[ad_1]
Att expandera ditt företag kan vara spännande och en riktig framgångsshow. Det finns dock många faktorer att tänka på när du bestämmer dig för en andra plats för din fysiska butik.
För att hjälpa företagare i deras sökande efter den perfekta platsen vägde tio medlemmar av Young Entrepreneur Council (YEC) in följande fråga:
”När du äntligen är redo att utöka din fysiska butik till en andra plats, vad är en faktor du bör tänka på när du letar efter den perfekta platsen? Varför?”
Här är vad YEC-gemenskapens medlemmar hade att säga.
1. Tänk på komforten för dem som kommer att arbeta där
”Alla vet vikten av plats ur ett kundperspektiv, och du bör se till att det är en bra matchning (trafik, demografi, konkurrens, pris per kvadratfot). Om det är din andra plats kommer du förmodligen inte att vara där dagligen, så tänk på sätt att göra det till den perfekta platsen för de människor du är beroende av för att göra det framgångsrikt och spara dig stressen över att vara där mer än planerat.” ~ Henry Glucroft, Henry’s Wine & Spirit
2. Sök efter företag till salu i din bransch
”Sök för att se om det finns några företag till salu i ditt målområde i liknande branscher. Dessa kallas ”andra generationens” utrymmen, och vi ser dem säljs och vänds till nya koncept oftast inom restaurangbranschen, men de finns även i andra. Det är ofta mycket billigare att skaffa en än att bygga från grunden.” ~ Jessica Fialkovich, Exit Factor
3. Verifiera att områdesdemografi matchar kundprofilen
”Vi är stora på varumärkesbyggande, så vi letar efter att placera platser i områden med hög trafik för att skapa varumärkesexponering. Vi vill dock säkerställa att dessa intryck är inom vår målkund, så vi verifierar också att demografin i området matchar vår kundprofil. Fundera på vad mer som är viktigt för ditt företag. Är du ett serviceföretag? Då vill du vara nära motorvägen för att nå dina kunder.” ~ Nick Friedman, College Hunks Hauling Junk & Moving
4. Diversifiera dina butiksplatser
”En faktor att tänka på när du letar efter en andra fysiska butik är att diversifiera dina platser. Det betyder att du väljer en plats som skiljer sig från din första butik på något sätt. Detta kan vara en annan stad eller stad, en annan typ av stadsdel eller till och med en annan typ av butiksmiljö. Detta beror på att du vill säkra dina insatser mot potentiella risker.” ~ Sujay Pawar, CartFlows
5. Välj en tillgänglig plats
”Innan du öppnar en fysisk butik, se alltid till att du kontrollerar dess tillträdesvägar. Ju fler vägar det har, desto bättre. Det är med andra ord alltid en bra idé att ha din butik i centrum på en plats som kunderna enkelt kan ha tillgång till.” ~ Josh Kohlbach, Grossistsvit
6. Ha lokala bestämmelser i åtanke
”Var medveten om de lokala bestämmelserna när du letar efter en andra plats. Detta kan innefatta zonindelningsbestämmelser, lokala förordningar, skyltnings- och reklambestämmelser och andra områdesbegränsningar. Detta är särskilt praktiskt när du letar efter en butik i en annan stad. Att inte göra det kan orsaka juridiska problem eller orsaka onödiga hinder när du startar ditt nya företag.” ~ Brian David Crane, Sprid fantastiska idéer
7. Undersök utbud och efterfrågan
”En faktor du bör tänka på när du utökar din fysiska butik är utbud och efterfrågan. Undersök kundinflödet och jämför det med de tillgängliga leveransalternativen. Om ett område representerar ett marginellt kundinflöde och det redan finns många fysiska butiker där, betyder det att utbudet överstiger efterfrågan. Så det kommer inte att vara en gynnsam plats att överväga för expansion.” ~ Jared Atchison, WPForms
8. Utvärdera fottrafik
”Du måste ta hänsyn till många faktorer när du letar efter en andra affärsplats: demografi, konkurrenter, säkerhet och infrastruktur, bland annat. Men för att säkerställa att verksamheten kommer att generera konsekventa intäkter är den viktigaste faktorn att utvärdera fottrafik. Hur många personer i din målgrupp arbetar i närheten eller passerar området varje dag? Kryssa på siffrorna innan du fattar ett beslut.” ~ Bryce Welker, krossa GRE
9. Välj en annan stadsdel
”När du expanderar till en andra plats bör du tänka på att den nya platsen bör ligga i en annan del av staden. Detta kommer att hjälpa till att dra in nya kunder som kanske inte har besökt din ursprungliga butik. Dessutom vill du inte kannibalisera ditt eget företag. Så försök att hitta en plats som har tillräckligt med avstånd och som fortfarande är nära källor för dina förnödenheter och andra behov.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
10. Förstå behoven och köpkraften i området
”Medan du utökar din fysiska butik till en andra plats, är en viktig faktor konsumentdemografin som representerar den riktade regionen. Det är viktigt att utforska behoven, preferenserna och köpkraften hos konsumenter i respektive region. Detta kommer att hjälpa dig att komma med en uppskattad siffra för dina intäkter och göra det möjligt för dig att härleda genomförbarheten av ditt beslut.” ~ Stephanie Wells, formidabla former
Bild: Envato Elements
[ad_2]
Source link