[ad_1]
Storbritannien befinner sig för närvarande i ett tillstånd av ekonomisk kris, med energiräkningar som stiger och arbetslösheten fortsätter att förvärras, Storbritannien förväntas gå in i en lågkonjunktur 2023.
En färsk rapport från Energy Live News fann att många småföretag ”kämpar för att hålla sig flytande”, och det förväntas att ”nästan 53 % av småföretagen förväntar sig att stagnera, minska eller vika under nästa år” som ett resultat av energikrisen . CIPS rapporterade också att 74 % av små och medelstora företag sa att energiräkningar, inflation och stigande levnadskostnader är ett långsiktigt bekymmer för deras verksamhet. Som ett resultat misslyckas nystartade företag; mellan januari och mars 2022 fanns det 205 171 nya bolag och 150 810 upplösningar i Storbritannien.
Med brist på tid, medel och resurser till sitt förfogande letar små och medelstora företag efter innovativa sätt att spara pengar och digitalisera tidigare kostsamma tjänster, vilket lämnar medel tillgängliga för andra delar av verksamheten. Digitala lösningar som Docue, Xero och Hubspot har sett en år-till-år-tillväxt av användare, eftersom fler små och medelstora företag vill bli digitala och skörda frukterna av att centralisera och organisera stora delar av sin verksamhet. Docue har nyligen rapporterat sitt fjärde år i rad med tillväxt i kundabonnemang.
Workforce Institute vid UKG fann att ”pandemin drev 87 % av den brittiska arbetsstyrkan till nya sätt att arbeta underbyggt av digital teknik”, och 86 % av de tillfrågade såg hur digitaliseringen påverkade deras verksamhet positivt. Ett positivt resultat av digitalisering är att det är mycket mer kostnadseffektivt. Utan digitalisering får små och medelstora företag ofta höga avgifter för olika aspekter av verksamheten, inklusive juridiska och anställningsavtal och policyer.
I en analys av sina mest populära nystartskontrakt fann Docue, en kontraktshanteringslösning, att små och medelstora företag kunde spara upp till 30 000 pund per år genom att använda sin digitala plattform över traditionella juridiska tjänster. De drog slutsatsen att majoriteten av nystartade företag kommer att kräva minst 12 juridiska dokument och att saker som anställningsavtal, IP-uppdrag och sekretesspolicyer kan kosta småföretag upp till £1 500 vardera när de skapas med hjälp av en advokat eller advokatbyrå.
Som sådan erbjuder Docue och digitala plattformar nya lösningar som främjar lönsamhet, effektivitet och produktivitet. Med till exempel Docue kan nystartade företag och små och medelstora företag enkelt demokratisera alla sina kontrakt och arbetsfiler, vilket innebär att företag kan skapa juridiska dokument i lager och förbättra kvalitet, giltighet och tillgänglighet. Detta minskar behovet av flera, kostsamma system för att redigera, signera och lagra kontrakt och ger istället en enkel lösning med tillgång till juridisk vägledning, e-signeringsprogram och redigerbara mallar, allt på ett ställe. Där små och medelstora företag och nystartade företag möter mer och mer press att spara pengar och skala upp snabbt, ger digitala lösningar svaret.
Neil Edwards, VP of sales på Docue, sa:
”På Docue är vårt uppdrag att hjälpa små och medelstora företag med digital transformation genom att revolutionera hur företag använder lagligt innehåll. Vi har redan sparat över 30 000 små och medelstora företag tid, krångel och pengar genom att hjälpa dem att effektivisera administrationen, påskynda processer och hänga med i förändrade lokala regulatoriska krav med 500 000 kontrakt. Vi tror att ”Docue Way” kommer att bli en ny standard, ett avtal i taget.”
Den nuvarande ekonomiska krisen kan vara en tid utan motstycke för små och medelstora företag, som därför vill skära ner tid, resurser och finansiering där det är möjligt. Att digitalisera tidigare kostsamma tjänster visar sig dock inte bara minska kostnaderna och lämna resurser till andra sidor av verksamheten, utan också förbättra effektiviteten och produktiviteten.
– SLUTAR –
Om Docue
Docue grundades i Finland 2015 och tar med sitt uppdrag att demokratisera lagen och revolutionera hur företag använder lagligt innehåll till Storbritannien. En allt-i-ett-lösning för juridiska dokument, Docue gör det möjligt för små och medelstora företag att skapa, skicka och signera dokument av advokatgrad på några minuter, till en bråkdel av kostnaden för traditionella juridiska tjänster. Docue har redan sparat över 30 000 små och medelstora företag tid, krångel och pengar genom att hjälpa dem att effektivisera administrationen, påskynda processer och hänga med i ändrade brittiska regulatoriska krav och lagar.
Författarprofil
Alltid på jakt efter heta och trendiga affärsnyheter från London och Storbritannien som stör, informerar och inspirerar.
[ad_2]
Source link