[ad_1]
Företag kräver mycket uppmärksamhet och administration om de ska lyckas.
Varje kontor behöver noggrann datahantering för att säkerställa att företaget får bästa möjliga valuta för pengarna från sin administrativa personal.
Här är tio bästa tips som varje kontor bör använda för att hänga med i uppgifter och nya effektivitetsvinster.
1. Sök efter programvara som kan hjälpa
Tiden är fienden när man arbetar i admin. Det verkar aldrig finnas tillräckligt många timmar på arbetsdagen för att få alla uppgifter klara. Rätt programvara kan hjälpa till att minska den tid det tar att få jobbet gjort, vilket gör att administratörer kan koncentrera sig på nästa uppgift. Du kan till exempel konvertera din PDF-fil till ett Word-dokument, så att rätt personer kan komma åt filerna med lätthet.
2. Ställ in tider för vanliga uppgifter
3. Skapa och uppdatera att-göra-listor
4. Håll en kalender online
5. Få datainmatningen klar i tid
Gör datainmatning till en regelbunden del av dagen för att hålla teamet fullt informerat och ge de data de behöver för att få jobbet gjort till hands eller outsourca dedikerade datatjänster.
6. Överväg att lägga ut vissa administratörer på entreprenad
Mottagningstjänster är en utmärkt kandidat för outsourcing. Telefonerna kommer fortfarande att besvaras av kompetent och vänlig personal, och samtal dirigeras till rätt skrivbord, men personalen på kontoret är fria att fortsätta med viktiga jobb utan ljudet av ringande telefoner för att distrahera dem.
7. Dela upp uppgifter i mindre jobb
Lagarbete får drömmen att fungera, ju mer personal arbetar tillsammans med gemensamma uppgifter desto effektivare blir de.
8. Skapa varningar för möten, deadlines och regelbundna uppgifter
Påminnelser kan också ställas in före schemat, så om ett viktigt datum eller möte är på väg kan aviseringar komma en timme, dag eller vecka innan.
9. Säkerhetskopiera data regelbundet
Se till att data säkerhetskopieras regelbundet så att kontoret aldrig drabbas av en längre period av stillestånd som kunde ha undvikits.
10. Håll koll på bokföringen
Utan god bokföring kanske företaget inte fakturerar kunderna korrekt eller i rätt tid, vilket kan leda till ekonomiska förluster.
Med dessa tio bästa tips i en administrativ arsenal kan varje kontor uppnå nya effektivitetsvinster och bli ett stressfritt utrymme där anställda kan trivas. Ta bara några av dessa positiva steg framåt och skillnaden kommer att märkas omedelbart.
Författarprofil
Blogger och utbildare av Passion | Senior onlinemedia- och PR-strateg på ClickDo Ltd. | Bidragsgivare till många utbildnings-, affärs- och livsstilsbloggar i Storbritannien och Tyskland | Sommarkursstudent vid London School of Journalism och kursinstruktör vid SeekaHost University.
[ad_2]
Source link