[ad_1]
Vi alla gör det. Vi ser ett kallt e-postmeddelande som inte intresserar oss, och vi skickar det till vår skräppostmapp, skräppostmapp eller papperskorgen. Den här personliga kunskapen kan inte låta bli att stanna i medvetandet hos säljare som skapar sina egna kalla e-postmeddelanden för att kontakta potentiella kunder. Hur skriver man ett säljmejl som kommer att locka mottagarna att öppna meddelandet, än mindre läsa det till slutet?
Säljteam kan spara tid, anpassa sina kontakter och skicka effektiva försäljningsmail genom att utveckla en kall e-postmall. Dessa repeterbara meddelanden gör att B2B och B2C kan skapa personliga e-postmeddelanden som ansluter till kalla leads. Mallen kommer att innehålla all relevant information för ett framgångsrikt försäljningsmail, men lämna utrymme för säljare att anpassa receptens namn, företagsnamn och annan känd information.
Hur man skriver ett kallt e-postmeddelande
Vad är ett kallt e-postmeddelande och hur skriver man ett effektivt? Ett kallt e-postmeddelande är ett som skickas till en potentiell kund som du inte har någon tidigare koppling till. En effektiv kall e-postkampanj kan vara en utmaning, men det är en viktig del av försäljningsprocessen. Att skapa en kall e-postmall med elementen i ett framgångsrikt säljmeddelande kan hjälpa till i processen.
Osäker på hur du ska öka din kalla e-postutbud? Att skicka kallt e-post behöver inte vara ett jobb, skriv bara en kall e-postmall som innehåller följande viktiga delar:
- Spännande ämnesrad – Ämnesrader är den första, och ibland den enda, delen av ett e-postmeddelande som läses, så det är viktigt att göra ett positivt intryck. Skapa en ämnesrad som lockar potentiella kunder att lära sig mer genom att öppna e-postmeddelandet.
- Till och från detaljer – Se till och redigera ”från”-informationen i dina e-postinställningar så att mottagarna ser ditt namn och företag. Kalla e-postmeddelanden med oprofessionell information kan hamna direkt i skräppostmappen. Likaså se till att din e-postadress adresserar mottagaren så att den kan hänvisas till rätt person.
- Medryckande öppningsrad – Dina potentiella kunder kanske inte spenderar tid på att läsa vidare i ditt kalla e-postmeddelande om du inte fångar deras uppmärksamhet i din inledande rad. Passa på att beröra en mottagares smärtpunkt här, så att de direkt relaterar till innehållet i mejlet.
- Värde proposition – Vad kan du erbjuda potentiella kunder som kommer att gynna deras smärtpunkter och småföretag? Vilket problem kan du lösa för potentiella kunder om de bara provar din produkt eller tjänst? Varje effektiv kall e-post måste innehålla ett värdeförslag. Varför ska prospektens företag bry sig?
- Socialt bevis – En effektiv kall e-postmall kan också innehålla socialt bevis, som visar hur produkten eller tjänsten har fungerat för andra. Den här delen av e-postmeddelandet kan innehålla statistik, vittnesmål eller till och med produktdemonstrationer från ett blogginlägg eller sociala medier.
- Uppmaning till handling – Vad hoppas säljaren åstadkomma med den kalla e-posten? Kom alltid ihåg att fråga en potentiell kund och ange din uppmaning till handling, och anta aldrig att de vet syftet med försäljningsförslaget. Tänk på att målet med de flesta kalla e-postmeddelanden inte är att avsluta en affär, utan att skapa en ytterligare koppling eller ett möte med potentiella kunder.
- Personliga detaljer – Kalla e-postmeddelanden utan personliga uppgifter är avsedda att resa från potentiella kunders inkorg till mottagarens skräppostmapp. En effektiv kall e-postmall måste innehålla utrymmen för att anpassa mottagarens information, inklusive lämplig persons namn, potentiella kunders företagsnamn och andra kända detaljer. Vissa framgångsrika kalla e-postmeddelanden kommer till och med att innehålla personliga ämnesrader.
- Detaljerad signatur – Vem är det som skickar e-postmeddelandet och hur kan potentiella kunder komma i kontakt med rätt person? Effektiva försäljnings-e-postmeddelanden bör innehålla en professionell signatur, som inkluderar avslutandet, den ”med vänliga hälsning”, av e-postmeddelandet. Inkludera inte bara avsändarens namn, utan även företagsnamn, webbplats, telefonnummer och även kontaktinformation för sociala medier.
Bästa exempel på kalla e-postmall
Vill du skapa en kall e-postmall som effektivt når din målgrupp? Tänk på följande exempel på kall e-postmall när du utvecklar en kall e-poststrategi för att hjälpa dig i din affärsutveckling:
1. Kall e-postmall b2b Service Försäljning
I det här grundliga exemplet på en kall e-postmall lämnar Selling Signals gott om utrymme för personalisering, och anpassar inte bara prospektens namn och företag, utan även anpassar deras smärtpunkter, problem och de fördelar som erbjuds. E-postmallen för B2B-försäljningstjänster kan fungera som en modell för ett säljteam som kontaktar potentiella företag.
