[ad_1]
Under åren har e-post förblivit ett av de bästa sätten att kommunicera med kunder. Det är ett kraftfullt sätt att öka varumärkesmedvetenheten, marknadsföra dina produkter och främja potentiella kunder.
Nästan alla har en e-postadress, och det här är en publik du inte bör förbise. Du måste optimera dina e-postkampanjer för snabbare omvandlingar för att få ut det mesta av dina e-postmarknadsföringsinsatser.
Vad är e-postmarknadsföring?
E-postmarknadsföring innebär i allmänhet att skicka e-postmeddelanden till nuvarande och potentiella kunder för att öka varumärkesmedvetenheten, driva engagemang, göra en försäljning eller främja potentiella kunder.
När du planerar dina digitala marknadsföringskampanjer är det bäst att inkludera e-post och sociala medier för att säkerställa en bredare räckvidd. Se till att du kollar in insiktsfulla IT- och MSP-strategier för e-postmarknadsföring för att ge en utmärkt start på dina kampanjer.
8 tips för framgångsrika e-postmarknadsföringskampanjer
Så vilka är de bästa tipsen för att skapa en framgångsrik e-postmarknadsföringskampanj? Läs vidare för att ta reda på det.
En framgångsrik e-postmarknadsföringskampanj är avgörande för digital marknadsföring, men de flesta företag förbiser den. Det kan vara möjligt att bryta igenom bruset och fånga din publiks uppmärksamhet med rätt innehåll vid rätt tidpunkt, få leads och säkerställa konvertering.
Om du vill säkerställa en framgångsrik e-postmarknadsföringskampanj, här är flera värdefulla tips och metoder för att ta dina marknadsföringskampanjer till en ny nivå.
1. Gör en catchy ämnesrad
Ämnesraden för dina e-postmeddelanden avgör om mottagarna kommer att öppna dem eller ignorera dem. Gör ett försök att skapa en enkel, övertygande ämnesrad som kan fånga dina kunders uppmärksamhet. Undvik så mycket som möjligt att använda heta ord eller fraser relaterade till pengar. Du måste välja ämnesrader som väcker mottagarnas intresse samtidigt som de talar sanning.
2. Upprätthåll en enkel och lämplig layout och design
Grundregeln i dina e-postmeddelanden är att hålla allt enkelt, inklusive layouten. Undvik att överbelasta din layout med flashig grafik, stora teckensnitt eller element som inte är på sin plats för att få ut det mesta av tillgängligt utrymme. En alltför utarbetad layout kan vara oattraktiv för de flesta mottagare och nästan säkert avsluta din e-post- eller nyhetsbrevskampanj.
Förutom att hålla layouten enkel bör designen också vara engagerande. Lägg till ditt varumärke, ditt vita utrymme och dina bilder samtidigt som du ser till att dina e-postmeddelanden är tillgängliga på stationära och mobila enheter för att göra dina e-postmeddelanden mer engagerande.
3. Integrera en uppmaning till handling
Dina e-postmeddelanden är ofullständiga om du inte ber dina kunder att göra något annat än att läsa dem. Kunder kan uppmanas att klicka på en länk, fylla i en undersökning, registrera dig för ett nyhetsbrev eller göra ett köp, för att nämna några åtgärder. Oavsett din uppmaning, inkludera en övertygande i dina e-postmeddelanden.
4. Skapa personliga e-postmeddelanden
När du skapar e-postmeddelanden för din marknadsföringskampanj är det bäst att tilltala varje kund med namn och skicka dina e-postmeddelanden med samma adress. Ju mer du försöker hålla dina e-postmeddelanden personliga, desto bättre blir resultatet. Detta skapar också förtroende hos dina kunder. Dessutom är det mer sannolikt att personliga e-postmeddelanden öppnas och läses av mottagarna.
Kom alltid ihåg att dina prenumeranter vill bli behandlade som människor med individuella identiteter. Personalisering, där du skräddarsyr ämnesraden och innehållet i din e-post så att e-postmeddelandet känns personligt och relevant, är det bästa sättet att åstadkomma detta.
