[ad_1]
Även om de inte brukar få mycket uppmärksamhet, kan vikten av e-postsignaturer inte underskattas. Från att tillhandahålla användbara länkar till viktig information spelar e-postsignaturer en viktig roll i kommunikationen.
Med tanke på vikten av att anpassa e-signaturer hjälper verktyg som Canva företag på många sätt.
Vad är en e-postsignatur?
Enkelt uttryckt är en e-postsignatur ett digitalt visitkort som visas som ett textblock i slutet av ett e-postmeddelande. Den innehåller vanligtvis avsändarens viktigaste kontaktinformation som adress, telefonnummer och jobbtitel. Det kan också innehålla ikoner för sociala medier. Det hjälper mottagaren att snabbt identifiera viktig information.
Fördelar med att skapa en anpassad e-postsignatur i Canva
Undrar du vad Canva är? Canva är designat för att hjälpa användare att skapa e-postsignaturer. Här är några fördelar med att använda den för att skapa din egen e-postsignatur.
- Gratis lösning: Trots att det är ett enkelt designverktyg kostar Canva ingenting. För en småföretagare är detta en stor fördel som gör detta verktyg populärt.
- Coola mallar att utforska: En annan fördel är antalet alternativ som Canva erbjuder till företag som vill skapa iögonfallande signaturer.
- Lätt att använda: Att skapa och ladda ner en e-postsignatur via Canva är snabbt och enkelt. Detta är särskilt användbart för företag som inte vill lägga mycket tid på att skapa e-postsignaturer.
- Helt anpassningsbar: Canva-design låter användare skapa signaturer baserat på deras varumärkesidentitet.
Exakt hur man skapar en Canva e-postsignatur
Tack vare sin enkelhet har Canva framstått som ett föredraget val för företag som är intresserade av att designa sina egna signaturer.
Intresserad av att använda Canva för att designa din egen e-postsignatur? Här är stegen att följa.
1. Välj det visuella huvudelementet
Med flera alternativ att välja mellan är det viktigt för dig att ha några saker i åtanke när du provar Canva. Det viktigaste är att välja det huvudsakliga visuella elementet som kan göra rättvisa åt ditt varumärkes färg.
När det gäller att välja det visuella huvudelementet bör du ställa dig själv några frågor. Vill du bara ha text och ikoner i signaturen eller är det ett varumärkesvisuellt element som ska finnas med? Vill du ha med din egen bild? Dessa är viktiga överväganden för att välja rätt signatur.
2. Välj sekundära visuella element
Nästa steg är att välja element som kan komplettera ditt huvudsakliga visuella element. Detta kan vara något så enkelt som en rad för att separera huvudsektioner. När du har bestämt dig, lägg till dem i din design.
3. Ladda ner element
När du är nöjd med dina visuella element, ladda ner dem från Canva. Du kan ladda ner filerna som PNG-filer. Om du inte är nöjd med storleken kan du redigera filen därefter.
4. Lägg till sista handen
För en professionell effekt, prova att lägga till lite finputsning. Med andra ord, beskära bilden inuti och se till att informationen du har lagt till (namn, jobbtitel, webbplats, företagsnamn och adress) är korrekt.
5. Skapa en tabell i Google Dokument
Bara för att vara säker på det slutliga resultatet, skapa en tabell i Google Dokument och testa din signatur här först.
6. Lägg till en signatur till ett e-postkonto
När du är nöjd med allt, kopiera e-postmeddelandet från Google Dokument och klistra in det i din e-postleverantör.
Så här lägger du till Canva e-postsignaturer i dina e-postmeddelanden
När du har skapat en cool e-postsignatur vill du lägga till den i dina e-postmeddelanden direkt. Som tur är är processen både snabb och enkel. Låt oss ta en titt på stegen för bästa praxis för e-signaturer.
- Gå till Inställningar: Om du använder Gmail måste du först gå till alternativet Inställningar. Du hittar den i det övre högra hörnet av din skärm.
- Välj alternativet Skapa ny signatur: Väl här laddar du bara upp din anpassade e-postskylt sparad som en png-fil.
- Hyperlänka din signatur: Nästa steg är att lägga till dina sociala medier-ikoner av samma storlek. Du måste också hyperlänka ikonerna så att de är en del av signaturen.
- Bädda in ett nyhetsbrev i e-postmeddelandet: Du kan använda Canva för att skapa och skicka ett nyhetsbrev också. Det första steget är att gå till din huvudsida på Canva och söka efter nyhetsbrev.
- Designa ditt nyhetsbrev: Du kan anpassa nyhetsbrevsmallen så att den ser märkesmärkt ut.
- Bädda in ditt nyhetsbrev: För att göra detta, klicka på alternativet Ny e-post och klicka sedan på Redigera och klistra in. När du har klistrat in ditt nyhetsbrev kommer det att bäddas in i din e-post.
Mejla signatur Canva-mallar
Eftersom antalet företag som använder Canva ökar stadigt, har verktyget kommit med flera användarvänliga mallar för att ge fler alternativ. Från minimalistisk till grafikcentrerad, det finns flera alternativ att välja mellan – beroende på ditt företags och varumärkesbehov.
Låt oss ta en titt på några exempel på e-signaturer som kan vara användbara.
Svart och vit minimalistisk frilansande e-postsignatur för fastigheter
Många användare föredrar att hålla saker och ting enkelt när det kommer till att designa sina e-postsignaturer. Denna mall framhäver minimalism för att säkerställa att all viktig information ingår för mottagaren av meddelandet. Med sin genomskinliga bakgrund har den en elegant design.
Grön vit minimal personlig e-signatur
Färgglada signaturer kan låta intressant som en idé, men de kan inte fungera när du försöker skapa dem för en professionell e-signatur. Den här mallen fokuserar på att använda bara två färger för att skapa ett formellt utseende och känsla.
Svart vit minimalistisk personlig professionell e-postsignatur
När det kommer till e-postsignaturer spelar teckenstorlekar en viktig roll för att se till att människor kommer ihåg den viktigaste informationen. I den här mallen har namn och tjänstetitel företräde. Den återstående informationen är i mindre teckensnitt för att vägleda mottagarna på ett sätt och säkerställa att de ser den relevanta informationen först.
Enkel krämbrun modedesigner e-signatur
Alla vill skapa en unik e-signatur. Men det betyder inte att du behöver bli galen med grafiska element. Ta den här mallen till exempel. Genom att hålla saker rena, detta te
Hur skapar du en Gmail-signatur i Canva?
Att skapa en Gmail-signatur i Canva är ganska enkelt. Här är stegen du behöver följa för att skapa din egen signatur.
- Gå till Canva och designa din signatur. Anpassa din signatur med varumärkesfärger, bilder och typsnitt.
- Lägg till alla viktiga detaljer som namn, jobbtitel, e-postadress, telefonnummer och mer.
- När du är nöjd med din signatur, ladda ner den som ett PNG-dokument.
- Gå till Inställningar i Gmail. Det är i det övre högra hörnet.
- Gå till signatursektionen och välj ”Skapa ny” signaturalternativ.
- Ladda upp filen med din signatur.
- Tryck enter.
Hur skapar du en Canva-signatur för Outlook?
Processen att skapa en Canva-signatur för Outlook är också ganska enkel. Låt oss titta på stegen.
- Skapa din egen signatur i Canva.
- Öppna Outlook och välj Inställningar.
- Öppna e-post och scrolla till botten för att hitta signaturknappen.
- Klicka på Signatur och ladda upp din signatur.
- Tryck på Spara.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link