
[ad_1]
Om du älskar att resa, är välorganiserad och tycker om att arbeta direkt med människor är det ett fantastiskt karriärval att bli resebyrå.
Man skulle kunna tro att med lättheten att använda sökmotorer på internet skulle resebranschen inte blomstra. Men det är.
Enligt statistik kan en person spendera (slösa) 20 timmar på internetforskning innan han bokar ett flyg. Internet är igensatt med information, varför fördelarna med att använda en resebyrå alltid kommer att vara av värde för majoriteten av resenärerna.
Vad är ett resebyråföretag?
En resebyrå är ett företag som tillhandahåller rese- och turismbokningstjänster och planering för människor. Detta kan innefatta att ordna saker som flygresor, fordonsuthyrning, hotell/logi och reseförsäkring. Innan du börjar ta reda på hur resebyråer tjänar pengar och se om du kan ta reda på nya sätt att generera intäkter.
Hur mycket kostar det att starta en resebyrå?
Goda nyheter! Du behöver ingen speciell utbildning och/eller certifieringar för att komma igång – även om du bör genomföra utbildning och certifiering tidigt i din karriär. Många resebyråer har bara avlagt gymnasieexamen innan de påbörjar resebyråarbete.
Varför vänta med att få utbildningen och certifieringarna? När du officiellt registrerar ditt företag och börjar verka kan kostnaderna för utbildning och certifieringar bli skatteavdrag.
Du kan få kunskap genom att arbeta deltid för framgångsrika resebyråer, eller så kan du börja med att starta en resebyrå. Kostnaden kommer naturligtvis att variera beroende på om du startar en hembaserad resebyrå eller hyr kontorslokaler.
Som ett minimum behöver du en dedikerad affärslinje med höghastighetsinternet och grundläggande kontorsutrustning som datorer, programvara och skrivare.
Hur mycket kan du tjäna på att äga en resebyrå?
Medellönen för någon som arbetar för en etablerad byrå är $19 per timme. Den genomsnittliga årliga inkomsten för oberoende resebyråer är $36 000. Det varierar beroende på din geografiska plats och vilken typ av reseverksamhet du har valt som specialitet.
18 viktiga steg för att starta ditt eget reseföretag
Här är viktiga steg att ta för att komma igång i resebranschen. Du bör tidigt bestämma dig för om du vill arbeta på ett reseföretag eller arbeta med att starta en resebyrå.
1. Genomför relevant utbildning
Högskolor och handelshögskolor erbjuder associerade och fyraåriga grader i turism. Det finns några oberoende utbildare som The Travel Institute som erbjuder certifieringar.
Alla dessa studier kommer att innehålla kurser i företagsledning, marknadsföring, redovisning och kundservice. Som en del av den pågående utbildningen bör du också hålla koll på internationella frågor och väderhändelser.
2. Titta på tävlingen
Resebyråer erbjuder vanligtvis alla typer av tjänster men specialiserar sig på en viss nisch. Vissa resebyråer fokuserar till exempel på lyxresor, vissa fokuserar på äventyrsresebranschen.
Kunniga resebyråer känner sina konkurrenter väl, särskilt innan de startar eget företag.
3. Välj mellan värdbyrå, oberoende resebyrå och franchise
Under paraplyet av en värdbyrå kan du arbeta som timanställd eller tjänsteman. Utöver din vanliga lön kan du vara berättigad att tjäna provision.
Om du startar en resebyrå kommer du att arbeta självständigt. Din lön kommer att vara de avgifter du tar ut av kunder plus provisioner du tjänar från reseleverantörer – som flygbolag, hotell och biluthyrningsföretag. Vissa företag fungerar enbart som onlineresebyråer – de fokuserar ofta på att ordna företagsresor.
Du kan också välja att köpa en franchise, som Dream Vacations. En franchise kommer att tillhandahålla utbildningsprogram. Både en värdbyrå och en franchise har fördelen av befintliga leverantörspartnerskap.
4. Hitta en specifik nisch och målmarknad
Kanske är din idé om en drömsemester att hyra cyklar och resa Inn to Inn i New England. Eller du kanske föredrar kanot vildmarksfloder, bo i tält.
Kanske vill du boka en all inclusive-resa, där priset inkluderar flyg, logi, mat och dryck.
Dina preferenser är inte det viktigaste. Du måste tänka på dina potentiella kunder och kunder. Lär dig demografin för ditt lokala område och den genomsnittliga inkomsten för potentiella kunder.
5. Välj ett företagsnamn och registrera din resebyrå
Innan du låser in namnet, gå till webbplatsen för din statssekreterare. Det är där företag är registrerade. Du kan kontrollera att namnet du vill använda inte liknar eller är samma som en redan existerande resebyrå, innan du spenderar pengar på visitkort eller en webbplats.
