
[ad_1]
Elon Musk är nu officiellt ansvarig för Twitter. En affär för att överföra äganderätten till webbplatsen slutfördes förra veckan.
Och Musk slösade bort lite tid på att ta till sin sociala medieplattform för att tilltala annonsörer – och potentiella annonsörer – på Twitter.
I ett inlägg på torsdagen skriver Musk, ”Jag ville nå ut personligen för att dela min motivation till att skaffa Twitter. Det har spekulerats mycket om varför jag köpte Twitter och vad jag tycker om reklam. Det mesta har varit fel.”
Musk säger att hans mål är att göra Twitter till ett gratis forum för konversationer och en önskvärd plats att marknadsföra ditt företag eller dina produkter.
Elon Musk slutför köp av Twitter – vänder sig till annonsörer
Just nu kan Twitter vara den sista sociala mediesidan där du annonserar ditt småföretag. Det saknar kraften som sajter som Instagram och TikTok har haft när det gäller att koppla samman användare med nya produkter eller tjänster.
”Förutom att följa landets lagar måste vår plattform vara varm och välkomnande för alla, där du kan välja din önskade upplevelse efter dina preferenser, precis som du kan välja att till exempel se filmer eller spela tv-spel allt från alla åldrar till mogna”, skriver han.
När det gäller reklam, anser Musk att det borde vara en del av Twitter-upplevelsen.
Han säger: ”Jag tror också mycket att reklam, när den görs rätt, kan glädja, underhålla och informera dig; det kan visa dig en tjänst eller produkt eller medicinsk behandling som du aldrig visste fanns, men som är rätt för dig. För att detta ska vara sant är det viktigt att visa Twitter-användare reklam som är så relevant som möjligt för deras behov. Annonser med låg relevans är skräppost, men mycket relevanta annonser är faktiskt innehåll!
”I grunden strävar Twitter efter att vara den mest respekterade reklamplattformen i världen som stärker ditt varumärke och växer ditt företag. Till alla som har samarbetat med oss, jag tackar er. Låt oss bygga något extraordinärt tillsammans, säger Musk.
Stora förändringar av Twitter för småföretag?
Musk har lovat ändringar på Twitter. Och om han förblir trogen sina ord kan det vara en webbplats som småföretag vänder sig till för att marknadsföra sina varumärken och produkter i framtiden, precis som andra webbplatser som tydligt lockar dessa användare nu.
Läs Musks fullständiga uttalande nedan:
Jag ville nå ut personligen för att dela min motivation till att skaffa Twitter. Det har spekulerats mycket om varför jag köpte Twitter och vad jag tycker om reklam. Det mesta har varit fel.
Anledningen till att jag skaffade Twitter är att det är viktigt för civilisationens framtid att ha ett gemensamt digitalt stadstorg, där ett brett spektrum av trosuppfattningar kan debatteras på ett hälsosamt sätt, utan att ta till våld. Det finns för närvarande stor fara att sociala medier splittras upp i ekokammare på högerkanten och vänsterkanten som genererar mer hat och splittrar vårt samhälle.
I den obevekliga jakten på klick har en stor del av traditionella medier underblåst och sörjt för dessa polariserade ytterligheter, eftersom de tror att det är det som drar in pengarna, men genom att göra det går möjligheten till dialog förlorad.
Det är därför jag köpte Twitter. Jag gjorde det inte för det skulle vara lätt. Jag gjorde det inte för att tjäna mer pengar. Jag gjorde det för att försöka hjälpa mänskligheten, som jag älskar. Och jag gör det med ödmjukhet, och inser att misslyckande med att uppnå detta mål, trots våra bästa ansträngningar, är en mycket verklig möjlighet.
Som sagt, Twitter kan uppenbarligen inte bli ett fritt för alla helveteslandskap, där allt kan sägas utan konsekvenser! Förutom att följa landets lagar måste vår plattform vara varm och välkomnande för alla, där du kan välja din önskade upplevelse enligt dina preferenser, precis som du kan välja att till exempel se filmer eller spela tv-spel. från alla åldrar till mogna.
Jag tror också mycket på att reklam, när den görs rätt, kan glädja, underhålla och informera dig; det kan visa dig en tjänst eller produkt eller medicinsk behandling som du aldrig visste fanns, men som är rätt för dig. För att detta ska vara sant är det viktigt att visa Twitter-användare reklam som är så relevant som möjligt för deras behov. Annonser med låg relevans är skräppost, men mycket relevanta annonser är faktiskt innehåll!
I grunden strävar Twitter efter att vara den mest respekterade reklamplattformen i världen som stärker ditt varumärke och växer ditt företag. Till alla som har samarbetat med oss, jag tackar er. Låt oss bygga något extraordinärt tillsammans.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
[ad_2]
Source link