[ad_1]
Ett hett ämne bland småföretagare är att en ny lågkonjunktur är på väg eller att landet redan är inne i en lågkonjunktur. Eftersom inflationen är så hög, men arbetslösheten så låg, vill vissa ekonomer ändra definitionen av en lågkonjunktur (två på varandra följande kvartalsvisa sänkningar av BNP). Den senaste minskningen av den månatliga arbetslösheten förvirrar bara situationen när många stora teknikföretag som Amazon och Spotify säger upp sina anställda.
På The Small Business Radio Show den här veckan förklarar Gini Dietrich, grundare, VD och författare till Spin Sucks vad vi kan göra nu för att förbereda oss för nästa lågkonjunktur oavsett när det kommer till småföretag. Hon har drivit och odlat en byrå de senaste 15 åren. Hon är också medförfattare till ”Marketing in the Round”, medvärd för Inside PR och medvärd för The Agency Leadership-podcast.
Gini baserar sina råd på hur oförberedd hon var under den stora lågkonjunkturen 2008 där hon var tvungen att släppa de flesta av de 30 personerna i hennes företag. Hon diskuterar hur man:
- Spara pengarna du har till hands eftersom försäljningen krymper och kunderna tar längre tid att betala under en lågkonjunktur.
- Hantera lönsamhet: ta reda på från dina bokslut vilka försäljningar i ditt företag som verkligen tjänar pengar på.
- Diversifiera din kundbas och intäktsströmmar. Lågkonjunktur påverkar vanligtvis olika branscher ojämnt.
- Identifiera och bibehåll dina styrkor och bästa kunder som kommer att stanna hos dig.
- Var redo att bestämma vad du kan sluta göra; vet när du ska sluta! Ta reda på vad som inte tjänar pengar eller bara är slöseri med tid. Spara dina ekonomiska resurser.
- Hantera likviditeten som du gör din lönsamhet. Ekonomiska situationer kan förändras snabbt under en lågkonjunktur så var beredd på att kunna hitta extra pengar.
Lyssna på hela intervjun på The Small Business Radio Show.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: amazon
[ad_2]
Source link