[ad_1]
En av de största utmaningarna för försäkringsombud är juridiskt att få information om potentiella kunder.
Att vinna kunder för försäkringsagenter kan vara mer komplicerat än någon annan professionell tjänst. Mer så, eftersom de flesta redan har minst en försäkring. Bankrate säger att mer än hälften av alla amerikaner har någon typ av livförsäkring, och det finns många fler typer som bil, hem, hälsa och så vidare.
Att få tillgång till potentiella kunders befintliga försäkringar är ingen lätt uppgift. Eftersom identitetsstöld är ett verkligt hot tilltalar inte policyer för delning via e-post många människor. Därför måste försäkringsagenter arbeta smartare, inte nödvändigtvis hårdare. Många strategier leder till kundupptäckt, och de inkluderar:
- Hemsida
- Försäkringsagentplattform
- Marknadsföring i digitala och sociala medier
- Personligt nätverkande
Låt oss titta på de olika sätten att få snabb tillgång till försäkringsinformation och annan kritisk kunddata.
För att känna till detaljerna i en prospekts nuvarande försäkring måste försäkringsagenten ha tillgång till försäkringens deklarationssidor.
Deklarationssidor för en policy
Nu, vad innehåller dessa deklarationssidor? De är en separat del av försäkringen som beskriver de väsentliga detaljerna.
Några av dessa är beskrivningen och beloppet för föremålet som omfattas, självrisker, försäkringsgräns, försäkringsdatum och en hårklyvande analys av den debiterade premien. Men som redan nämnts är det både tråkigt och tidskrävande att få tillgång till försäkringsinformation.
Så att använda verktygen nedan kan påskynda processen för försäkringsombuden och göra uppgiften att anskaffa information på deklarationssidorna enklare.
Blir digital
Digitaliseringen har banat väg för varje verksamhet att skala upp. Så varför skulle försäkringsagenterna släpa efter?
En webbplats är alltid ett måste för alla företag, inklusive försäkringsagenter. Senare, i den här artikeln är några sätt på vilka kunder kan bli framgångsrika med en webbplats.
En annan måste-ha-lösning är att använda en säker plattform för delning av personlig information.
Innan företag antog digital transformation var de flesta försäkringsagenter tvungna att använda traditionella metoder för att jaga potentiella kunder.
Säker plattform
Medan agenter fortfarande behöver utbilda dem om vad en deklarationssida är, har det nu blivit enkelt att köpa och sälja försäkringar att bli digitala och använda verktyg och plattformar som gör det lättare att dela information.
Informationsinsamlingen går därmed snabbare och nya försäkringar kan skräddarsys för att möta kundernas behov snabbt.
Flaskhalsen i försäljningsprocessen har varit att få tillgång till relevant data. Genom att använda en plattform utformad för att få tillgång till försäkringsinformation snabbare, kan försäkringsagenterna driva sin verksamhet mer effektivt och lönsamt.
Förbättrad kundupplevelse
Dessa verktyg är så lätta att använda att även ålder inte är något hinder. Den äldre befolkningen som inte är van vid internet kan också enkelt komma åt dessa verktyg och dela deklarationssidorna via en länk.
Ge större transparens i försäljningsprocessen
Datainsamlings- och lagringsplattformar gör det möjligt för potentiella kunder att snabbt dela sin information. Det finns transparens, det vill säga att försäkringstagarna vet vad de har delat med försäkringsombuden genom att klicka på en enkel länk. Därför finns det ingen möjlighet till missförstånd, bedrägeri eller siffror. I ett nötskal, verktygen för att samla in policyinformation är inte bara enkla utan också transparenta.
Mer försäljning och kundbehållning
När försäkringstagarna är bekväma med att dela sina deklarationssidor blir det lättare för försäkringsombuden att möta sina behov med mer relevanta försäkringar.
Att behålla kunder är avgörande, och försäkringsagenter kan korssälja andra försäkringar som hem, bilar etc., lättare när båda parter använder samma plattform för att dela information.
De flesta försäljningsplattformar inkluderar även marknadsföringsverktyg som e-post och txt så att säljare som försäkringsagenter kan hantera sina potentiella kunder.
Detta förklarar också varför försäkringsagenter behöver sin egen webbplats och profiler på sociala medier för att gå med och delta i personliga nätverksevenemang.
Programvara och appar är bara så bra som den data som samlas in. Försäkringsagenter måste fortfarande göra marknadsföringen för att få tillgång till potentiella kunder.
Slutord
Att ta emot halvdålig information från potentiella kunder är en utmaning som de flesta försäkringsagenter stöter på.
Så att tillgripa digitala verktyg är det snabbaste, enklaste och mest produktiva sättet att omvandla potentiella kunder till kunder och behålla dem på dagens mycket konkurrensutsatta försäkringsmarknad.
Att bli digital påskyndar informationsinsamlingsprocessen för försäkringsagenter genom att de snabbt får tillgång till försäkringsinformation.
Men dessa verktyg kan också användas i olika försäljningssituationer. Så för att öka verksamhetens produktivitet måste försäkringsbyråer anta dessa agentpolicyverktyg tidigast. För enligt vissa försäkringsexperter kan en snabb tillgång till försäkringar öka chanserna att avsluta en affär med cirka 50 procent. Vilket är en ganska betydande siffra.
[ad_2]
Source link