[ad_1]
Det lönar sig att hålla kunderna uppdaterade, särskilt när konkurrensen ökar. Ett sätt att hålla kunderna engagerade är att skicka dem nyhetsbrev. För företag som är intresserade av att driva trafik till sin webbplats är det en enkel men effektiv lösning att använda en e-postlista för kunder.
Kan du skapa ett nyhetsbrev i Canva?
Alla företag har inte kompetensen eller små team för att skapa sina nyhetsbrev. Det är därför många av dem är beroende av Canva. Men vad är Canva? Det är ett gratis onlineverktyg som kommer med en mängd teman och funktioner som hjälper företag att designa sina nyhetsbrev – på sitt sätt.
Är det gratis att skapa ett nyhetsbrev i Canva?
Canvas onlineredigerare är ett kraftfullt kreativt verktyg för att skapa professionella nyhetsbrev för e-postmarknadsföring. Och det är tillgängligt gratis, vilket gör det användbart för de flesta småföretagare. Om du letar efter ett integrerat verktyg kan du välja Canva Pro, som är ett betalalternativ.
Fördelar med att använda Canva för dina e-postmarknadsföringskampanjer
Det tar tid och resurser att bygga en väldefinierad digital marknadsföringsstrategi. Varje element, inklusive e-postmarknadsföring, måste utformas för att entusiasmera din publik. Det är här Canva, som ett verktyg, kan komma väl till pass.
Låt oss ta en titt på några fördelar med att använda Canva för dina e-postmarknadsföringskampanjer:
- Skapa varumärkeskonsekventa e-postmeddelanden: Som företagare vill du att dina meddelanden ska bli minnesvärda. Det är därför det är viktigt att vara konsekvent i ditt varumärke. På Canva kan du välja dina varumärkesfärger, typsnitt och logotyper för att skapa och ladda ner design som speglar ditt varumärke.
- Samarbeta sömlöst med ditt team: En annan fördel med att använda Canva är att din design kommer att lagras i molnet. Detta gör det lättare för flera teammedlemmar att arbeta med nyhetsbrevet samtidigt. När du har registrerat dig kommer du att kunna komma åt dina mönster från vilken enhet som helst.
- Anpassa ditt nyhetsbrevsdesign: Canvas mediebibliotek innehåller miljontals högupplösta bilder, ikoner och illustrationer i flera kategorier. Allt detta gör det lättare för dig att anpassa ditt nyhetsbrevsdesign.
- Spara tid och resurser: Canva är ett enkelt och användarvänligt verktyg som gör det lättare för dig att designa nyhetsbrev på väldigt kort tid.
Hur man skapar ett nyhetsbrev i Canva
Att skapa nyhetsbrev med dina egna bilder eller bildbanksfoton tar väldigt lite tid på Canva. Du kan designa nyhetsbrevet för att dela uppdateringar om dina sociala mediekonton eller kommande evenemang med en tydlig uppmaning.
Låt oss ta en titt på stegen för att skapa ditt eget nyhetsbrev i Canva.
1. Öppna Canva
Gå till ditt Canva-konto. I sökfältet skriver du Nyhetsbrev för att komma igång.
2. Välj en mall
I Canvas mallbibliotek hittar du flera alternativ att välja mellan. Använd rätt sökord för att hitta alternativ som kan fungera bäst för ditt företagsnyhetsbrev. När du har hittat rätt mall klickar du på den och börjar designa.
3. Finjustera din design
Du kommer att kunna komma åt ett antal viktiga element som illustrationer, grafik och gratisbilder på Canva. Använd dra och släpp-verktyget för att finjustera din design.
4. Lägg till ditt eget varumärke
Lägg till varumärkeselement för att anpassa ditt nyhetsbrev. Du kan till exempel ladda upp bilder och iögonfallande ikoner som speglar ditt varumärke.
5. Skapa engagerande text
En snygg design är bara hälften av vad som gör ett nyhetsbrev effektivt. Du måste också vara uppmärksam på innehållet. Överväg att lägga till en intressant ämnesrad och e-posthuvud för att locka din publik.
Hur man skickar ett Canva-nyhetsbrev i e-post
När du har lagt till varumärkets färger och bilder och är nöjd med resultatet är du redo att skicka nyhetsbrevet till dina kunder. Låt oss ta en titt på stegen för att skicka ett nyhetsbrev i ett e-postmeddelande:
- Spara din mall: Det första du ska göra är att spara ditt anpassade nyhetsbrev.
