
[ad_1]
Roliga spel behöver inte vara komplicerade. Det är precis den filosofin som har gjort Craggy Games så framgångsrika. De virala hitspelen får mycket uppmärksamhet online. Läs om företagets resa i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder unika, handgjorda spel.
Ägaren Kyle Czarnecki berättade för Small Business Trends, ”Craggy Games skapar handgjorda krok- och ringspel av högsta kvalitet att spela med vänner. Ta din nästa spelkväll, baklucka eller fest till en ny nivå med de virala HOOKS! ringkastningsspel.”
Affärsnisch
Byggt i USA med kvalitetsmaterial från ett familjeägt företag.
Czarnecki säger, ”Varje spel är 100 % handgjorda av äkta sydlig gul tall. Handskuren, handslipad och handbränd med en gammal träkonserveringsteknik känd som shou sugi ban.”
Hur verksamheten startade
Genom att två vänner brainstormar.
Czarnecki förklarar, ”Idén om Craggy skapades av två livslånga vänner som letade efter en ursäkt för att spendera mer tid tillsammans. Som är fallet med så många småföretag, våra ursprungliga HOOKS! spelet började som en enkel Etsy-listning och det var inte förrän på dag 96 som berg-och-dalbanan Craggy började.
”Med kraften i sociala medier och en viral TikTok-video senare insåg vi att verkstaden i vårt enbilsgarage skulle behöva en seriös uppgradering. Med det fantastiska intresset och stödet från våra fans har vi nu HOOKS! i lager på ett lager och sträcker sig efter stjärnorna för att växa Craggy Games!”
Största vinsten
Rensa en backlog av initiala beställningar.
Czarnecki säger, ”När våra videor blev virala översvämmades vi med beställningar som det enda företaget på marknaden som erbjuder vårt unika spel. Runt om i världen ville folk ha HAKER! Vi byggde ursprungligen spelen för hand från ägarens garage för en bil och hämtade material från lokala Home Depots. Ständigt slut på material och körde 18 timmars dagar för att bygga spelen och skicka ut, vi visste att vi var tvungna att anlita en partner för att få ut spelen (det viktiga var att vi bibehöll den högkvalitativa, handgjorda känslan av spelet samtidigt som de byggs i USA).
”Vi hittade en partner som delade våra värderingar, gick in i processen tillsammans och skapade ett fungerande avtal med dem. Att ha en partner som brydde sig lika mycket om kvaliteten som vi gjorde var mycket viktigt för företagets/varumärkets livslängd. Vi kunde fokusera på att bygga andra kärnkomponenter i verksamheten nu när vi inte längre var i garagebyggnaden.”
Största utmaningen
Fyller beställningar efter viral framgång.
Czarnecki tillägger, ”Om jag hade en kristallkula och visste hur mycket framgångsrikt detta skulle bli tidigt, skulle jag ha haft 50 000 spel redo att skickas när videon blev viral. Vi pressade kunderna bort från att köpa i början medan vi byggde upp backend av verksamheten.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Producerar fler spel.
Lagtradition
Kopplar ur.
Czarnecki förklarar, ”Vi håller kvartalsvis ”Disconnect Meetings” där teamet träffas och njuter av varandras sällskap – borta från sociala medier, borta från elektronik, bekymmersfria och trevliga häng. Detta fyller på vårt interna syfte med varför vi arbetar för att växa Craggy och håller vårt arbete lättsamt och roligt. Vi startade det här företaget som bästa vänner, vi kommer att bli framgångsrika som bästa vänner, och en dag kanske vi lämnar det här företaget som bästa vänner.”
* * * * *
Bild: Craggy Games
[ad_2]
Source link