[ad_1]
Adobe släppte nyligen sin online-shoppingprognos för semestersäsongen 2022, känd för att vara den mest omfattande synen på e-handel i USA.
Adobe släpper 2022 julhandelsförutsägelser
Prognosen använder Adobe Analytics-data för att analysera handelstransaktioner online, med den senaste rapporten som täcker perioden från 1 november till 31 december senare i år. Den senaste analysen inkluderar över en biljon besök på detaljhandelssajter baserade i USA och 100 miljoner SKU:er, samt täcker 18 produktkategorier.
Småföretagsmöjligheter framåt
Små företag kan se fram emot ökad försäljning eftersom analysen förutspår att onlineförsäljningen av helgdagar kommer att nå 209,7 miljarder dollar under de sista månaderna i år. Det skulle representera en tillväxt på 2,5 % jämfört med föregående år. Fortsatt oro över pandemin hade en betydande inverkan på utgifterna under samma period förra året, med konsumenter som spenderade cirka fem miljarder mindre än förutspått i år.
Konsumenter förutspås också börja sina semesterutgifter tidigare i år. Amazons andra Prime Day som nyligen hölls borde vara en betydande drivkraft för tidig försäljning, eftersom det första rabatttunga Prime Day-evenemanget drog rekordförsäljning online för detaljhandeln.
Resilient e-handelsefterfrågan markerad
Vice VD för tillväxtmarknadsföring och insikter på Adobe, Patrick Brown, sa: ”Formen på semesterperioden kommer att se annorlunda ut i år, med tidig rabatt i oktober som drar upp utgifter som skulle ha inträffat runt Cyber Week. Även om vi förväntar oss att se ensiffrig tillväxt online den här säsongen, är det anmärkningsvärt att konsumenter redan har spenderat över 590 miljarder dollar online i år [from January to August] med en tillväxt på 8,9 %, vilket belyser motståndskraften hos e-handelsefterfrågan.”
Cyber Monday den 28 november förväntas fortfarande ha massiv försäljning, med ett uttalande på Adobes webbplats som säger: ”Cyber Monday förväntas förbli säsongens och årets största shoppingdag, vilket leder till rekordstora utgifter på 11,2 miljarder dollar, vilket ökar med 5,1 % år- på året. Som jämförelse beräknas Black Friday-försäljningen på nätet växa med bara 1 % på årsbasis till 9 miljarder USD, medan Thanksgiving-försäljningen kommer att minska till 5,1 miljarder USD, en minskning med 1 % från året innan. Dessa stora shoppingdagar tappar framträdande eftersom e-handel blir en mer allmänt förekommande daglig aktivitet, och eftersom konsumenterna ser att rabatterna fortsätter under hela säsongen. Adobe förväntar sig att Cyber Week (Thanksgiving to Cyber Monday) kommer att inbringa 34,8 miljarder dollar totalt, en ökning med 2,8 % jämfört med föregående år. Detta representerar en andel på 16,3 % av hela säsongen, en minskning från 16,6 % 2021.”
Adobes analys förutspår också att rabatter kommer att spela en stor roll för att skapa rekordförsäljningssiffror i år, med uttalandet som tillägger: ”Adobe förväntar sig att rabatterna kommer att nå rekordnivåer (uppåt 32 %) denna semestersäsong, eftersom återförsäljare brottas med överutbud och en mjukare konsumtionsmiljö.”
Viktiga inkomstdrivande kategorier
De stora intäktsdrivarna online kommer tillsammans att vara elektronik, kläder och dagligvaror. Dessa kategorier kommer att bidra med 103,8 miljarder dollar i onlineutgifter under semesterperioden, och elektroniken förväntas enbart driva 49,8 miljarder dollar i onlineutgifter.
Konsumenter förväntas spendera 40,7 miljarder dollar på kläder online den här säsongen, och Adobe förväntar sig att dagligvaror ska driva på 13,3 miljarder dollar i utgifter online.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link