[ad_1]
Shoppare har haft två huvudsakliga val när det kommer till skor hemma: utomhusskor eller tunna tofflor som inte stöder. Men Dooeys siktar på att ändra på det.
Företaget tar det enkla konceptet med tofflor och förvandlar dem till ett kvalitets-, hållbart föremål. Läs vidare för företagets resa i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder moderna, hållbara tofflor.
Grundaren Jordan Clark sa till Small Business Trends, ”På Dooeys ombildar vi tofflor för modernt hemliv och skapar snygga och stödjande husskor gjorda av växtbaserade och återvunna material.”
Affärsnisch
Fyller flera behov samtidigt.
Clark säger, ”Vi är ett av de enda tofflormärkena där ute som kombinerar stil, stöd och hållbarhet. De flesta märken offrar stil för stöd eller avstår från att använda jordvänliga material eftersom de tror att det kommer att offra deras design, men vi sparar ingen detalj i hur skor tillverkas vilket resulterar i en sko som gör det möjligt för människor att se bra ut, må bra och göra bra ifrån sig. för planeten med varje steg.”
Hur verksamheten startade
Efter att ha märkt en lucka på marknaden.
Clark var trött på att behöva välja mellan tofflor som inte stöder och utomhusskor. Hon kunde inte heller hitta en toffel gjord av jordvänliga material. Så hon skapade det hon önskade att hon kunde hitta.
Största vinsten
Säkra sin första ängelinvestering.
Clark tillägger, ”Fram till den tidpunkten har vi startat upp verksamheten genom att samla in initiala medel genom förbeställningar och vara kass med att få ut ordet.”
Största risken
Komma igång.
Clark förklarar, ”Det är ett stort steg att gå från en idé till att investera i lager och marknadsföring. Genom ett slankt tänkesätt kunde vi göra detta framgångsrikt genom att börja i det små och växa långsamt så att vi kan testa och se vad som fungerar.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Inventering och digital marknadsföring.
Clark säger, ”Jag skulle använda det för att inventera och marknadsföra vår produkt genom digital reklam för att fortsätta sprida ordet till människor som letar efter snygga och hållbara tofflor.”
Företag Nameskes
Ett holländskt hejdå.
Clark bodde tidigare i Amsterdam. Hennes nederländska favoritord, ”doei” betyder adjö. Hon uppskattar också den flishuggentusiasm som det ofta levereras med.
Hon tillägger: ”Ge de där gamla, diskettiga, ostödjande tofflorna en entusiastisk doi – och skjut in dina fötter i deras nya favoritslipskor, Dooeys!”
* * * * *
Bild: Dooeys, Jordan Clark
[ad_2]
Source link