
[ad_1]
En företagsblogg är ett utmärkt sätt att bygga auktoritet och öka trafiken till din webbplats. Den här affärsbloggartikeln ger tips som hjälpte oss att starta och lyckas som affärsbloggare, så att du kan starta en idag!
- Välj ett ämne som du brinner för
- Skriv regelbundet och konsekvent
- Inkludera länkar
- Hur man använder Google Analytics
- Samarbeta med influencers och bloggare
En företagsblogg är ett bra sätt att dela information om ämnen som intresserar dig. Det hjälper dig också att etablera dig som expert inom ditt område. Dessutom är det bra för försäljningen att vara företagsbloggare. Det är inget fel med att dela information om nya produkter och tjänster och användbara tips om hur du använder dina erbjudanden. Läs vidare för våra bästa affärsbloggningstips.
1. Välj ett ämne som du brinner för
För att bli framgångsrik som företagsbloggare måste du först bestämma dig för vilken typ av innehåll du vill skriva om. Det finns många olika typer av företagsbloggar. Det bästa sättet att välja vilka ämnen du ska fokusera på är att tänka på vad som motiverar dig just nu.
Till exempel, om ditt företag använder AI och automation och det fortfarande är en brant inlärningskurva för dig – använd bloggande för att bekräfta vad du har lärt dig om det, och paradigmskiftet du gick igenom för att acceptera programvaran försvinner inte. Det kan tillföra ett betydande värde till ett företag, även om det initialt är störande.
Gör efterforskningen och skriv med dina egna ord vad du har lärt dig eller upptäckt om ditt ämne. Du kommer att behålla ny information bara genom att skriva ner den, dvs att använda din dators tangentbord och din företagsblogg har nytt innehåll. När du använder den här innehållsstrategin ger du ett win-win-win-resultat med din kunskapsbevarande, ditt företag har nytt färskt innehåll på sin webbplats och dina läsare får dela med dig av dina erfarenheter.
Komplexa ämnen tips
När du skriver om komplexa ämnen, skapa innehåll som dina bloggläsare snabbt kan läsa, förstå, njuta av och bli tillräckligt inspirerade för att dela med sina följare på sociala medier.
2. Skriv regelbundet
Med miljontals bloggar online bör du skriva minst en gång i veckan, även om det är kort innehåll, dvs under 700 ord. Att utveckla vanan eller rutin att blogga regelbundet (helst varje dag) hjälper dig att vara fokuserad och ansvarsfull.
Plus, som vi vet, ger övning färdighet, och du kommer att bli bättre på att bilda meningar, och innan du vet ordet av har du slagit ut över 1000 ord!
3. Konsekvens
Nyckeln till framgång är konsekvens. Om du inte är konsekvent med dina ämnen, skrivstil och regelbundenhet i bloggpublicering och delning, kommer folk inte att veta vad de kan förvänta sig av dig.
Människor är varelser av vana, och även om vi anpassar oss till förändringar, älskar vi det inte riktigt. Att vara konsekvent med ditt företags bloggande kommer att uppmuntra människor att skapa sina egna rutiner kring att läsa och dela dina blogginlägg och artiklar.
4. Schemalägg inlägg

När ditt affärsschema ändras, inklusive att resa för att besöka kunder runt om i landet eller utomlands, kan ditt bloggande förbli en konstant för dina läsare och webbplatsbesökare. Om du är borta på semester och det hindrar dig från att skapa och publicera dina företagsblogginlägg, betyder det inte att du behöver avstå från att skapa och publicera nytt innehåll på din företagsblogg. Allt du behöver göra är att planera i förväg.
5. Planera framåt
Skriv fler artiklar som leder fram till din frånvaro från jobbet och schemalägg utgivningen av minst ett innehållsstycke på din blogg per vecka (eller per dag – om detta är ditt vanliga schema).
Dina webbplatsbesökare och vanliga bloggläsare kommer inte att bli klokare av din frånvaro från jobbet, och du är konsekvent.
6. Lägg till länkar
Att länka till din webbplats kallas en intern länk. Länkar till externa sidor på andra webbplatser är externa länkar. Det är klokt att göra både för SEO och för att stödja ditt innehåll.
Länkar till interna blogginlägg
Istället för att upprepa samma innehåll i ett nytt blogginlägg, lägg till en hyperlänk till det befintliga innehållet. Du har till exempel skrivit om hur du har använt automation på arbetsplatsen tidigare. Allt du behöver göra i ditt nya innehåll är därför att hyperlänka ankartexten ”arbetsplatsautomation” eller liknande ord relaterade till innehållet på länksidan.
