[ad_1]
Alder & Green, det etiska märket för herrkläder, har avslöjat sin nya flaggskeppsbutik i London vid ett bandklippningsevenemang som arrangeras av olympisk roddare och varumärkesambassadör, Tom George.
Med lansering 2021 återupprättar Alder & Green vad ett modernt märke för herrkläder borde vara, genom att utveckla ansvarsfulla herrskjortor och accessoarer för att uppmuntra konsumenter att köpa mindre och köpa bättre.
Den nya 480sq ft butiken ligger på Lamb’s Conduit Street tillsammans med hushållsmärken inklusive Oliver Spencer, Grenson, Folk, Number 6 och 40 Colori samt välkända skräddare MacDonald & Sims och Connock & Lockie. Butiken har skapat två nya jobbroller i den växande återförsäljaren.
Kvalitet är kärnan i alla Alder & Green-produkter. Varje söm på skjortorna är noggrant utformade för att säkerställa att de är av högsta möjliga kvalitet levererade.
Alla produkter är etiskt framställda och tillverkade av högsta kvalitet och tillverkade av 100% ekologisk bomull. Alla skjortförpackningar är gjorda av komposterbara potatisstärkelsepåsar och alla leveransförpackningar är 100 procent återvunna och återvinningsbara.
Varumärket har samarbetat med ecologi för att stödja deras koldioxidkompensation, med över 38 ton koldioxidreduktion hittills, över 500 träd planterade och 12 projekt finansierade.
Alder & Green erbjuder ett dynamiskt utbud av 30 storlekar över två skjortor för att säkerställa att när du köper en skjorta är den perfekt passform, vilket i sin tur kommer att minska returer, slöseri och produkters koldioxidavtryck. Alder & Green erbjuder också en lokal passformstjänst i London där de mäter alla kunder och ändrar deras skjorta om de inte är nöjda med passformen efter köpet.
Att ha en fysisk butik kommer att tillåta shoppare att uppleva Alder & Green-processen att vara korrekt anpassad för en skjorta, känna kvaliteten och förstå produktens resa.
Med över 40 års erfarenhet av detaljhandeln tillsammans brinner Alder & Greens grundare Cormac Folan och Anthony Procopi för att förändra hur modebranschen fungerar och vill utveckla kvalitetsprodukter samtidigt som de är transparenta med hur de tillverkas.
Dessutom har Alder & Green nyligen skrivit på som återförsäljare med John Lewis, med produkter som rullas ut under de närmaste veckorna.
När han diskuterade varumärkesexpansionen och dess första butiksyta sa Folan:
”Vi är glada över att öppna dörrarna till Alder & Greens första butik i London och vara en del av det stora samhället i området som stödjer oberoende återförsäljare i sitt hjärta. Vi hade en pop-up innan jul mitt emot vår nya butik, så vi känner oss redan som hemma. Butiken var tidigare en vackert inredd J Crew Men’s-butik, så vi har försökt att återanvända inredningen där det är möjligt för att minska koldioxidavtrycket från butiksupplägget.
”Vi var glada över att ha vår varumärkesambassadör; OS-medaljören Tom George stödde lanseringen när vi går in i nästa fas av Alder & Green.
”Vi är fast beslutna att förändra hur ett modernt herrklädesmärke ska fungera och fokuserar på de saker som betyder något: kvalitet, rättvisa och miljöpåverkan av det som går in i våra plagg – snarare än att göra snabbmodesplagg.
”Klädindustrin står för över 10 procent av de globala koldioxidutsläppen. Modemärken har förändrat vår attityd genom fast fashion och prioriterat vinstmarginaler framför etisk produktion. Vi har tappat insynen i var våra plagg är tillverkade och de villkor som våra arbetare måste utstå.
“Alder & Green handlar om att sakta ner tempot, investera i en eller två nyckelplagg i garderoben och veta var ditt plagg kommer ifrån och hur det har producerats. Att öppna flaggskeppsbutiken, teamtillväxt och partnerskap med John Lewis är spännande steg på vår resa och när vi fortsätter att växa.”
För att ta reda på mer om Alder & Green och för att shoppa deras utbud av herrskjortor och accessoarer, besök: https://www.alderandgreen.com/
-SLUTAR-
[ad_2]
Source link