[ad_1]
En av de viktigaste kommande funktionerna som presenteras av Twitter för användare som prenumererar på Twitter blå har varit möjligheten att se mindre reklam.
När ägaren Elon Musk tillkännagav den betalda prenumerationstjänsten för $8 per månad (eller $11 per månad på mobil) kort efter att han förvärvade företaget förra året, sa(öppnas i en ny flik) att prenumeranter får ”hälften så många annonser”.
Nu när Twitter äntligen har delat detaljer om annonsborttagningsfunktionen vet vi att så inte är fallet.
Tweeten kan ha tagits bort
(öppnas i en ny flik)
Som först upptäckt av TechCrunch(öppnas i en ny flik)Twitter har uppdaterat sin About Twitter Blue hjälpsida(öppnas i en ny flik) som innehåller mer information om funktionen ”halva annonser” som rullas ut. Och, som det visar sig, får prenumeranter faktiskt inte ”halva annonser”.
Här är hela avsnittet med detaljer:
Halva annonser: Se cirka 50 % färre annonser i tidslinjerna För dig och Följande. När du bläddrar kommer du att se ungefär dubbelt så många organiska eller icke-marknadsförda Tweets placerade mellan marknadsförda Tweets eller annonser. Det kan finnas tillfällen då det finns fler eller färre icke-promoterade tweets mellan marknadsförda tweets. Funktionen för halva annonser gäller inte för marknadsfört innehåll på andra ställen på Twitter, inklusive men inte begränsat till annonser på profiler, annonser i Tweet-svar, marknadsförda evenemang i Utforska, marknadsförda trender och marknadsförda konton att följa. Blå prenumeranter kommer att ha tillgång till den här funktionen efter att deras konto har granskats för kvalificering och den blå bockmarkeringen har satts på.
Låt oss plocka isär det.
Det första att lägga märke till är att detta bara påverkar ”Till dig och Följande tidslinjer.” Så användare ser inte ”hälften så många annonser” på Twitter, bara dessa tidslinjer. Detta motsvarar att betala för ett abonnemang för en webbplats som ger en ”annonsfri” upplevelse, utan de tar bara bort annonser från hemsidan .
Och Twitter förbinder sig inte till exakt ”hälften” heller, eftersom företaget noterar att användarna kommer att se ”ungefär 50 procent färre annonser.”
Personligen är annonserna på dessa huvudtidslinjer också de minst påträngande annonserna, eftersom användare redan ser alla möjliga sorters algoritmiskt rekommenderat innehåll som de inte specifikt bett om. Användare är bara vana vid att rulla tills de stannar vid något de vill se.
Enligt Twitter kommer användare som betalar för Twitter Blue att få exakt samma annonsupplevelse som icke-betalande användare när det kommer till ”Ads on profiles, ads in Tweet replies, promoted events in Explore, promoted trends, and promoted accounts to follow” dvs. överallt annars på Twitter.
Några av de opåverkade annonserna inkluderar annonser som användare inte kan fly eftersom dessa annonsplatser följer användare på varje sida på Twitters webbplats. Andra opåverkade annonser, som de som visas insprängda bland användarna som svarar i omnämnanden av en tweet, är några av de mest irriterande på plattformen.
Musk säger att ett dyrare, annonsfritt Twitter Blue-alternativ kommer
I slutet av förra året, Musk hävdade(öppnas i en ny flik) att företaget arbetade på en ännu dyrare Twitter Blue-plan som skulle visa betalande prenumeranter ”inga annonser.” Ytterligare detaljer kring den planen har inte meddelats. Men när det gäller att få användare att betala för plattformen, har Twitter kämpat för att registrera användare till och med $8 Twitter Blue-nivån.
Power-användare, de som mest sannolikt kommer att betala för en tjänst, har mest passerade vid prenumeration. Det uppskattas att Twitter Blue bara bara knäckt 500 000 prenumeranter nyligen, cirka fyra månader efter att tjänsten lanserades.
Det bör också noteras att användare som vill blockera Twitter-annonser egentligen inte ens behöver betala för att göra det. Och de behöver inte heller ett plugin eller tillägg för annonsblockerare från tredje part. Twitter-annonser är i huvudsak vanliga tweets från vanliga Twitter-konton som marknadsförs i användarnas flöden. Användare kan bara blockera konton vars annonser visas i deras flöden och de kommer inte längre att se dessa annonser.
Sedan Musks övertagande har Twitter förlorat halv av dess annonsörer. Utöver det spenderar Twitters främsta annonsörer som fastnat för 89 procent mindre(öppnas i en ny flik) än de gjorde före Musk också. Så om en användare verkligen ville ha en nästan ”annonsfri” Twitter-upplevelse, skulle det förmodligen inte vara så svårt för dem att få det att hända på egen hand. Och utan kostnad.
[ad_2]
Source link