[ad_1]
Företagsinträdesmisstag är vanliga; därför misslyckas mer än hälften av nystartade företag inom de första åren. Varför? Att starta ett företag är spännande och roligt; men det har en allvarlig sida. Att uppfylla alla nödvändiga steg och krav, inklusive startfinansiering, val av företagsstruktur och arbeta med en affärsplan, är nödvändigt för att säkerställa att din startup undviker vanliga misstag hos de flesta nystartade företag.
Det finns flera anledningar till att skapa ditt eget företag, men ingen utesluter dig från att behöva göra grunderna väl. Till exempel spelar det ingen roll varför du startar ett företag; det viktigaste är att få insikt i affärsstrukturer och deras juridiska krav innan man bestämmer sig för vilken typ av verksamhet man ska ge sig in i. Hur? Du kan söka online med nyckelord som ”skillnaden mellan LLC och en enskild firma”, eller ”de vanligaste affärsstrukturerna som individer föredrar att prova på.
Att välja den mest lämpliga affärsstrukturen för din startup är bara ett krav; det finns många fler fel att undvika på vägen.
Undvika startmisstag
När du väl har bestämt dig för din föredragna typ av affärsstruktur, undvik dessa vanliga misstag så att ditt nya företag kan få en bra start och på sin resa mot framgång, inklusive:
- Att välja ett olämpligt namn
- Verksamhet utan affärsplan
- Undviker forskning om allt
- Ingen marknadsföringsstrategi
- Ingen konkurrentanalys
1. Välja ett olämpligt namn
Att välja ett företagsnamn är viktigt och mer krävande än de flesta människor uppfattar. Du måste ta dig tid att skapa ett tilltalande företagsnamn som kunderna lätt kan komma ihåg. Dessutom skulle du vilja ha ett namn som beskriver de produkter du erbjuder innan du registrerar ditt företag.
Annars kan underlåtenhet att göra det leda till att du går med förlust. Det är särskilt sant om du kommer på ett slumpmässigt varumärke utan att efterforska och införliva de rätta tipsen om hur du gör det. Ett sådant namn kanske inte är enastående; därför kommer det sannolikt inte att vara spännande och attraktivt för kunderna. Som ett resultat kanske du inte får kunder eller förbättrar ditt resultat. Så ta dig tid och välj ditt företagsnamn klokt.
2. Misslyckande med att ha en affärsplan
Eftersom du kanske har en bra affärsidé är det grundläggande att du har en affärsplan. Ett ordspråk lyder, ”misslyckande att planera är planering att misslyckas.” Således, om du inte har en affärsplan för ditt företag, är chansen stor att du kan tappa riktning när du driver det.
Anledningen är att en affärsplan är som en färdplan för företaget. Den beskriver företagets mål, analyserar om de är uppnåeliga och beskriver sätt att uppnå dem. Några av de saker du skulle vilja införliva när du skapar en affärsplan inkluderar:
- Företagsbeskrivningen, inklusive namn och plats
- Beskrivning av produkten eller tjänsten
- Affärsmål
- Beräknad budget
- Dina ekonomiska prognoser
- Marknadsföringsstrategier
- Målmarknad
- Sammanfattning
- Resurser
Att göra den här planen kan vara involverande och tidskrävande, men du kommer att njuta av fördelarna som kommer med det.
3. Brist på ordentlig marknadsundersökning
Undvik att starta en affärsenhet utan att göra adekvat forskning. Marknadsundersökningar kan hjälpa dig att känna till din produkts eller tjänsts genomförbarhet redan innan du börjar sälja. Dessutom kommer du att ta reda på konsumenternas smaker och preferenser och vad som är trendigt på marknaden.
En brist på ordentlig marknadsundersökning kan orsaka följande problem:
- Obeslutsamhet och passivitet
- Bristande medvetenhet om konkurrensfördelar
- Ökad operativ och strategisk risk
- Förluster som kan göra att du lägger ner verksamheten
Om du vill undvika sådana problem, gör en ordentlig marknadsundersökning och notera all viktig information du får från den.
