[ad_1]
Amazon erbjuder ett nytt bidragsprogram för att stödja hållbara småföretag. Mottagarna kommer att få $20 000 och tillgång till Amazon Launchpad, en plattform utformad för att öka synlighet och försäljning på Amazon.
Amazon Products for Tomorrow Grants
Products for Tomorrow Awards är öppna för amerikanska småföretag som säljer en fysisk produkt. För att kvalificera sig måste produkterna vara innovativa, önskvärda och hållbara. Domare kommer att titta på följande kriterier när de utser vinnare:
- Prestanda: hur effektiv produkten är för att lösa ett problem för kunder
- Innovation: förmågan att fylla ett behov på ett intressant sätt, eller på ett sätt som inte har gjorts tidigare
- Behov: fylla en lucka på marknaden och tillhandahålla ett prisvärt alternativ för konsumenterna
- Hållbarhet: minska miljöpåverkan jämfört med liknande typer av produkter
Produktbaserade företag behöver inte redan vara aktiva på Amazon. Programmet är öppet för produkter som är nya för Amazon eller de som har varit listade på Amazon i mindre än fyra år. Dessutom måste företag ha mindre än 5 miljoner USD i bruttoförsäljning av varor för att kvalificera sig.
Förutom 20 000 $ kontantbidraget får de företag som blir utvalda tillgång till Amazon Launchpad. Plattformen ger ökad kundsynlighet för små varumärken som säljer på Amazon. Specifikt lyfter Amazon fram produkter och säljare i nyhetsbrev och särskilda sektioner för småföretag. De erbjuder också en hållbarhetscertifiering för att få produkter att sticka ut för miljömedvetna konsumenter.
Cyrus Wadia, chef för Product Sustainability på Amazon sa i ett uttalande, ”Vi vet att kunderna vill ha mer hållbara produkter, och vi har bestämt oss för att leverera detta genom stora program som Climate Pledge Friendly och Amazon Aware. När vi utvecklar dessa program letar vi ständigt efter sätt att stödja våra mindre säljande partners och varumärken. Products for Tomorrow låter oss belöna innovativa produkter med hållbarhetsegenskaper från mindre varumärken, och ge dem ytterligare stöd för att ansluta till våra större detaljhandelsprogram.”
Hållbarhet har blivit ett stort modeord de senaste åren. Men forskning visar att det faktiskt påverkar köpvanorna. En färsk studie visade att mer än en tredjedel av globala konsumenter faktiskt är villiga att betala mer för hållbara produkter. Men detta Amazon-program går ännu längre. De vill inte bara ha hållbara föremål; de vill också att dessa föremål ska vara användbara, unika och prisvärda. Sökande måste väva in hållbarhet med dessa andra faktorer för att konkurrera med andra och få denna anslagsfinansiering.
Förutom den ökade synligheten tillhandahåller Amazon Launchpad marknadsföringsverktyg och tjänster för att hjälpa företag att marknadsföra sina egna produkter. Till exempel får Launchpad-medlemmar tillgång till utbildningsresurser som webbseminarier och guider. De får också tillgång till en detaljerad instrumentpanel för att lägga till rikt innehåll och bilder av hög kvalitet till produktlistor.
Om du har en hållbar produktbaserad verksamhet och är intresserad av att ansöka är ansökningarna gratis och tillgängliga online nu. Sista inlämningsdag är den 18 augusti. Amazon och dess partners kommer sedan att utse vinnare baserat på de angivna kriterierna och meddela dem senast i slutet av september.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link