- Klicka på dela: Längst upp till höger hittar du alternativet Dela. När du klickar på den kommer du att kunna ladda ner filen.
- Bädda in filen: Slutligen, bädda in filen i din e-post och tryck på skicka.
Använda Canva Pro för att skapa ett nyhetsbrev i Canva
Om du är intresserad av mer avancerade funktioner bör du prova Canva Pro. På Canva Pro kommer du att kunna få tillgång till fler funktioner och alternativ för att lyfta utformningen av ditt nyhetsbrev. För att ge ett exempel, erbjuder Pro över 100 miljoner förstklassiga stockbilder, videor och grafik.
En annan fördel är det extra lagringsutrymmet. Jämfört med 5 GB molnlagring du får på gratisversionen erbjuder Pro 100 GB utrymme.
Mallalternativ för nyhetsbrev
Med flera tillgängliga alternativ kan det bli svårt att välja rätt nyhetsbrevsmallar. Låt oss ta en titt på några exempel på nyhetsbrev som kan fungera bäst för ditt företag.
Brunt Minimalistiskt Mode Nyhetsbrev för e-post
Om du har många produkter att presentera i ditt nyhetsbrev, överväg detta som ett alternativ. Brown Minimalist Fashion Email Newsletter har en snygg layout, vilket gör det lättare för dig att kommunicera mycket information utan att belamra e-posten.
Brun frukost Nyhetsbrev via e-post
Om du är ett livsstilsvarumärke, fungerar den här mallen bäst för att lyfta fram bilder. Med sin minimala text låter den grafiken förbli framträdande och fånga mottagarens uppmärksamhet.
Elfenben Guld Modern Line Art Smycken Collection Rea E-post nyhetsbrev
När du har ett enkelt, okomplicerat budskap att lysa igenom behöver du en mall som låter dig göra just det. Denna mall kommer att utmana dig att hålla ditt budskap kort och relevant.
Blåvitt Minimalistiskt Klassrumsnyhetsbrev
Ibland kanske du vill lägga till mer än en uppmaning, den här mallen kan hjälpa dig att göra det. Dess layout är utformad för att säkerställa att din publik inte blir förvirrad när de klickar på uppmaningsknapparna.
Retro mallar för nyhetsbrev för klassrummet
Om du letar efter en rolig mall som kombinerar ljusa färger med catchy typsnitt, bör du överväga detta mallverktyg för ditt klassrum.
Juni Fastighetsnyhetsbrev Digital mall
Om du vill skapa ett mer personligt nyhetsbrev kan denna mall komma till nytta. Den låter dig lägga till upp till 4 personliga foton, logotyper och mer.
Canva Tips för e-postmarknadsföring och nyhetsbrev
När det kommer till e-postmarknadsföringstjänster i allmänhet och nyhetsbrev, specifikt, är det viktigt att ha några saker i åtanke. Här är några användbara tips.
- Välj rätt layout: En bra layout fungerar för ditt innehåll. Så när du väljer det, överväg hur mycket text du tänker inkludera i ditt nyhetsbrev. Om det finns mycket text kan du överväga att välja en minimalistisk design som kan göra ditt nyhetsbrev mer läsbart.
- Använd bilder kreativt: Bilder gör ditt nyhetsbrev minnesvärt. Lägg till en slående bild som kommer att locka din publik att fortsätta läsa din e-post.
- Markera din uppmaning: Syftet med alla nyhetsbrev är att få din publik att vidta en åtgärd. Det är därför viktigt att använda rätt uppmaning och se till att den är markerad så att mottagarna kan klicka på den.
- Var uppmärksam på ämnesraderna: Dina kunder får många e-postmeddelanden, så för att de ska kunna öppna ditt måste du sticka ut. Att hålla dina ämnesrader korta och intressanta kan hjälpa dig att nå ditt mål.
- Prata med dina kunder: Ju mer personligt du gör dina nyhetsbrev, desto lättare är det att få dem att knyta an till din publik.
Kan jag ladda upp ett Canva-nyhetsbrev till Mailchimp?
För att ladda upp nyhetsbrevet till ditt Mailchimp-konto klickar du helt enkelt på de tre prickarna i det övre högra hörnet på skärmen och trycker på knappen Dela.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link