[ad_1]
Google har meddelat två nya AI-drivna annonskampanjalternativ, samtidigt som den också har lanserat en ny form av AR Try-On-process, även driven av AI, som ger mer exakta visualiseringar av hur kläder ser ut på dig, baserat på din kroppstyp.
Först och främst när det gäller de nya annonstyperna – Googles lanserade kampanjalternativ för Demand Gen och Video View, som kommer att ge ytterligare sätt att använda AI i din skapande- och inriktningsprocess.
Demand Gen-kampanjer gör det möjligt för varumärken att maximera användningen av sina video- och bildtillgångar genom att översätta dem till olika Google-annonsformat, för att maximera räckvidden och attrahera specifika användare.
Som förklarat av Google:
”WMed Demand Gen är dina bästa video- och bildtillgångar integrerade i våra mest visuella, underhållningsfokuserade kontaktpunkter – YouTube, YouTube Shorts, Discover och Gmail. Dessa produkter når över 3 miljarder månadsanvändare när de streamar, rullar och ansluter.”
Demand Gen-processen gör att du kan hantera dina kampanjer på varje yta, med dina kreativa element återanvända i varje format.
Du kan sedan rikta in dig på dessa genom att använda Googles AI, eller lookalike-segment baserat på dina målgruppslistor.
Processen bör göra det möjligt för dig att få ut det mesta av dina kreativa tillgångar, samtidigt som du optimerar inriktningen för optimal respons.
Google lanserar också nya Video View-kampanjer, som kommer att göra det möjligt för varumärken att maximera visningar över in-stream, in-feed och YouTube Shorts, allt inom en enda kampanj.
”I tidiga tester har videovisningskampanjer uppnått i genomsnitt 40 % fler visningar jämfört med in-stream-kampanjer med kostnad per visning som går att hoppa över.”
Googles utvecklande AI-element möjliggör i huvudsak bättre inriktning och räckvidd, med mindre manuell ansträngning, och det kan vara värt att experimentera med dessa nya alternativ för att se vilken typ av resultat du får.
På en annan front vill Google också förbättra online shoppingupplevelsen med en ny generativ AI-process för att prova klädermed digitala modeller som bättre kan representera din kroppstyp.
Enligt Google:
”Virtuell prova på kläder visar hur kläder ser ut på en mängd riktiga modeller. Så här fungerar det: Vår nya generativa AI-modell kan ta bara en klädesplagg och exakt återspegla hur det skulle drapera, vika, klänga, sträcka och bilda rynkor och skuggor på en mångsidig uppsättning riktiga modeller i olika poser. Vi valde ut personer i storlekarna XXS-4XL som representerar olika hudtoner (med hjälp av Munk hudtonskala som vägledning), kroppsformer, etniciteter och hårtyper.”
Det kommer att göra det lättare att få mer insikt i hur kläder kommer att se ut specifikt på dig, vilket kan vara ett stort steg för att underlätta utökade AR Try-On-alternativ och förbättra online shoppingupplevelsen.
”Från och med idag kan amerikanska shoppare praktiskt taget prova damtoppar från varumärken över hela Google, inklusive Anthropologie, Everlane, H&M och LOFT. Tryck bara på produkter med ”Try On”-märket på Sök och välj den modell som resonerar mest hos dig.”
Google säger att detta kommer att utökas till fler produkter och modeller med tiden.
Slutligen har Google också lagt till nya ”guidade förbättringar” till produktsökningar, vilket gör att du kan lägga till ytterligare kvalificeringar till produktsökningar i appen.
Som du kan se, med dessa nya verktyg, kommer du att kunna finslipa dina resultat baserat på pris, färg, mönsteralternativ och mer.
Matcherna baseras på maskininlärning och nya visuella matchningsalgoritmer, vilket är ett annat sätt som Google vill integrera avancerade AI-alternativ i sina sökverktyg – inte som en ersättning för traditionell sökning, utan som ett komplement till processen, för att förbättra användbarheten.
Vilket är viktigt för Google att lyfta fram, för just nu bygger mycket av branschens prat på hur generativ AI kommer så småningom att göra Google-sökning föråldrad, genom att aktivera fler semantiska sökalternativ och tillhandahålla mer mänskliga svar via konversations-AI. Det är för tidigt att förutsäga den fulla effekten i detta avseende, men det finns ett fall att göra att förenklade AI-interaktioner kommer att ersätta åtminstone en del av Googles söktrafik, vilket kan bli ett stort problem för Google om det inte lyckas hålla jämna steg med den senaste trender.
Det är därför Googles utveckla sina egna AI-modelleroch rullar ut sina egna generativa AI-funktioner.
Uppdateringar som dessa är ytterligare ett steg i den riktningen, eftersom det fortsätter att utvecklas med beteendeförändringar.
[ad_2]
Source link