4. Misslyckande med att ha en marknadsföringsstrategi
Ett annat stort misstag du bör undvika är att misslyckas med att använda marknadsföringsstrategier eftersom de hjälper ditt företag att bli mer synligt för din målmarknad. Det är svårt för kunder att vara medvetna om dina produkter och tjänster om du inte annonserar. Så i det långa loppet kommer ditt företag sannolikt att misslyckas.
I detta avseende skulle det vara bäst att du undersöker och införlivar strategier som:
- Marknadsföring i sociala medier
- E-post marknadsföring
- Videomarknadsföring
- Innehållsstrategi
- sökmotoroptimering
Allt detta kan hjälpa ditt företag att behålla efterfrågan, relevans och rykte.
5. Att inte ta hänsyn till dina konkurrenter
Det vore oklokt om du förbisåg dina konkurrenter när du startar ditt företag. Med tanke på att du är ny i branschen kommer du inte att veta följande om du inte undersöker dina konkurrenter:
- Vad andra företag erbjuder
- Deras priser
- Hur de hanterar sina kunder
- Några utmaningar som du kan möta i det långa loppet
- Hur andra företag använder IT för att göra sina företag bättre
- Deras design och varumärkesvärden
- Hur de distribuerar sina produkter
Exempel
Ett exempel för att visa vikten av att känna till dina konkurrenter och vad de gör är om du började sälja korv för 20 USD och din konkurrent säljer för 10 USD.
Vad är chansen för kunder att köpa av dig när din produkt kostar så mycket mer? Magert att de flesta av dem kommer att gå till den andra säljaren med en liknande produkt som är mer prisvärd. Dessutom är prisintervallet mellan dig och din konkurrent för högt. Det bör finnas en liten prisvariation mellan dig och dina konkurrenter om du vill locka fler kunder.
Därför måste du undersöka dina konkurrenter för att undvika att göra sådana misstag. Några av sätten att veta vilka dina konkurrenter är plus deras kultur inkluderar:
- Frågar från lokala företagskataloger
- Kollar pressrapporter
- Googlar på internet
Dessa, plus många andra källor, kan ge dig lämplig information för att hjälpa dig hitta sätt att göra bättre. På så sätt kommer du att differentiera dina produkter och tjänster och sätta konkurrenskraftiga priser. På så sätt får du en konkurrensfördel och attraherar fler kunder.
6. Underskatta betydelsen av nätverkande
Ibland kan du vara ovillig att interagera med andra företagsägare eftersom du är rädd att de kan stjäla dina idéer. Den andra anledningen kan vara att du är superupptagen till den grad att du har begränsad tid att ha meningsfulla interaktioner med människor. I detta avseende är det viktigt att veta att nätverk gör bättre än skada.
Anledningen till att nätverkande är bra är att det låter dig:
- Lär dig av experter
- Hitta nya kunder och utöka på så sätt din marknad
- Bilda långvariga företagsföreningar och partnerskap
- Lyft din företagsprofil
- Sträva efter att göra det bättre för att utveckla din startup
- Marknadsföringsmöjligheter
- Stärk affärsförbindelserna
- Öka ditt självförtroende
Att investera din tid i nätverk är en av de bästa aspekterna för att hjälpa dig att starta ditt företag från grunden och få det att blomstra.
Slutsats
Att starta ett företag har många fördelar, inklusive flexibilitet och att vara din chef. För att dra nytta av dessa fördelar måste du dock se till att du följer de korrekta procedurerna när du startar företaget.
Några misstag som du skulle vilja undvika inkluderar att du inte känner dina konkurrenter, brist på ordentlig marknadsundersökning, ett olämpligt företagsnamn, underlåtenhet att använda lämpliga marknadsföringsstrategier och att inte ha en affärsplan. Gör ditt bästa för att förhindra dem, så att du kan locka kunder och ha en av de mest framstående företagen.
[ad_2]
Source link