6. Skriv en affärsplan för resebyrån
Här är några användbara tips för att göra din affärsplan. En affärsplan bör innehålla nyckelelement i en affärsplan för reseföretag:
Nytt företagsnamn och hemsida
Verksamhetens fysiska plats
Affärsstruktur
Nisch i branschen
Skapa partnerskap (kryssningslinjer, hotell, uthyrningsföretag, etc.), speciellt när du har varit reseproffs i över ett år.
Planer för marknadsföring/expansion i branschen.
7. Öppna ett företagsbankkonto
Öppna ett företagsbankkonto och skaffa ett kreditkort för ett företagskonto.
8. Se till att du har de licenser och tillstånd som krävs i ditt land
Allmän affärslicens som krävs av din verksamhetsort.
Resebyrålicens – om det krävs av din stat.
Federalt arbetsgivar-ID (EIN) – behövs för att betala företagsskatter och löneskatter, om du har anställda. Du behöver EIN när du lämnar in skatter.
Zonindelning – Om du arbetar från ett hemmakontor måste du se till att din bostad uppfyller zonindelningskraven för hembaserade resebyråer.
9. Skapa en resebyråwebbplats och välj en plats
Du kan starta din egen resebyrå med den glittrigaste, mest informativa och underbara webbplats du kan tänka dig.
Men användningen kommer att misslyckas om den inte har länkats korrekt – så kallad sökmotoroptimering. Såvida du inte är väldigt kunnig på detta, kommer det att löna sig att anlita en professionell för att se till att kunderna hittar ditt nya företag och dina sociala mediekonton. Det är en viktig del av din marknadsföringsstrategi.
10. Sortera ditt bokföringsprogram
Du måste hantera resekontrakt, resebokningar, fakturor och kvitton, leverantörer och mer på det ekonomiska området. Här är några av våra rekommendationer:
Zoho
Färska böcker
itouroperator
11. Välj en affärsstruktur
Du måste välja en struktur för att starta din resebyrå. Många resebyråer väljer Limited Liability Company eller LLC. LLC låter dig skydda dina personliga tillgångar, särskilt om du arbetar i ditt eget hem.
Andra vanliga strukturer som valts av många företag i de flesta stater inkluderar partnerskap och företag.
12. Få ordning på dina skatter
Grundläggande behov: Ett EIN, bokföringsprogram för att spåra avdrag/utgifter och betalningar.
13. Köp Företagsförsäkring
Det finns vanliga försäkringar som behövs, såsom BOP (företagare), yrkesansvar, kommersiellt ansvar, fel och försummelser och allmän ansvarsförsäkring.
Om du ska sälja resor måste du erbjuda en reseförsäkring. Vad händer om resebegränsningar plötsligt påverkar en plats? Vad händer om en naturkatastrof förstör planerna för ett strandbröllopsdestination?
14. Gå med i reseföreningar
Här är några som kommer att fungera som ytterligare resurser för dig (hjälper dig med att hitta kunder):
USA-resor
American Society of Travel Advisors
Föreningen för oberoende researrangörer
15. Ställ in ditt kontor och investera i utrustning
Du behöver typisk kontorsutrustning som datorer, mjukvara, internet, telefonsystem och fax. Om du erbjuder resetjänster ansikte mot ansikte behöver du bekväma möbler och ett konferensrum, samt gott om parkering.
16. Marknadsföring
Vad gör andra agenter för att tjäna mer pengar? Läs och gå på seminarier.
Lär dig allt du kan om de bästa sätten att marknadsföra ditt företag och tjäna pengar jämförbara med högsta löner.
17. Hitta partners
Partners kan inkludera delar av en destination – till exempel ett motell, B&B, restauranger eller spa.
En delägare kan också vara ett medieföretag, till exempel en tidning, radio eller tv. Du köper reklam med dem och förhandlar fram en resa till reducerat pris för en ägare eller chef.
18. Bygg förtroende hos dina kunder
Du bygger förtroende genom att vara lättillgänglig och snabbt lyhörd för alla problem som dyker upp. En kund har till exempel hämtat bagage på flygplatsen, men fått veta av biluthyrningsföretaget att det inte finns någon reservation. Vad ska du göra åt det?
Ditt svar på sådana frågor kommer att bygga ditt rykte. Mun till mun är den bästa reklam som din nya resebyrå kan få.
Hur man konkurrerar med stora varumärken i resebranschen
För att driva en framgångsrik resebyrå måste du acceptera att du inte kan gå tå till tå med de stora. Skapa istället din nisch – en typ av resa eller destination som inte är vanlig i ditt område.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link