Länkar till externa sidor
För att lyckas med att blogga måste du inkludera länkar till andra webbplatser i dina inlägg. Att lägga till externa länkar till referenswebbplatser bevisar att du har undersökt ditt innehållsämne noggrant och att ditt innehåll är pålitligt. När läsare klickar på dessa länkar kommer de att dirigeras till webbplatser där de kan lära sig mer om vad du skrev om i ditt inlägg.
Om du vill bygga upp trafik till din webbplats, lockar inkludering av länkar till andra webbplatser i dina inlägg också intresse från ägarna av dessa webbplatser.
Webbplatsägarna kommer att använda sin webbplatsanalys för att identifiera hänvisningsdomäner, och om du skickar trafik i deras väg kan de återvända och länka till din webbplats i ett av deras blogginlägg. Detta är en frivillig åtgärd och görs i god tro – det är inte black hat link building – det är white label länkning.
Det bästa med att använda länkar i ditt innehåll är att personer som klickar på dem sannolikt besöker din webbplats regelbundet. Din Google Analytics låter dig veta vilket innehåll på din webbplats som är populärt.
7. Studera din webbplatsanalys

Du kan använda Google Analytics för att ta reda på vilket innehåll som resonerar med besökarna.
Var kommer dessa besökare ifrån?
Andra företagsbloggare kommer att lägga till innehåll till sina bloggar regelbundet, och när de hittar högkvalitativt innehåll på din blogg som är relevant för deras ämne, kommer de att lägga till en bakåtlänk, och deras läsare kommer att klicka på den länken och besöka ditt blogginlägg.
Ju fler som besöker din webbplats från externa källor, desto mer sannolikt är det att Google rankar din webbplats högre i sökresultaten.
Vilken tid är flest besökare online?
Timing är allt. Publicera nytt innehåll runt den tid som de flesta av dina användare är online.
Vilka sidor besöker besökarna?
Det är givande att veta vilka sidor på din webbplats besökare tittar på – mer så när det är ditt företagsblogginnehåll. Att veta vad dina besökare gillar ger dig möjlighet att skriva mer om de ämnen som drar besökare till din webbplats och, helst, dela ditt innehåll på sociala medier.
8. Använd Web Push Notifications
Med push-meddelanden plugins som PushCrew eller PushEngage kan dina webbplatsbesökare gå med på att få varningarna från din webbplats. När de är online och du publicerar ett nytt företagsblogginlägg kommer dina aviseringsprenumeranter att få den lilla popup-rutan uppe till höger som låter dem veta att de kan klicka på popup-fönstret till ditt nya innehåll.
Dessutom kan push-notifieringspluginet varna prenumeranter när du har uppdaterat befintligt innehåll på din webbplats.
9. Uppdatera befintligt innehåll
Allt innehåll måste vara relevant, så du måste uppdatera det regelbundet. Ja, du inser förmodligen nu att företagsbloggning är hårt arbete. Men det är också givande, det är därför vi gör det! ?
10. Marknadsför inlägg på sociala medier
Ett sätt du kan bli belönad för att skriva unikt och aktuellt innehåll är när människor engagerar sig i det på sociala medier.
Delningar och gilla-markeringar, och fler visningar av ett trendinlägg, kan också lägga till fler följare till dina sociala medieprofiler. Bra innehåll är alltid en vinnare.
För att dela det nya affärsblogginnehållet till sociala medier som Facebook, Twitter, Linkedin och mer, lägg bara till ett plugin för delaknappar på din webbplats – vilket är väldigt enkelt att göra när du använder WordPress CMS. Dina besökare kan dela sidan de är på med sina följare på sociala medier, och för att spara tid kan du också klicka på delningsknapparna och dela ditt innehåll.
11. Bygg relationer med influencers och andra bloggare
Om du vill få fler följare på sociala medier måste du fokusera på att bygga relationer med influencers. Det är individer som har ett stort följe och påverkar andra. De har ofta mycket auktoritet när de marknadsför produkter och tjänster.
Blir du inspirerad att ta nästa steg för att etablera dig som företagsbloggare?
12. Inkludera nyckelord som dina kunder söker efter online
Vi hoppas det, och för ett sista tips, när du skriver ett blogginlägg vill du vara säker på att du inkluderar nyckelord som folk söker efter online.
Du kan använda verktyg som Google Adwords eller Neil Patels Ubersuggest för att hitta populära sökord relaterade till ditt ämne. När du väl vet vilka ord folk söker efter kan du skapa innehåll kring dessa termer. Om du till exempel skriver ett blogginlägg om marknadsföring, kan du inkludera nyckelord som ”marknadsföringsstrategi”, ”marknadsföring i sociala medier” och ”e-postmarknadsföring”.
Listan med tips är oändlig, och i den här artikeln har vi tagit upp tips som har hjälpt oss att lyckas som affärsbloggare. ?
Använd våra kommentarer för att dela dina tankar och idéer om bloggande.
[ad_2]
Source link