[ad_1]
Verksamheten, som har ett regionalt kontor i North Finchley-området i London, har nästan fördubblats i storlek under de senaste 18 månaderna och är inställd på ytterligare tillväxt 2022 med planer på att skapa olika nya roller på sina sju platser
Efter ett år av aldrig tidigare skådad tillväxt har Storbritanniens ledande indrivningsföretag för parkeringskontroll, DCBL, lanserat en rikstäckande rekryteringskampanj för att stärka nyckelteam i hela verksamheten.
Företaget har redan lagt till över 70 nybörjare till teamet under de senaste 12 månaderna i sitt nationella nätverk av kontor och denna tillväxt stödjer den växande efterfrågan på dess utbud av effektiva och kompatibla inkassotjänster.
Efter den post-pandemiska återgången till arbetsplatsen har det etiska och effektiva inkassoföretaget investerat avsevärt i sitt huvudkontor för att förbättra arbetsmiljön för sitt kontaktcenter, inkasso och juridiska team. Kontoren har utrustats med skrivbord i öppen planlösning, samarbetsutrymmen och en serie Zoom-rum för förbättrad kommunikation.
DCBL samlar in miljontals pund varje år för några av Storbritanniens största parkeringsoperatörer – medel som många av dess konkurrenter anser inte går att återställa. Dess datadrivna, etiska tillvägagångssätt, tillsammans med branschledande metoder – såsom den brevdrivna inkassotjänsten – har sett att företagets framgångsfrekvens passerar konkurrenterna med i genomsnitt 25 %.
Som en del av sitt engagemang för förbättringar lanserar företaget också en ny webbsida som kommer att öka effektiviteten i sina strategier för tidiga engagemang, underlätta tidiga betalningar, erbjuda ett mer effektivt sätt att stödja sina kunder med att identifiera sårbara kunder som kan behöva ytterligare Stöd.
Darren Connor, verkställande direktör på DCBLsa: ”Våra framgångar under det senaste året signalerar ett spännande nytt kapitel för DCBL och har banat väg för flera nya möjligheter – en av dem är expansionen av våra dedikerade kundsupportteam. I vårt rikstäckande nätverk av kontor förstår varje anställd vikten av att leverera en oöverträffad servicenivå till våra kunder och deras kunder, och jag är stolt över hur hårt de arbetar för att uppnå bästa möjliga resultat.
”Under loppet av det kommande året har vi ett ökat fokus på hur vi kan stötta våra kunder, kunder och kollegor på det mest effektiva sättet. Oavsett om det är genom vår nya webbplats, vårt utökade utbud av kommunikationskanaler, råd om etiska insamlingar eller att uppnå den tidigaste möjliga lösningen, vill vi att de steg vi tar i år ska illustrera DCBL:s förnyade inställning till affärer.”
SLUTAR
London Business News Blog frågade ytterligare om DCBL:s Ethical Dept Recovery och fick följande svar
Med över 20 år i branschen har DCBL utvecklat sina processer och tillvägagångssätt för att konsekvent säkerställa etisk indrivning av skulder. Att tillhandahålla en lösning på ett så tidigt stadium som möjligt för både sina kunder och deras kunder förhindrar upptrappning och ytterligare kostnader, vilket också minskar potentiell stress.
DCBL har ett dedikerat välfärds- och supportteam som identifierar och stöttar utsatta kunder och de som behöver ytterligare hjälp med att reglera skulder. Det ledande inkassoföretaget genomför regelbunden personalutbildning och upprätthåller sina höga standarder enligt sina många ackrediteringar, vilket uppnår en branschledande tidiga engagemang.
Författarprofil
Blogger and Educator by Passion | Senior onlinemedia- och PR-strateg på ClickDo Ltd. | Bidragsgivare till många utbildnings-, affärs- och livsstilsbloggar i Storbritannien och Tyskland | Sommarkursstudent vid London School of Journalism och kursinstruktör vid SeekaHost University.
[ad_2]
Source link