[ad_1]
Om du försöker bygga en e-handelsapp i Android eller iOS står du inför hård konkurrens. Det finns 12-24 miljoner e-handelsbutiker där ute, och många av dem har redan eller kommer att lansera en mobilapp snart. E-handel är inte bara de stora aktörernas domän heller.
Onlineförsäljningen ökade med 56,3 % på grund av pandemin, och Amazon var den enda återförsäljaren som sänkte snittet: de lyckades bara öka sina intäkter med 41,4 %. Det betyder att mobila e-handelsappar är allas spel nu för tiden.
Om du vill ha en del av denna mycket lukrativa bransch måste du veta hur man bygger en e-handelsmobilapp som kommer att sticka ut från mängden.
Steg för framgång
Vilka är stegen till framgång när man bygger en e-handelsapp i Android eller iOS?
Att bygga en e-handelsapp är enkelt – att göra en är lätt att använda, och berömd är det inte. Nästan 80 % av mobilapparna raderas efter första användningen. Så här ska du göra om du vill att din app ska ta fart.
1. Fokusera på användargränssnittet om du vill hålla dina kunder nöjda
Ingenting kommer att sänka en app snabbare än en dålig användarupplevelse. Om användare inte kan hitta det de letar efter inom några sekunder, klickar de iväg till din konkurrent. När du bygger en e-handelsapp för Android måste du se till att navigeringen är enkel och intuitiv att följa.
Utseendet och känslan ska bygga upp förtroende för ditt varumärke och dina produkter. Se till att de kan hitta varje knapp, meny eller produkt snabbt och organisera kategorier logiskt. Det är en bra idé att hålla gränssnittet rent och överskådligt för att bjuda in till utforskning.
2. Håll dina menyer korta och effektiva
En annan bästa praxis för användargränssnittet är att skapa menyer som är lätta att läsa på alla enheter. Till skillnad från en webbplats är ditt skärmutrymme minimalt och rullning kan vara problematiskt. Du måste se till att menyn är kort och optimerad för mobilanvändare.
Försök att namnge menyalternativ med enstaka ord (t.ex. skjortor, solglasögon, skor) istället för långa fraser. Menyn bör inte skymma viktiga funktioner som sökfältet.
3. Gör det enkelt att logga in och registrera sig
När du bygger e-handelsapplikationer vill du alltid ha slutspelet i åtanke. För e-handel innebär detta att få kunder att förse dig med sin information i marknadsföringssyfte och, naturligtvis, checka ut. Håll registreringsformulären korta.
Håll dig till de viktigaste detaljerna – namn, e-post, nummer och kanske en säkerhetsfråga. Om du vill kan du lägga till sociala medier eller Google-inloggningar för att göra det så enkelt som möjligt.
4. Få din vagn att sticka ut
När du gör en e-handelsapp försöker du göra försäljning och hålla din kundvagn på en framträdande plats. Varukorgen ska alltid fungera bra och studsa tillbaka från produktsidan och varukorgen för att lägga till fler varor innan du snabbt checkar ut.
5. Håll appen lätt och snabb
Användare vill inte uppleva fördröjningar eller förseningar vid laddning. Se till att alla bilder är autooptimerade för mobil webbanvändning och minska laddningstiderna så mycket som möjligt. Om användare studsar mellan sidor bör laddningstiden i bästa fall inte vara längre än 4-5 sekunder.
6. Önskelistor
Kom ihåg funktionen Favorit eller önskelista när du gör en e-handelsapplikation. Det kan hjälpa kunder att återvända och slutföra en försäljning när de är redo, och du kan använda informationen för remarketing och samla in kundinsikter.
40 % av shoppare uppger att deras shoppingupplevelse skulle vara bättre om det fanns en önskelista i deras e-handelsbutik – du har inte råd att ignorera deras feedback.
7. Autorekommendation
Du kan använda produkttaggar och maskininlärning för att ge kunniga rekommendationer till dina användare. Ändå kan även en rudimentär analysfunktion hjälpa dig att rekommendera och merförsälja produkter till enskilda användare. Den här tekniken hjälper dig också att förstå dina användare och hur de beter sig online, som används i dina marknadsföringskampanjer. Till exempel använder Netflix och Spotify maskininlärning för att studera dina preferenser och tagga show och låtar i enlighet med detta för att göra skräddarsydda rekommendationer.
8. Använd moderna funktioner
Tekniken förändras hela tiden. Du kan införliva teknik som AR eller VR i din e-handelsbutik, använda AI för att samla in nya insikter om dina användare och till och med inkludera användargenererade videorecensioner på din webbplats.
Om du vill bygga en e-handelsapp i Android eller iOS 2022 måste du utveckla en app som möter moderna kunders ständigt föränderliga krav och krav.
Att anställa ett fantastiskt, framåttänkande team av apputvecklare kommer att öppna upp en värld av möjligheter för din butik.
Nya Inlägg
[ad_2]
Source link