[ad_1]
Du kanske tycker att reklam och kundlojalitet är inkongruenta och inte bör användas i samma mening. Men tiderna har förändrats, och reklam som är äkta och pålitlig vinner kunder och kan gå långt för att bygga upp deras lojalitet.
Det finns många beprövade marknadsföringsstrategier för att säkra kundlojalitet, inklusive rabattkuponger, gratisprover, exklusiva förhandsvisningar och lojalitetsprogram. Var passar betald reklam i marknadsföringsmixen?
Reklam sprider ordet bortom affärsgemenskaper och sociala nätverk. I den här affärsbloggen sammanfattar vi. om vad kundlojalitet kan tillföra ett företag och varför betald reklam har en avgörande roll för att få det att hända.
Kundlojalitet är när en kund har en kontinuerlig preferens för vår verksamhet och våra produkter framför våra konkurrenters. Kunder som är lojala mot en enda leverantör påverkas inte lätt av tillgänglighet, pris och konkurrens. Men alla företag som investerar i strategier som en betald reklamkampanj kommer att tjäna pengar när den erbjuder transparens, är personlig och fokuserad på att främja ett kundlojalitetssystem som belönar köpare vid varje försäljning.
En kanal som fungerar riktigt bra med anpassade annonser är TV, så tänk igen på hur du kan bredda din räckvidd för att belöna befintliga kunder, så att de gärna agerar varumärkesmästare.
Varför är kundlojalitet viktig?
Det är avgörande för ett företags framgång att få kunder att komma tillbaka. Vad är en bra kundbehållningsgrad? Sikta på att en fjärdedel eller 25 % av all försäljning ska komma från befintliga kunder.
En faktor som motiverar marknadsförare är kostnaden för att få en ny kund kontra att få en befintlig kund att köpa igen. Nya kunder behöver ditt företag investera fem till 25 gånger mer i marknadsföring. Men betalda reklamkampanjer fokuserade på kundlojalitet kan locka nya kunder och behålla nuvarande kunder en win-win! ?
Hur betalda annonser skapar kundlojalitet
Betalda annonskampanjer, oavsett om mediet är TV, sociala medier, sökannonsering eller på utgivares webbplatser, är en del av den digitala marknadsföringsmixen.
Att implementera anpassade, riktade annonser är det ultimata sättet att engagera sig och bygga relationer med nya och befintliga kunder. Hur uppnås detta med TV?
Lösningen är beroende av tillgång till datarapporter som visar tillförlitlig tittardemografi. TV lockar fortfarande en imponerande publik, men du vill undvika kostnaden för en scattergun-strategi där din annons erbjuds till alla i stället för att visas för tittare med rätt intressen.
En högre konverteringsfrekvens uppnås när du anlitar tjänster från datautvinningsleverantörer med tillgång till pålitlig data från sändare. Uppföljningskampanjer kan rikta in sig på målgrupper med nya eller ytterligare produkter, och med kraften i reklam fungerar en rabatt också för att förbättra din kundlojalitet.
Visste du att lojala kunder är mer benägna att se dina kampanjer och engagera dig i ditt företag? Använd dessutom flera kanaler för att sprida kampanjen samtidigt. Låt till exempel dina annonser och produkter visas i din befintliga kunds sökresultat och onlineutrymmen genom att analysera deras data och vanor och på skyltar, tv och nischtidningar.
Slutgiltiga tankar
Det finns så många strategier att använda för att få mer försäljning för ditt företag. Du kan inte ignorera hur du kan anpassa dina varumärkeskampanjer för att vinna över dina befintliga kunder. Investera i ett lojalitetsprogram som säljer sig själv. Föreställ dig vad som kan uppnås när ditt företag kan utnyttja sin relation med befintliga kunder, så att de hänvisar fler affärer på ditt sätt!
Vem vill inte bli erkänd och belönad för sin lojalitet? Endast 12 % – enligt 78 % av de tillfrågade i undersökningen är det viktigt att visa tacksamhet för deras sedvänjor.
Dessutom är 80 % av konsumenterna mer benägna att köpa en produkt eller tjänst från ett företag som ger dem personliga upplevelser genom annonser och sådant.
Nya Inlägg
[ad_2]
Source link