
[ad_1]
De flesta företag är medvetna om möjligheten som sociala medier ger för marknadsföring och kundengagemang, med cirka 4,5 miljarder användare av sociala medier runt om i världen. Antalet användare bara i USA kommer att nå cirka 257 miljoner år 2023.
Hitta den perfekta målgruppen för ditt företag på sociala medier
Det enda problemet är att veta hur man går tillväga för att bygga en publik på de olika sociala medieplattformarna.
För att hjälpa till har det innovativa produktions- och marknadsföringsföretaget Bang Productions gått ihop med infografikdesignbyrån NowSourcing för att skapa en utmärkt guide till vikten av sociala medier och hur företag kan bygga sin publik.
Hur viktigt är sociala medier?
Uppgifterna från Bang Productions avslöjar att både Facebook och YouTube har över 2 miljarder globala användare vardera, där TikTok och Instagram båda har över en miljard vardera. Denna variation av sociala medieplattformar har helt utvecklat vår interaktion på nätet. Vi kan nu upptäcka vad som händer i världen i realtid och få tillgång till oändliga mängder information. Vi kan också ansluta och hålla regelbunden kontakt över långa avstånd, samtidigt som vi hittar en gemensam grund och omfamnar nya intressen.
Den sista detaljen är goda nyheter för företag av alla storlekar, eftersom människor gillar att följa och engagera sig i innehåll skapat av företag de gillar. Detta skapar i sin tur buzz runt ett företag, hjälper till att sprida budskapet och få fler ögon på produkten.
Hur du hittar din målgrupp
Det finns tre faser för att bygga en publik. Den första fasen handlar om att förstå de förväntade tendenserna för varje social medieplattform och bestämma vilken typ av innehåll du vill skapa. Den här första fasen handlar om att skapa en grund genom att lägga upp en mängd olika innehåll från vilket du kan analysera data för att sedan förbättra din produktion.
Fas 2 innebär att finjustera den allmänna karaktären eller attityden hos ditt onlineinnehåll och att förbättra timingen för inlägg för att nå fler människor.
Fas 3 handlar om att ständigt göra mikroförbättringar. Om fas 1 och 2 exekveras korrekt, är det nu dags att anta ett instinktivt sinnestillstånd utan att ta knäppa beslut baserat på publikens reaktioner.
Bild: bangproductionstv
[ad_2]
Source link