2. Exempel på b2b produktförsäljning
I denna e-postmall för B2B-produktförsäljning erbjuder Leadfeeder ett kort meddelande som försöker ringa upp ett snabbt samtal med potentiella kunder. Den kalla e-postmallen lämnar utrymme för grundläggande anpassning, och leveransen är kort, koncis och rakt på sak, det lämpliga formatet när du kan nå potentiella kunder på deras mobila enheter.
3. Kall e-post till potentiell kund
Ett kallt e-postmeddelande som skickas till en specifik potentiell kund kommer att behöva mindre utrymme för personalisering. I exemplet ovan för försäljnings-e-postmall öppnar MailShake med en spännande fråga innan övergången till smärtpunkter och ett starkt värdeförslag. När det gäller e-postmallar träffar detta exempel alla nödvändiga element för en framgångsrik kall e-postkampanj.
4. Webbplatsbesökares kall e-postmall
Kalla e-postkampanjer innebär ofta att man kontaktar potentiella kunder som har besökt en företagswebbplats eller anmält sig till ett företagsnyhetsbrev. I det här e-postmallexemplet från Leadfeeder riktas meddelandet till de som nyligen skapat en onlineprofil. Uppföljningsmejlet är utformat för att öka försäljningen bland en prospekt som redan uttryckt intresse för varumärket … den ideala kunden.
5. E-postmall för obesvarade kallsamtal
Säljteam kan skicka kalla e-postmeddelanden till potentiella kunder när ett kallt samtal blir obesvarat. I sådana fall kommer anpassningsbara e-postmallar att spara tid och säkerställa ett effektivt meddelande som är relevant för det kalla säljsamtalet. I det här kalla e-postmallexemplet inkluderar Sales Handy viktig kontaktinformation i ett kort och sött meddelande som går rakt på sak.
6. Första uppföljningsmallen
En försäljningschef kan också säkerställa att deras team sparar tid och skickar effektiva kalla e-postmeddelanden genom att skapa specifika mallar för uppföljningsmeddelanden. En uppföljningsmall bör referera till den tidigare kontakten och ge utrymme att nämna det specifika föregående mötet. I det här exemplet på en effektiv e-postmall för uppföljning påminner Hubspot mottagaren om ett tidigare möte innan han föreslår ett nytt möte för att ytterligare diskutera möjligheten.
7. Slutlig uppföljningsmall
Framgångsrika säljteam kommer att göra flera uppföljningar när de tar hand om sina leads. Det är viktigt att ha en kall e-postmall för varje fas av försäljningsprocessen, inklusive ett sista uppföljningsförsök i ditt kalla uppsökande e-postmeddelande. I det här exemplet på en slutlig uppföljnings-e-postmall påminner Lemlist potentiella kunder om ett tidigare e-postmeddelande och lägger snabbt till ett kort värdeförslag.
Exempel på kall e-postämnesrad
Utan en bra ämnesrad finns det en anständig chans att ämnesraden kommer att vara den enda delen av det kalla e-postmeddelandet som dina potentiella kunder kommer att läsa … innan de skickar hela meddelandet till sina skräppostmappar. Därför är en fängslande ämnesrad viktig när du skapar kalla e-postmallar.
Osäker på hur man skriver effektiva ämnesrader för dina kalla e-postmallar? Följande exempel kan ge dig några idéer:
Låt oss prata om (ÄMNE)!
Gratis att prata på (DATE/TIME)?
(NAMN), jag behöver ditt råd.
Behöver du hjälp med din (CHALENGE)
Ett bättre sätt att (NÅ ETT MÅL/UPPFÖRANDE)!
Är du redo för detta?
Är du redo att ta bort gissningarna från (ACTIVITY)?
Kan du hjälpa mig?
Använd våra kalla e-postmallar för att skriva dina egna kalla e-postmeddelanden
Hittade du ett kallt e-postexempel som hjälper dig att skriva din bästa kalla e-postmall? Kanske har du bestämt dig för att kombinera element från ovanstående kalla e-postexempel med din egen unika och kreativa ämnesrad för att följa upp dina kalla samtal, telefonsamtal och andra försäljningsstrategier för att öka svarsfrekvensen.
Kom ihåg att dina potentiella kunder är upptagna människor, så det är viktigt att dina kalla e-postmallar är korta och direkta, och inkluderar bara de nödvändiga detaljerna för att skapa ett fantastiskt inlägg. Du kan till och med investera i kall e-postprogramvara för att underlätta hela processen, förbättra de oönskade e-postmeddelanden som skickas och resultera i mer nöjda kunder.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link