[ad_1]
CRM-lösningar kan gynna företag och organisationer inom nästan alla områden. Standardfunktionerna och -verktygen gäller dock inte alltid. Utbildning är en bransch där institutioner ofta drar nytta av mer anpassningsbara lösningar. Det är där ExtraaEdge kommer in. Läs om detta unika erbjudande för utbildningsanordnare i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder CRM-lösningar för utbildningsbranschen.
Lösningar inkluderar:
- Utbildning CRM och marketing automation plattform
- Chatbot
- Applikationsspårningssystem
Affärsnisch
Erbjuder anpassningsbara lösningar.
Medgrundaren Abhishek Ballabh sa till Small Business Trends, ”Vi förstår att varje institut är unikt och har olika krav. Därför ser vi till att alla funktioner är skräddarsydda efter våra kunders behov.”
Hur verksamheten startade
Att lösa specifika problem för utbildningsanordnare.
Ballabh och medgrundaren Sushil Mundada arbetade tillsammans som dataingenjör och CRM-arkitekt på en bank. Men de hade alltid en passion för utbildningsbranschen.
Ballabh säger, ”Inledningsvis, [we] började med att ge eleverna råd om deras karriärmöjligheter. Men under processen upptäckte vi många kryphål i den traditionella antagningsprocessen.”
Största vinsten
Att bryta sig in på ett nytt område.
Ballabh förklarar, ”LEAD är Indiens största skolteknikföretag som driver 2000+ skolor att leverera internationell standardutbildning. Vi fick en inkommande förfrågan från Lead School som ville schemalägga en demo med oss. Deras användningsfall var ganska unikt eftersom de är i B2B och vi hade väldigt få B2B-kunder tidigare. Vi anpassade vår produkt helt för att möta var och en av deras krav med avseende på att leverera vad vi lovade.
”Deras samarbete betydde mycket för oss eftersom det ledde till vår expansion inom B2B-området, och vårt utbildningsfokuserade CRM gläder framgångsrikt våra kunder genom att möta alla deras behov och ge konstant kundsupport.”
Lärdom
Fokusera på dina idealkunder.
Ballabh säger, ”Om vi kunde göra om allt igen, då skulle vi inte ha accepterat kunder som inte passade vår Ideal Customer Profile (ICP) eftersom det resulterade i en hög churn rate under startupens tidiga faser.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Att växa varumärket och expandera.
Ballabh tillägger: ”Om vi hade 100 000 USD extra i vår verksamhet skulle vi använda det för att genomföra marknadsundersökningar, särskilt utanför Indien, och för att utöka vår närvaro på internationella marknader. Vi skulle ha investerat mer i att utveckla våra teammedlemmar för att hjälpa dem och organisationen att växa. Slutligen skulle vi vilja investera lite pengar i varumärket av ExtraaEdge för att förbättra kundkännedom och lojalitet.”
Unika arbetsförhållanden
Jobbar i spelområdet.
Ballabh säger: ”Vi använder ibland vårt bordtennisbord som en arbetsstation.”
favorit citat
”Det är bättre att bränna ut än att försvinna.” – Kurt Cobain.
* * * * *
Bild: ExtraaEdge
[ad_2]
Source link