[ad_1]
US Chamber of Commerce Foundation har i samarbete med FedEx tillkännagivit tillgången på $5 000 anslag genom Small Business Readiness for Resiliency Program (R4R). Programmet är utformat för att hjälpa småföretag att förbereda sig för en katastrof och erbjuder omedelbar hjälpmedel för de förberedda företagen när en naturkatastrof inträffar.
5 000 $ Business Grants från FedEx och US Chamber of Commerce
Mer än 100 anslag på $5 000 vardera förväntas distribueras mellan juni 2022 och maj 2023 genom R4R-programmet.
Så här fungerar programmet:
- För att småföretag ska vara berättigade till programmet måste de fylla i programmets beredskapschecklista för att läggas till i databasen och övervägas för ett bidrag. Företag måste fylla i checklistan innan de drabbas av en katastrof.
- Efter den 1 juni 2022, i nya federala katastrofer där FEMA aktiverar programmet för individ- och hushållshjälp, kommer US Chamber Foundation att välja företag från databasen för att få ekonomisk hjälp som uppfyller kraven.
- Mottagarna kommer att meddelas via e-post och pengar kommer att betalas ut löpande. Företag som inte väljs ut för att få bidrag 2022 kommer fortfarande att vara berättigade till stöd om ytterligare en katastrof inträffar i deras samhälle under de kommande tre åren.
- Efter att ha fått ett bidrag från R4R är ett företag inte längre berättigat till ytterligare medel under efterföljande år eller katastrofer.
- Mer än 100 anslag på $5 000 vardera förväntas delas ut mellan juni 2022 och maj 2023.
Bygga motståndskraft för småföretag från naturkatastrofer
Även om små företag fungerar som ryggraden i lokala ekonomier, är de mer sårbara och mer benägna att misslyckas efter en katastrof än större företag. Cirka 40 % av småföretagen återhämtar sig inte efter en katastrof.
Det uppskattas att mer än 30 % av arbetsgivarna i USA är baserade i kustnära län, områden som är mest sårbara för orkaner. Efter orkanen Harvey 2017 drabbades nästan 1,5 miljoner arbetsgivare och småföretag.
När naturkatastrofer ökar i frekvens och intensitet kan att vidta proaktiva åtgärder för att utveckla katastrofberedskaps- och återställningslösningar vara skillnaden mellan att hålla öppet eller stänga för alltid efter en katastrof.
”Detta fleråriga engagemang med US Chamber of Commerce Foundation tillåter oss att bidra direkt till småföretag som aktivt förbereder sig för naturkatastrofer”, säger Jenny Robertson, Senior Vice President, Integrated Marketing and Communications på FedEx.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link