[ad_1]
Folk har förutspått bloggandets död i flera år. Och ändå fortsätter bloggar att leverera resultat för företag i olika branscher. Om du funderar på att starta en blogg eller förbättra din nuvarande innehållsstrategi kan de här tipsen från medlemmar i småföretagsgemenskapen på nätet vara till hjälp.
Starta din egen blogg
Blogga har varit en populär marknadsföringsstrategi i över ett decennium. Men vissa företag har fortfarande inte startat sin egen blogg. Om du är redo att komma igång men inte är säker på hur, läs guiden i detta Grind Boss-inlägg av Kevin Ocasio. Gå sedan till BizSugar för att se vad medlemmar säger om inlägget.
Hitta affärsframgång genom att blogga
Oavsett vilken bransch du är i kan bloggande hjälpa dig att nå dina mål. Men du behöver en tydlig strategi och innehållsplan. Janice Wald beskriver några fördelar med att starta en blogg i detta Mostly Blogging-inlägg.
Använd dessa verktyg för att övervaka sökordsrankningar
Nyckelord är byggstenarna i alla SEO-strategier. För att få ut det mesta av dem måste du förstå hur bra var och en presterar regelbundet. Så du kan behöva verktyg för sökordsrankning och övervakningsstrategier, som de som listas i detta Startup Bonsai-inlägg av Adam Connell.
Förbättra ditt SEO-skrivande
Om du planerar att starta en blogg eller använda någon annan teknik för innehållsmarknadsföring kommer SEO utan tvekan att spela in. Tricket är att lära sig skriva på ett sätt som fungerar både för SEO och dina faktiska läsare. Jason Grills delar tips för att förbättra SEO-skrivandet i detta Pixel Productions-inlägg.
Överväg Dwell Time i SEO
SEO handlar inte bara om att få klick från olika sökordssökningar. Det är också viktigt att titta på hur besökare interagerar med din blogg och annat innehåll när de hittar det. Uppehållstid kan vara ett särskilt kraftfullt mått att överväga. Läs mer i detta inlägg av Erik Emanuelli. Besök sedan BizSugar-communityt för att se fler kommentarer från medlemmar.
Använd PR för att vinna mediauppmärksamhet för ditt innehåll
När du väl har skapat ett fantastiskt blogginlägg är det dags att få fler ögon på det. Det finns många sätt att göra detta. Men ett populärt alternativ är att skapa en PR-strategi. Få tips i detta Content Marketing Institute-inlägg av Ann Gynn.
Tjäna inkomster från Affiliate Marketing
Att blogga kan också vara en intäktskälla för ditt företag. Affiliate-marknadsföring är ett populärt sätt att tjäna pengar på innehåll. Om du inte är säker på var du ska börja, läs detta Blogging From Paradise-inlägg av Ryan Biddulph för att lära dig hur andra gör det.
Skapa ett mediakit för din blogg
Om du planerar att tjäna pengar genom sponsrat innehåll eller marknadsföra din blogg med PR behöver du ett mediakit. Detta inkluderar all information en potentiell sponsor eller pressbyrå kan behöva om din webbplats. Lär dig hur du skapar din egen i det här inlägget på Work at Home Woman-bloggen av Corrie Alexander.
Gör dig redo för Twitter-ändringar
Twitter är ett populärt verktyg för att marknadsföra blogginnehåll. En förändring av ägandet kan dock snart påverka användarupplevelsen. Om du använder Twitter för att marknadsföra din blogg eller ditt innehåll, läs de potentiella förändringarna i detta Anthony Gaenzle-inlägg av Lisa Sicard. Kolla sedan in fler kommentarer inom BizSugar-communityt.
Boosta ditt varumärke med dessa marknadsföringslösningar
Blogga är en populär marknadsföringsstrategi – men det är inte den enda. Om du vill skapa en väl avrundad marknadsföringsplan för ditt lilla företag, kolla in alternativen i detta Noobpreneur-inlägg av Ivan Widjaya.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link