
[ad_1]
US Department of Commerce har samarbetat med Goldman Sachs 10 000 Small Businesses-program för att lansera ett nytt initiativ utformat för att hjälpa småföretag.
Commerce Dept. och Goldman Sachs Partner i Small Business Initiative
Det nya partnerskapet kommer att underlätta exportledd tillväxt för småföretag vid ett rundabordssamtal vid Morgan State University.
”New Year, New Growth, New Global Sales” är en tredelad utbildningsserie som leds av Goldman Sachs 10 000 Small Businesses och Department of Commerce International Trade Administration.
Nå internationella marknader
Under dessa utmanande tider, när ekonomin går vidare från den aldrig tidigare skådade störningen av covid-19-pandemin, är det viktigt att små företag har resurserna och verktygen för att nå målmarknader och sälja sina tjänster eller produkter. Att nå internationella marknader kan vara ett avgörande steg för att säkra affärstillväxt och i slutändan bli mer lönsam.
Handelsdepartementet och Goldman Sachs initiativ kommer att utrusta småföretagare med resurser och kunskap för att hjälpa dem att nå internationella marknader och sälja produkter eller tjänster på en global skala.
Som Gina Raimondo, USA:s handelsminister, sa i ett uttalande om programmet:
”Handelsdepartementet är glada över att lansera detta innovativa partnerskap med Goldman Sachs 10 000 småföretagsom kommer att ge småföretag de resurser och tekniska kunskaper de behöver för att sälja sina produkter och tjänster runt om i världen.
”President Biden och denna administration vet att småföretag är ryggraden i vår ekonomi. Handelsdepartementet och våra handelsexperter vid vår internationella handelsadministration är djupt engagerade i att hjälpa USA:s småföretag att växa och skapa jobb i våra samhällen”, tillade Raimondo.
Utbildningssessioner
Utbildningssessionerna äger rum den 15 februari, 22 februari och 1 mars 2022. Med vägledning från specialister från handelsdepartementets International Trade Administration kommer småföretagare att få möjlighet att lära sig att ta sig in på nya internationella marknader, globalisera sina digitalt varumärke och utveckla exportfinansieringsstrategier.
Småföretagare som deltar i evenemangen kommer också att lära sig av andra ägare till småföretag och utexaminerade från 10 000 småföretag som framgångsrikt exporterar produkter eller tjänster.
Småföretagare som är intresserade av att delta i webbseminariet ”Nytt år, ny tillväxt, ny global försäljning” kan registrera sig här.
Bild: Depositphotos.com
[ad_2]
Source link