[ad_1]
En nyligen genomförd undersökning av BookingLive visade att det var jättestort 90 % av Londonbor uppger att de skulle vara mer benägna att boka med ett företag som har ett onlinebokningssystem.
BookingLive hittade också det 87 % av kunder i London kommer istället att gå till en konkurrent som gör och 80 % av dem skulle välja att helt enkelt inte boka alls. Med det i åtanke förlorar London-företag som ännu inte har bytt till onlinebokningar på affärer till sina konkurrenter.
Av alla undersökta regioner i Storbritannien värderade Londonbor överlägset onlinebokning högst. Som utan tvekan den mest kosmopolitiska och tekniskt innovativa staden i Storbritannien är det inte förvånande att kunder i London vill ha bokningar till hands 24/7.
Med ett enormt och konstant överflöd av valmöjligheter när det kommer till var man ska äta, dricka, klippa sig eller göra en spin-klass, kommer företag som inte erbjuder onlinebokningar till sina London-baserade kunder helt enkelt att bli förbisedda.
Även om London är en färgstark stad för alla generationer, är den särskilt populär bland ungdomar. BookingLives undersökning fann också det 83 % av Gen Z och Millennials i hela Storbritannien är mer benägna att boka med ett företag som har ett onlinebokningssystem.
Medan 70 % av Londonbor sa de skulle lyfta luren för att göra en bokning, dessa yngre generationer växte upp online. Oavsett om du håller matlagningskurser, ett co-working-utrymme eller en konstutställning, om personer i åldern 18-44 är din främsta demografi, de vill boka online snabbt.
Den digitala transformationen har accelererats av pandemin, vilket lämnar många företag bakom sig som ännu inte har anammat digitala processer. Kundernas förväntningar har aldrig varit högre. Med det i åtanke kan företag gå miste om otaliga bokningar om de inte erbjuder enkelheten och bekvämligheten att boka sina tjänster online.
För att ta reda på mer om BookingLive, besök deras hemsida eller kontakta sofie@assisted.uk.
Uppgifterna:
Länk till rådata
[ad_2]
Source link