Ändå är ett sätt att anpassa dina e-postmeddelanden att inkludera mottagarens namn i ämnesraden för att väcka uppmärksamhet eller ge produktrekommendationer baserat på tidigare köp.
5. Välj en lämplig e-postlista
Om du vill att din e-postkampanj ska ha den största effekten, skicka den till rätt personer. Om du fortfarande bygger din e-postlista kan du göra det genom att inkludera ett registreringsformulär på din webbplats. Du kan också uppmuntra till registreringar via sociala medier eller ett anmälningsblad om du har en fysisk butik.
Undvik å andra sidan oetiska sätt att samla in e-postmeddelanden, som att köpa e-postlistor. Tekniken kan skada ditt varumärkes engagemang och konverteringsfrekvens samtidigt som det ökar sannolikheten för att blockeras eller flaggas som skräppost av e-postleverantörer (ESP).
6. Kör delad testning av dina e-postmeddelanden
Överväg att testa dina e-postkampanjer innan du skickar ut dem om du vill garantera deras framgång. Det kan vara dags att genomföra delad testning, vilket innebär att du testar två versioner av din e-post.
Delad testning innebär att du skickar var och en till en liten andel av din målgrupp. Efter att ha analyserat resultaten kan du bestämma vilken version som fungerar bäst och distribuera den till resten av din kundlista.
Under tiden kan du förbättra dina marknadsföringskampanjer samtidigt som du lär dig mer om din målgrupp när du testar dina e-postmeddelanden. Du kommer också att veta exakt vad de gillar och ogillar och hur de interagerar med dina e-postmeddelanden. I det långa loppet är delad testning avgörande för att förbättra ditt varumärke.
7. Håll ett öga på dina kampanjer
En av de utmärkande punkterna med e-postmarknadsföring är att den låter dig regelbundet utvärdera och förbättra den övergripande effektiviteten. De flesta verktyg för e-postmarknadsföring tillhandahåller detaljerad analys och instrumentpaneler, så att du kan se om dina e-postmeddelanden är effektiva.
Öppenfrekvens, klickfrekvens, avvisningsfrekvens, avregistreringsfrekvens och skräppostklagomål är viktiga mätvärden att övervaka i dina e-postkampanjer. Bortsett från dessa mätvärden finns det andra du kan övervaka, beroende på programvaran för e-postmarknadsföring.
Viktigt, gör det till en prioritet att korrelera dina mätvärden med målen för din e-postmarknadsföringskampanj för att fokusera på de mest avgörande som avslöjar vad som fungerar och inte fungerar.
8. Skapa och skicka uppföljande e-postmeddelanden
Ofta kanske ett e-postmeddelande inte fungerar. Om ditt mål är att vårda dina prenumeranter och framgångsrikt konvertera dem, måste du följa upp med ett andra eller tredje e-postmeddelande. Du har möjlighet att tillämpa detta på olika e-postkampanjer, till exempel välkomstmeddelanden eller att vagnen lämnas.
Om du till exempel skickar e-postmeddelanden om uppföljning av att vagnen lämnats, är tillvägagångssättet att påminna prenumeranter om att de lämnat några varor i sin kundvagn. Alternativt kan du också skicka en rabattkupong som de kan använda i kassan.
Å andra sidan, observera alltid att det finns en hårfin gräns mellan ett uppföljande e-postmeddelande och att vara irriterande. Se till att dina uppföljande e-postmeddelanden har tillräckligt med utrymme och begränsa antalet e-postmeddelanden du skickar. Kom ihåg att du inte vill få klagomål om e-postspam.
Slutgiltiga tankar
E-postmarknadsföring kommer att finnas kvar och bör vara en del av din digitala marknadsföringsstrategi för att effektivt sprida ordet om ditt varumärke. Det är dags att maximera potentialen för e-postmarknadsföring. Dessa tips hjälper dig att nå ut till din målgrupp, ta hand om potentiella kunder och öka antalet konverteringar på nolltid.
[ad_2]
Source link