[ad_1]
Har ditt företag fastnat i ett hjulspår? Om du har märkt att din tillväxt har stabiliserats de senaste åren kan en ny strategi vara nödvändig för att ta dig till nästa nivå. Detta kan innebära en ny marknadsföringsplattform, extra intäktskällor eller till och med global expansion. Medlemmar av småföretagarsamhället online har visdom att dela med sig av i alla dessa ämnen. Läs vidare för deras tips.
Lär dig mer om TikTok
Att gå med i nya sociala medieplattformar kan verkligen höja ditt digitala marknadsföringsspel. TikTok är ett av de mest kraftfulla nya verktygen som finns tillgängliga för att snabbt växa en publik. Rachel Strella från Strella Social Media gick nyligen med i plattformen och beskrev sin erfarenhet här. Du kan läsa ännu mer konversation om TikTok i BizSugar-communityt.
Utveckla ett affärsnätverk utan personliga möten
Personliga kontakter kan hjälpa ditt företag att växa exponentiellt. Men alla entreprenörer börjar inte med ett befintligt nätverk. Ivan Widjaya delar med sig av hur man utvecklar denna kraftfulla resurs utan personliga möten i det här inlägget på Noobpreneur-bloggen.
Få betalt med affiliate-marknadsföring
Vilket företag vill inte få in mer intäkter? Ibland handlar ökade intäkter inte om att stödja befintliga intäktsströmmar – utan istället om att skapa nya. Affiliate-marknadsföring kan vara ett enkelt och effektivt tillägg. Läs mer i det här inlägget om guldfat av Adeyemi Adisa.
Tjäna pengar på din webbplats
Faktum är att affiliate-marknadsföring bara är ett av många sätt att tjäna pengar på en webbplats. Om du bara använder din webbplats som ett marknadsföringsverktyg för närvarande kan du dra nytta av att förvandla den till en extra intäktsström. Nicola Bleu utvecklar i detta inlägg från Blogging Wizard.
Låt dig inspireras av framgångsrika grundare
Det kan vara svårt att hitta motivation som nyföretagare om du inte har relaterbara mentorer att se upp till. Andra grundare som Bobbie Racette har känt så här tidigare, men hittat sätt att lyckas ändå. Som den första inhemska kvinnan att stänga en serie A kunde hennes berättelse inspirera många. Läs mer i den här artikeln av Corinne Lestch på The Story Exchange.
Tänk globalt även som ett nytt företag
Ett annat sätt att öka nivån på ett litet företag är att utöka det geografiska område du betjänar. Även som ett litet, lokalt företag finns det sätt att tänka globalt eller expandera på detta sätt. Marty Zwilling från Startup Professionals Musings ger tips i det här inlägget.
Lär dig att navigera i inflation som ett litet företag
Det kan tyckas vara svårt att göra förbättringar under svåra ekonomiska perioder. Men vissa grundare kan se på utmaningar som möjligheter. Så är fallet med den nuvarande ökningen av inflationen runt om i världen. Carol Roth delar med sig av insikter från flera affärsexperter i det här inlägget.
Förbättra effektiviteten med Project Management Workflow
Förutom att anställa är att öka effektiviteten för nuvarande teammedlemmar ett av de bästa sätten att höja ett litet företag. Arbetsflöde för projektledning erbjuder ett kraftfullt koncept som kan hjälpa dig att uppnå detta mål. Alex York delar mer om detta ämne i detta Teamwork-inlägg.
Uppgradera ditt innehållsspel
Chansen är stor att ditt företag redan använder någon form av innehållsmarknadsföring för att nå potentiella kunder. Men uppnår din nuvarande strategi alla dina mål? Om inte, kan det vara dags att gå upp i nivå med strategierna i detta 99signals-inlägg av Sandeep Mallya. Du kan också se kommentarer till inlägget från BizSugar-medlemmar här.
Få fler Instagram-innehållsidéer
Instagram är ett annat område där innehåll kan bli lite inaktuellt. Faktum är att många kreatörer kämpar på plattformen nu på grund av ändrade algoritmregler. Men idéerna i detta Creoate-inlägg av Jessica Schuster kan hjälpa. Och kommentarer från BizSugar-communityt kan ge extra insikter.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link