
[ad_1]
Att förstå din målmarknad är en viktig del av att driva ett företag. Men många nya företag accepterar helt enkelt alla kunder som kommer i deras väg.
Det är precis vad som hände med Brandfirm. Marknadsföringsbyrån visste att den ville tjäna småföretag. Men de lärde sig mycket av att ta sig an en större kund. Läs företagets berättelse i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Hjälper småföretag med varumärkesbyggande och marknadsföring.
VD Robert Orcutt berättade för Small Business Trends, ”Brandfirm är en fullservice varumärkes- och marknadsföringsbyrå inriktad främst på små till medelstora företag. Vi erbjuder:
- Design/kreativa tjänster – webb, säkerhet, paketering
- Varumärke – namngivning, visuell identitet, logotyp
- SEO
- Sociala medier och PPC-hantering.”
Affärsnisch
Erbjuder transparent service och tydlig kommunikation.
Orcutt säger: ”Vi har använt många metoder för att hålla våra kunder informerade dygnet runt. Vi använder en samarbetsportal tillsammans med andra kommunikationsverktyg för att säkerställa att våra kunder vet exakt vad vi arbetar med hela tiden och hur deras projekt fortskrider.”
Hur verksamheten startade
Efter ett arbetspass.
Grundaren arbetade för ett nationellt bolåneföretag i Chandler, AZ. När företaget bestämde sig för att konsolidera verksamheten i Texas passade han på att starta något eget istället för att flytta.
Största vinsten
Säkra en stor kund.
Orcutt säger: ”Utanför vår typiska verksamhet var den här klienten baserad i Kalifornien och var mycket större än vi vanligtvis tar på oss. Detta betydde mycket för vår lilla byrå och innebar att samarbeta med en systerbyrå för att täcka det inledande arbetet under Brandfirms huvudparaply. Vi njöt av vår tid med den nya kunden och hade några stora framgångar med att hjälpa till att utveckla mycket innehåll och öka deras varumärkeskännedom.
”Till slut beslutade vi att bryta relationen av vårt företag för att komma tillbaka till vår kärnkunder, eftersom det bara passade bättre.”
Största risken
Att ta sig an den större kunden.
Orcutt tillägger, ”Vi gillar företag från mom n’ pops till cirka 25 anställda eller upp till cirka 8 miljoner dollar per år i intäkter. Vi tog oss an en kund med världsomspännande exponering och nästan 80 miljoner USD i årliga intäkter. Till slut bestämde vi oss för att vi hellre skulle hålla fast vid mindre företag för våra tjänster.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Förbättra bemanning och marknadsföring.
Orcutt förklarar, ”Vi har nästan noll skulder. Alla anställda av Brandfirm arbetar på distans och vi har väldigt lite omkostnader. Med $100 000 skulle vi kanske öka personalbudgeten och fokusera på att stärka vår egen marknadsföring och PPC-insatser.”
Office Pet
Hunden Daisy.
Orcutt säger, ”Hon kan ofta hittas i zoomvideor eller sover vid ägarens fötter under arbetstid.”
favorit citat
”Männen måste undervisas som om du inte lärde dem, och saker okända föreslås som saker glömda.”
Orcutt tillägger, ”Jag tror att jag läste detta i Dale Carnegies bok How to Win Friends & Influence People, där han citerade Alexander Pope. Jag har alltid älskat hur det rullar av tungan och förstärker tanken att många kanske inte kommer ihåg vad du sa, men de kommer ihåg hur du fick dem att känna, vilket Dale Carnegie också säger i boken.”
* * * * *
Bild: Brandfirm, Facebook
[ad_2]
Source link