
[ad_1]
Skulle du inte älska att få ett statligt kontrakt? Du vet, en trevlig order från Federal General Services Administration eller försvarsdepartementet?
Feds har ändrat en regel i upphandlingsprocessen som kan göra det sant för små företag.
The New Buy American Rule från Biden Administration
Köp amerikansk regel har ändrats. Enligt den tidigare riktlinjen för federal upphandling måste 55 % av komponenterna som användes för att tillverka en produkt vara tillverkade i USA.
Nu är det ändrat. Enligt den nya regeln måste 75 % av komponenterna som används för att tillverka en produkt vara tillverkade i USA.
Hur kan du få ett kontrakt för att sälja din produkt på det här sättet? Först måste du registrera dig, eftersom statliga myndigheter söker i en databas över registrerade företag när de behöver hitta en produkt.
Du hittar med andra ord inte dessa kontrakt. De hittar dig. Och de kommer inte att hitta dig om du inte vidtar stegen för att bli registrerad.
Hur man registrerar sig för den amerikanska köpregeln
Certifieringen för ett godkänt företag kommer genom Small Business Administration, som krävs av de federala förvärvsbestämmelserna.
Faktum är att SBA har en federal entreprenadavdelning för att hjälpa småföretag att ”få åtkomst till federala kontrakt, finansiering och affärsutveckling.
För mer information om den divisionen, börja med Small Business Administrations federala entreprenadavdelning. Från den sidan kan du välja de flikar som passar bäst för den specifika information du behöver för ditt lilla företag.
Sidan för SBA:s federala entreprenadavdelning är en informationskälla, till exempel detaljer om regler som du måste följa.
Redo att få in foten inom dörren? Det finns bara 5 steg, och de är relativt enkla. När du har slutfört dessa steg kommer du att vara berättigad att få SBA-certifiering att ditt företag är godkänt enligt federala förvärvsbestämmelser.
Alla steg involverar din tid och inte dina pengar. Allt du behöver för att ta dessa steg är tillgång till internet. Om du vill ha en chans att få ett federalt kontrakt, här är stegen att ta:
- Skaffa rätt registrerings- och identifieringsnummer.
- Du behöver ett UEI-nummer (Unique Entity Identifier). Du kan få det genom att registrera dig hos SAM (System for Award Management) på Sam.gov.
- Du behöver NAICS-nummer (North American Industry Classification System). Du måste matcha din produkt med de befintliga klassificeringarna och numren. Du hittar dem på Census.gov.
- Uppfyll standarderna för små företagsstorlekar. Det finns storleksstandarder som är unika för varje NAICS-kod. Sammantaget uppfyller små företag storleksstandarden om de har 500 eller färre anställda och årliga intäkter mindre än 7,5 miljoner USD.
- Registrera dig hos SAM (System for Award Management). Du slutför registreringen genom att ange de produkter du gör som uppfyller kravet på 75 %. Statliga myndigheter använder SAM-databasen för att hitta produkter.
- Upprätthåll överensstämmelse med standarderna för små företagsstorlekar. Om något förändras i ditt antal anställda eller intäkter måste du avsluta programmet.
- Uppfyll cybersäkerhetskraven. Individuella kontrakt har olika krav på den cybersäkerhetsnivå som återförsäljaren måste ha. Det kallas nivån Cybersecurity Maturity Model Certification (CMMC).
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link