[ad_1]
USA:s detaljhandelsförsäljning steg till 649,8 miljarder dollar, en ökning med 3,8 % från december till januari enligt US Census Bureau. Uppgången i detaljhandelsförsäljningen uppmuntrades av hotet om att omicron skulle minska och att utbudsbristen minskade.
Detaljhandeln slog förväntningarna i januari
Uppgången i januari följer ytterligare en tillväxt i december med 611,42 miljarder dollar i butiksförsäljning, en ökning med 2,5% från november. Den positiva tillväxten indikerar växande konsumentförtroende och ökningar i detaljhandelns totala försäljning för perioden november 2021 till januari 2022. Försäljningen ökade med 16,1 % jämfört med samma period föregående år. Den positiva banan tillskrivs högre löner, ökade anställningar och förbättrade besparingar som leder till en ökning av utgifterna i butiker. Även om inflationen hade hjälpt till att öka siffrorna, återspeglar det mesta av januaris vinst fler köp snarare än högre priser.
Januari detaljhandelstrender
- Återförsäljare av motorfordon och reservdelar ökade med 116,49 miljarder dollar i försäljning med 1,4 %
- Återförsäljare av dagligvaror såg en försäljning på 13,93 miljarder USD i januari, en ökning med 4,9 %
- Detaljhandeln i hälso- och sjukvårdsbutiker ökade med 3,6 % och ökade omsättningen på 33,67 miljarder dollar
- Medan återförsäljare inom mattjänster och dryckesställen såg en ökning med 3,7 % från föregående månad med en försäljning som nådde 51,49 miljarder USD
- Försäljningen i möbel- och heminredningsbutiker ökade också med 7,2 % med 12,12 miljarder dollar i försäljning
Varför du bör fortsätta att förnya dig i din detaljhandel
Detaljhandeln är konkurrenskraftig med marknadsdynamiken som fortsätter att utvecklas. Som sådan måste du motstå lusten att hålla kursen och undvika att ta chanser. Om du vill ligga steget före och skapa en motståndskraftig verksamhet måste du hålla ett öga på ditt företag, övervaka trender och utöka dina kundkontaktpunkter.
Smarta och smidiga småföretag återförsäljare använder teknik för att förkorta gapet de har med sina konkurrenter och växa sin verksamhet.
Här kommer du att behöva titta på teknik för att hjälpa dig att inte bara förenkla och automatisera din verksamhet utan också minska kostnaderna. Överväg att investera i ett kassasystem som är lätt att använda och som ger dina kunder valmöjligheter på hur de kan betala för tjänsterna.
Du måste också öka din onlinenärvaro genom att se till att skapa din e-handelsbutik samt engagera dig med kunder och potentiella kunder via sociala medier som i slutändan kommer att öka din kundbas.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link