[ad_1]
Specialist inom hotellteknik, ePOS Hybrid, riktar sig till livsmedelsoperatörer i London som vill minska sitt tunga engagemang för tredjepartsleveransplattformar med lanseringen av en tjänst som tar produktautomatisering till en ny och supersnabb nivå.
Kunder kan nu kringgå veckor av långa försäljnings- och introduktionsprocesser och omedelbart lansera – gratis – helt varumärkeswebbplatser kompletta med kundorder, dedikerade IOS- och Android-mobilappar och kundbeställning och betalning vid bordsplattformar.
Den nya tjänsten ger SME-operatörer möjlighet att öka vinsten genom att minska deras kostsamma beroenden av matbeställningsplattformar som Deliveroo och JustEat.
Londonbaserade ePOS Hybrid – som har 80 % av sin nuvarande portfölj med 1000+ kunder i England, med den största andelen i London – har åtagit sig att utveckla innovation för att stödja besöksnäringen.
Det har skett en fortsatt förändring i konsumentbeteende, underblåst av Covid-pandemin, som har sett marknaden för onlinebeställningar och hemleverans växa avsevärt. Det har sett icke-teknikkunniga operatörer som inte har sin egen onlinenärvaro gå miste om outnyttjade intäkter och är bundna till att betala stora provisioner till tredjepartsplattformar.
Genom att använda de nya produkterna som lanserats av ePOS Hybrid kan företag skapa sin egen webbplats och onlinebeställningsplattform gratis på mindre än 30 minuter. Företagets intelligenta automation och webbplatsbyggare innebär att alla mat- och dryckesföretag kan börja ta emot beställningar online på några minuter, även om de har liten eller ingen erfarenhet eller kunskap inom webbdesign eller onlineteknik. Förutom hastigheten kan det spara kunder tusentals pund över den traditionella vägen att bygga sin egen anpassade webbplats och mobilappar.
Det innebär att gästfrihetskunder kan använda den tid som sparas till att koncentrera sig på muttrarna och skruvarna för att driva och växa sin verksamhet, medan nystartade företag kan fortsätta med den kritiska uppgiften att generera välbehövliga intäkter.
ePOS Hybrid vd, Bhas Kalangi, sa:
”Denna nya tjänst har en nivå av produktautomatisering som aldrig tidigare skådats inom hotellbranschen.
”Genom att använda helautomatisk och intelligent kundboarding kan nu även icke-teknikkunniga kunder vara igång inom några minuter och generera nya intäktsströmmar.
”Och genom att övervinna provisioner från matleveransplattformar som är så höga som 35 %, hjälper vi företag att öka sin lönsamhet och behålla 100 % av sina ordervärden. Det är avgörande för små och medelstora företag i besökssektorn som vill studsa tillbaka från de förödande utmaningarna som pandemin medför.
”Vi är glada över att leda innovation inom vår sektor. Vår automatisering kommer att tillåta oss att skala och skala snabbt, att kunna ta in internationella kunder i volym, utan att begränsas av säljteamets kapacitet eller komplexa, multi-touch försäljningscykler.
”Medan vi automatiserar SME-marknaden och förenklar installationsprocessen för våra små, oberoende kunder runt om i världen, har våra tillväxtteam större tillgängliga resurser för att bättre betjäna företagskunder på flera platser med mer komplexa krav.”
Företaget erbjuder en svit av fullt anslutna försäljningsställen och företagsledningslösningar till ett brett utbud av takeaways, barer, restauranger och andra gästfrihetsföretag över hela världen. Den marknadsledande disruptiva tekniken kan automatisera en bar eller restaurangs verksamhet, effektivisera processer och öka effektiviteten för både personal och kunder.
På grund av Covid-låsningarna har det skett en massiv övergång till gästfrihetsteknik eftersom operatörer reagerar på marknadstrender och större tonvikt på online- och take away-transaktioner, vilket har sett att ePOS Hybrids produktanvändning har ökat med 300 % under det senaste året, medan dess klient portföljen har ökat med mer än 290%.
Sedan lanseringen i januari 2020 har ePOS Hybrids teknik bearbetat över 90 miljoner pund i transaktioner och 6,5 miljoner människor har använt företagets produkter för att köpa mat eller dryck.
ePOS Hybrid – som har verksamhet på två platser i Edinburgh och en i London – har redan en omfattande portfölj av kunder i hela Storbritannien och Irland med aggressiva tillväxtplaner för att växa internationellt 2022.
–SLUTAR-
Utfärdad på uppdrag av ePOS Hybrid av Holyrood PR. För mer information kontakta 0131 561 2244 eller info@holyroodpr.co.uk
Författarprofil
Blogger and Educator by Passion | Senior onlinemedia- och PR-strateg på ClickDo Ltd. | Bidragsgivare till många utbildnings-, affärs- och livsstilsbloggar i Storbritannien och Tyskland | Sommarkursstudent vid London School of Journalism och kursinstruktör vid SeekaHost University.
[ad_2]
Source link