
[ad_1]
Ford är ett av de mest kända varumärkena i Amerika. Så när en grupp entreprenörer i Florida bestämde sig för att inkludera namnet och logotypen i sin restaurang var det en stor risk. Som tur var löste det sig för dem. Och restaurangen har nu flera platser i Florida och Michigan, med officiellt licensierad Ford-utrustning.
Läs mer om resan bakom Fords Garage i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Driver hamburgare och ölrestauranger runt om i landet.
President Steve Schlemon sa till Small Business Trends, ”Burgare är huvuddraget, svart angusbiff (och ett vegetariskt alternativ) i kombination med helt naturligt lagrade ostar, färska pålägg och såser på hantverksbullar märkta med Ford’s Garage-logotypen. Restaurangerna specialiserar sig också på populära amerikanska komfortmatalternativ som hemlagad köttfärslimpa, kycklingvingar och lökringar och berömda makaroner och ost. Lättare rätter som färska sallader, grillad kyckling och olika skaldjursalternativ finns också.”
Affärsnisch
Erbjuder en vintagestil och ikoniskt varumärke.
Schlemon säger, ”Ford’s Garage är en restaurangkedja med vintagegarage och förbudseran, och den första och enda restaurangen som får rättigheter till Fords ikoniska blåovala logotyp, såväl som andra av biljättens varumärkesbilder.”
Hur verksamheten startade
Inspirerad av biltillverkaren.
Schlemon förklarar, ”Allt började när fyra entreprenörer gick samman 2012 för att öppna det allra första Ford’s Garage nära Henry Fords vinterhem i Fort Myers, Florida utan anknytning till biltillverkaren. När konceptet uppmärksammades av biltillverkaren 2014 tog restauranggruppen till sig möjligheten att bygga varumärket tillsammans och skrev på ett licensavtal 2016. Idag är Fords Garage den första och enda restaurangen som får rättigheter till Fords ikoniska blå -oval logotyp, såväl som andra av biljättens varumärkesbilder, inklusive arkiverade historiska foton, bilder av fordon och faktiska Model Ts och Model As.”
Största vinsten
Undertecknar ett licensavtal med Ford.
Schlemon tillägger, ”Därmed blev han den första och enda restaurangen som får använda den ikoniska blå-ovala logotypen, såväl som andra av biljättens varumärkesbilder.”
Största risken
Använder Ford Motor Companys namn utan att fråga.
Schlemon säger: ”När biltillverkaren fick reda på det ingick vi så småningom ett licensavtal. Men det kunde ha blivit en helt annan historia.”
Lärdom
Var öppen för nya marknader och möjligheter.
Schlemon förklarar, ”Fords Garage har kontakt med en så stor variation av människor över geografiska områden och åldrar. Vi ser möjligheten att växa in på nya marknader och önskar bara att vi hade gjort det tidigare.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Stötta laget.
Schlemon tillägger, ”Varje extra investering som helst skulle säkert vara i dessa områden så att vi kan fortsätta att leverera den upplevelse som gästerna känner oss för.”
Unik inredning
Massor av bilminnen.
Schlemon säger: ”Varje restaurang är skulpterad för att se ut som en bensinstation från 1920-talet och är fylld till brädden med Ford-memorabilia, inklusive veteranbilar, inventarier och bensinpumpar, samt en modellbil upphängd ovanför mittstången.”
* * * * *
Bild: Ford’s Garage
[ad_2]
Source link