[ad_1]
Etsy är en digital plattform designad för tillverkare och säljare och är ett av de bästa alternativen för att sälja handgjorda varor. Föremål som handgjorda smycken, i synnerhet, gör sig mycket bra på plattformen och är alltid populära bland kunder. Den här guiden om hur man säljer smycken på Etsy kommer att titta på de viktigaste sakerna du behöver tänka på innan du säljer på plattformen och tips för att sälja framgångsrikt genom din Etsy-butik.
Varför du bör överväga att sälja smycken i en Etsy Shop
Det finns många anledningar till varför Etsy-smyckessäljare framgångsrikt säljer genom sin Etsy-butik, till exempel:
- Bredare kundbas: Etsy lockar kunder från hela världen och gör dina smycken mer benägna att sälja på Etsy eftersom de är så populära.
- Enkel frakt och hantering: Etsy hjälper säljare med logistiken för att få produkter till kunder, inklusive fastställande av fraktpriser och sätt att erbjuda världsomspännande frakt.
- Onlinehandel på ett enkelt sätt: Istället för att spendera pengar på att skapa din egen e-handelsbutik har Etsy gjort allt det tunga arbetet för att göra Etsy-plattformen enkel för både säljare och köpare.
- Unikt: En av de främsta dragningarna för Etsy är att dess säljare har unika, svåra att hitta föremål som är handgjorda eller antika. Om du passar den nisch är det här den huvudsakliga platsen dina kunder kommer att leta efter för att hitta dina produkter.
Hur mycket kostar det att sälja smycken på Etsy?
Innan du börjar med din Etsy-butik är det avgörande att ta reda på prissättningen som fungerar för dig och se till att du skapar en plattform. Detta prissaldo är noteringsavgifterna Etsy tar ut för butiker.
Varje notering för smycken kommer med Etsy-avgifter på 0,20 USD och kommer att förnyas automatiskt vid 4-månadersgränsen. Dessutom tar Etsy ut en avgift på 6,5 % på transaktioner plus fraktkostnader och moms.
Är det lönsamt att sälja smycken för Etsy-säljare?
Etsy är en otroligt lönsam plattform för många säljare av smyckesprodukter. Plattformen samlar Etsy-butiker på ett sätt som är lätt för potentiella kunder att hitta. Att balansera prissättningen med avgifterna kan tyckas initialt utmanande, men det finns mycket potential att tjäna pengar med Etsy-försäljning.
Börja sälja smycken på Etsy i 8 enkla steg
Att sätta upp din Etsy-butik tar inte för lång tid, så du kan börja sälja på nolltid. Etsy smyckessäljare måste dock vidta följande steg för att framgångsrikt sälja sina produkter på plattformen.
Vi kommer att förklara några av de viktigaste stegen som behövs för att få igång ditt Etsy-företag för att sälja din smyckesprodukt.
1. Skapa din Etsy-butik
Det första steget för att börja med Etsy är att konfigurera ditt gratiskonto hos din butik. Du kommer att kunna välja ett butiksnamn, din plats och andra nyckelelement innan du börjar lägga upp annonser.
2. Ställ in dina listor och optimera för Etsy-söktermer
När ditt konto har konfigurerats är det dags att arbeta med dina butiksuppgifter. När du lägger till smycken är det viktigt att optimera listtiteln för att matcha de sökord som användare kan använda för att söka efter produkten.
Du kan till exempel inkludera termer som ”handgjorda” och alla material du använder för smyckena, som stenar eller metaller i smyckena, för att göra det lättare att hitta.
3. Skriv din butikspolicy
Etsy erbjuder många verktyg för säljare för att göra det enkelt att sälja, så se till att gå igenom resurser som Etsy-säljarhandboken. Detta inkluderar att skriva tydliga policyer som köpare behöver känna till innan köp, såsom leveranstid, hur varan är tillverkad, återbetalningar och returer.
4. Ta utmärkta produktbilder
E-handelsförsäljning handlar om produktbilderna du visar på dina annonser, så ta dig tid att få dem rätt! Visa dina handgjorda föremål i detalj och smycken med olika vinklar så att folk kan förstå vad de köper. Du kan också inkludera föremål för skala när du tar foton så att folk snabbt kan mäta storleken på smycket från smyckesbilderna.
5. Undersök dina målkunder och prispunkter
Din Etsy-butik kommer att konkurrera med andra butiker, så att göra lite forskning kan hjälpa dig att sticka ut.
Fundera på vilka dina målkunder är, vad de letar efter och varför de ska välja din produkt. Du kan inkludera denna information i dina listor för att övertala dem att köpa dina produkter. Titta på vad andra säljare som erbjuder liknande varor prissätter varorna till så att du kan vara konkurrenskraftig när användare filtrerar medan de handlar.
6. Skicka varor snabbt för Etsy-shoppare
Ett e-handelsföretag är bäst när det skickas snabbt till kunder. Ju snabbare du är att skicka varor, desto bättre recensioner får du sannolikt, inklusive Etsys ”stjärnsäljare”-märke. Gör det tydligt i dina policyer vad din leveranstid är, så att köpare vet vad de kan förvänta sig och inte lämnas att vänta.
7. Uppmuntra recensioner
Etsy-butiker är mer framgångsrika när de har massor av recensioner, eftersom recensioner är avgörande för att bygga förtroende. Uppmuntra kunderna att lämna recensioner för din produkt vid varje köp. Du kan inkludera en liten tacklapp som påminner dem om att göra det eller till och med erbjuda en liten rabatt på deras nästa köp. Oroa dig inte om du får en negativ recension eller två, så länge majoriteten är positiva.
8. Marknadsför din Etsy-butik
Om du säljer på andra platser, till exempel en loppmarknad eller hantverksmarknad, marknadsför din Etsy-butik. Alla kan inte köpa just då och där, eller så kanske de vill komma tillbaka till dina produkter – det är vad Etsy-butiken är till för! Ge ut kort med din Etsy-information när du säljer personligen för att öka trafiken till din butik.
Vilka är de mest populära smyckena som säljs på Etsy?
Det finns många typer av smyckesköp som görs på Etsy-plattformen. Många andra Etsy-säljare lyckas göra konsekvent försäljning genom att sälja smycken på Etsy. Några av de mest populära smyckena som köps på Etsy inkluderar:
- Handgjorda örhängen
- Handgjorda halsband
- Antika ringar
- Antika broscher
Bild: Envato Elements
[ad_2]
Source link