[ad_1]
Amerikanskt företag har förlorat en legendarisk affärsfigur när Charles Entenmann gick bort. Han var 92.
Charles Entenmann, Automatiserad och utökad populär bageriverksamhet
Som en tredje generationens medlem av familjen som startade och så småningom gav varumärket Entenmanns söta bakverk, spelade Charles en stor roll i att utveckla verksamheten långt bortom dess ursprungliga uppfattning. Idag bygger Entenmanns framgång fortfarande på de invanda familjevärderingar, traditionella recept och kvalitetsingredienser som gjorde den ursprungliga Entenmann’s till en så framgångsrik bageriverksamhet.
Entenmanns tillkännager sorgliga nyheter
Entenmann’s skrev på Facebook och förklarade den sorgliga nyheten för sina över 1,7 miljoner följare med ett uttalande:
”Idag hedrar vi livet för Charles Entenmann, som nyligen gick bort vid en ålder av 92. Charles och hans bröder hjälpte till att göra sin familjs bageri på Long Island, NY, till märket för söta bakverk som vi alla känner till och älskar. Kärleken inbakad i varje tugga hos Entenmann kommer från hjärtat av familjen Entenmann, och vi kommer att fortsätta att bygga vidare på arvet som hans familj etablerade för mer än 120 år sedan.”
Hundratals följare lämnade snart uppriktiga meddelanden på inlägget, tackade Charles för hans arbete och påminner om deras favorit Entenmanns produkter under uppväxten. Meddelanden läggs fortfarande ut och visar den otroliga goodwill som Entenmanns har odlat bland sina kunder i hela USA.
Historien om Entenmann-familjens framgång visar verkligen hur möjligt det är att börja som ett litet familjeägt företag och så småningom växa till ett ikoniskt amerikanskt varumärke.
Från familjeägt till nationell ikon
Ursprungligen grundat som ett hemleveransbageri av Charles farfar William Entenmann, början av Entenmanns varumärke är så ödmjuk du kan föreställa dig. William var en bagare från Tyskland, som startade hemleveransbranschen efter att ha arbetat på en brödfabrik en kort stund när han kom till USA.
William levererade sina bakverk i en häst och vagn och så småningom skulle hans son William Junior både bildligt och bokstavligt ta tyglarna i familjeföretaget. Populariteten för Entenmanns produkter började växa i New York-området, och efter William Juniors bortgång 1951 började hans fru Martha och deras tre söner förse stormarknader med Entenmanns produkter.
Därifrån fortsatte omfattningen av Entenmanns att växa, med Charles och hans två bröder Robert och William i spetsen för expansionen. För fyra år sedan, 2018, firade Entenmanns 120:e år, vilket måste ha varit en sann fröjd för Charles att ha bevittnat.
Bild: entenmanns
[ad_2]
Source link