra webbplatser.
Referens
En influencers sponsrade inlägg gör sig bra här. Detta marknadsföringsverktyg integreras med alla stora e-handelsplattformar och olika sociala medieplattformar.
NeoReach
Detta verktyg skapade en databas med influencers från gruvplattformar. Den handlar om större företag och data om makroinfluensertyper. Och det finns information från andra sociala medieplattformar också.
Bild: Envato Elements
[ad_2]
Source link