[ad_1]
Betygen för bästa och sämsta flygbolag utvecklas ständigt. Först kom pandemin, sedan ökade oljekostnaderna, som ett sagolikt ett-två slag för flygindustrin inhemskt och över hela världen.
Flygbranschen kämpade för att behålla full personal, med brist på piloter, besättningsmedlemmar ombord, gatepersonal och bagagehanterare. Brist i alla dessa kategorier ledde till längre tid på marken vid grinden. Under många månader verkade det finnas litet hopp om att minska trängseln och få flygplan av och på marken i tid.
Idag väljer affärsresenärer som är trötta på avbokningar och förseningar avgångar och ankomster i tid som sitt bästa önskemål, med bekvämligheter ombord som gratis förfriskningar under flygningen. Den främsta trenden i kundklagomål har varit bristande aktualitet snarare än kostnader.
Vi tog inte hänsyn till rapporter om djurrelaterade incidenter när vi utvecklade våra betyg, eftersom vi kände att djurincidenter inte var en nyckelfaktor för affärsresenärer. Vi har sökt efter kundnöjdhetsbetyg och sammanställt en lista över de bästa och sämsta flygbolagen för affärsresor.
Flygbolags branschrankningar
Som sagt utvecklas betygen hela tiden. Till exempel har United Airlines nyligen skrivit ett nytt pilotkontrakt som höjer deras lön – kommer det att hjälpa till att lindra pilotbristen?
Om du vill hålla koll på betyg, baserat på nyckelresultat som kundklagomål och kundnöjdhet, är American Customer Satisfaction Index reserapport ett enkelt mått och ett bra ställe att börja. ACSI-betygen jämför de bästa flygbolagen med de sämsta flygbolagen, genom att använda kundbetyg på fyra huvudkategorier, inklusive bokningsprocessen, bagagehantering, snabba ankomster och bekvämligheter ombord.
Ett annat betygssystem är WalletHub-poängen, som inkluderar kostnader som bekvämligheter ombord, bagagekostnader, kundservice, tillförlitlighet, pris, kundkomfort och mer.
Bästa och sämsta inrikesflygbolag för företag
Delta Airlines är det stora flygbolaget som konsekvent får toppbetyg i de flesta kategorier.
Med vår flygbolagsrankning har vi börjat med det sämsta för att starta listan. Kom dock ihåg att vissa val kan vara mer eller mindre viktiga för en mängd olika affärsresenärer.
Du kan till exempel välja billiga flyg framför bekvämligheter. Du tar hellre en vattenflaska och snacks från en kiosk i terminalen än att en sådan kostnad läggs på biljettavgiften. Eller så kan det vara av yttersta vikt för dig att ha en bekväm flygstol och gratis wifi.
Vi inkluderade inte American Airlines, eftersom flygbolaget har ställt in ett enormt antal flygningar, inklusive 700 på en dag i slutet av juni 2022. American har också avbrutit trafiken till några större amerikanska städer, vilket också kommer att påverka Envoy Airs verksamhet. Envoy Air är Americans regionala flygbolag.
Vi inkluderade inte betyg på två regionala flygbolag, Skywest Airlines och Hawaiian airlines. Skywest Airlines är ett ledande regionalt flygbolag i USA. Hawaiian Airlines erbjuder direktflyg från det amerikanska fastlandet och internationella platser till Hawaii och tillbaka. Både Skywest och Hawaiian har bra inhemska betyg med lågt antal klagomål.
Här är detaljer om skälen till betygen för varje flygbolag.
8. Spirit Airlines
https://www.spirit.com/
Spirit Airlines har konsekvent betygsatt det sämsta flygbolaget för kundservice, främst på grund av kundklagomål om felaktigt hanterat bagage och nekad ombordstigning.
Dock är flygpriserna billiga och det finns inga kostnadsfria bekvämligheter.
7. Frontier Airlines
https://www.flyfrontier.com/
Frontier Airlines har också låga betyg för kundservice med klagomål om flygförseningar, bagageolyckor och brist på bekvämligheter – inget wifi, drycker eller snacks. Business class-passagerare gillar dock Frontier för dess genomgående låga biljettpriser.
6. JetBlue Airways
https://www.jetblue.com/
JetBlue Airways betygsätter hög komfort ombord med extra benutrymme i ekonomiklass, vilket förbättrar upplevelsen under flygningen. JetBlue erbjuder också gratis bekvämligheter med förfriskningar ombord, gratis snacks, underhållning ombord och wi-fi. Biljettpriserna är överkomliga, men flygbolaget har ett stort antal passagerares åsikter som uttrycks som klagomål på förseningspriser.
5. Allegiant Air
https://www.allegiantair.com/
Allegiant Air Transportation får ett bra totalbetyg som en av de viktigaste regionala flygbolagen kända för flygningar till mindre regionala flygplatser. Förutom att erbjuda den bekväma tjänsten får Allegiant bra betyg för sina lågprisbiljetter.
4. United Airlines
https://www.united.com/
Som nämnts, det nya United Airlines pilotkontrakt ökar deras lön. United är rankat som ett av de bästa flygbolagen för kundernas komfortnivå, och är också rankat som ett av de säkraste flygbolagsvalen. Under de senaste åren eller två har det högsta antalet passagerarklagomål involverat flygförseningar eller inställda flyg, men med det nya pilotkontraktet kan United bli ett pålitligt flygbolag för avgångar och ankomster online. Det kan förändras i branschen, eftersom fler flygbolag tar sig an frågan om inte bara pilotlöner utan löner inklusive gatepersonal och besättningar ombord.
3. Southwest Airlines
https://www.southwest.com/
Southwest Airlines toppar The Points Guy List (lojalitetsprogram för resewebbplatser) och får höga betyg i så många andra aspekter och stora kategorier. The Points Guy och kunder bedömer Southwest som det bästa flygbolaget för bagage (gratis) och dess avgiftsfria avbokningspolicy.
2. Alaska Airlines
Alaska Airlines har högsta betyg för kundservice och är rankat som det bästa flygbolaget för tillförlitlighet, komfort under flygning och pris. Alaska Air är betygsatt för att ha ett av de bästa frequent flyer-programmen i flygbolagens resekretsar. Trots sitt namn är det inte bara en av de regionala aktörerna, med många flygalternativ över hela landet.
1. Delta Air Lines
https://www.delta.com/
Delta Air Lines tar ledningen bland flygbolagen som den bästa övergripande verksamheten, med få fall av felaktigt hanterat bagage och åtgärder som vidtagits för att öka passagerarnas bekvämligheter, såsom bekväma sittplatser och enkla bokningar och incheckningar. Delta är rankat som det mest pålitliga flygbolaget inrikes när det gäller avgångar och ankomster i tid. Det är ett av flygbolagen baserat i nästan alla större amerikanska städer.
Enligt åsikter från passagerare får kundtjänst höga betyg, med ett lågt antal klagomål i den kategorin. Delta toppade Alaska flygbolag, som fick den rikstäckande säkerhetstvåan till Delta.
Bild: Envato Elements
[ad_2]
Source link