[ad_1]
Letar du efter sätt att öka Twitter-engagemanget för ditt varumärkeskonto, eller kanske för din personliga profil, så att du kan utnyttja Twitters nya program för annonsintäkter?
Detta kan hjälpa – en dag efter Twitter skickade ut miljoner i betalningar till kreatörer som deltar i dess nya erbjudande om omfördelning av intäkter har flera av plattformens högst betalda användare delade några viktiga insikter in i vad de fokuserar på och hur det relaterar till Twitters nuvarande algoritmer.
Anteckningarna är i linje med första fynden av dem som tittar på Twitters nyligen öppna algoritm – Twitter försöker i allt högre grad stimulera innehåll i långa format, med svar som nu driver den starkaste signalen för algoritmisk förstärkning.
Och även, Twitter lägger mer vikt på den tid som spenderas.
Här är några av de viktigaste anmärkningarna att tänka på i din process:
- Du måste köpa Twitter Blue för att maximera tweeträckvidden. Du måste också vara Twitter Blue-prenumerant för att tjäna pengar, eftersom endast betalande användare kan registrera sig för programmet för inkomstdelning, men den nya prioriteringen av Blue-svar innebär också att dina tweets kommer att få mycket större räckvidd om du betalar $8 per månad . Du kanske inte håller med principen om att köpa en blå bock (det gör jag inte), men det kommer att förbättra din tweetprestanda.
- Undvik utgående länkar. Twitter vill att användare ska stanna på plattformen så länge som möjligt, och som sådan får tweets med utgående länkar nu mindre räckvidd i genomsnitt. Helst skulle Twitter föredra att du lägger upp ditt långa innehåll i appen, snarare än att länka människor till din webbplats. Naturligtvis är detta inte möjligt för många märken, men det är ytterligare ett övervägande för din planering.
- Använd fantastiska bilder. Detta är en universell anteckning för alla sociala appar, men enastående bilder kommer att stoppa användare i flödet och ge dig mer uppmärksamhet. Att ta hänsyn till dina visuella element, och hur de ser ut för användarna, kan vara ett stort element för att öka tweet-engagemanget.
- Undvik hashtags. Twitter har faktiskt varit det tipsa om detta ett tag – om du vill maximera uppmärksamheten på dina tweets, sluta använda hashtags för att länka människor till andra konversationer. Motsatsen till detta argument är att användning av rätt hashtaggar säkerställer att dina tweets visas i relaterade sökningar i appen, vilket också kan öka exponeringen, men den vägledande principen här är att du vill att användarna ska spendera mer tid med ditt innehåll när de ser det, och hashtags kan distrahera från detta. Kan vara värt att experimentera med.
I grund och botten vill du se till att du fokuserar på att få människor att spendera så mycket tid som möjligt med var och en av dina tweets, eftersom Twitter ser ut att betona långformat innehåll för att öka sin egen engagemangsstatistik.
Twitter-ägaren Elon Musk har faktiskt också gjort det noterade att Twitters feed-algoritm nu ”lägger allt mer vikt åt tid som läggs på ett inlägg”.
Twitter vill mycket gärna bli en större innehållsdestination, i motsats till en mellanhand, och det är detta element som den nuvarande Twitter-algoritmen fokuserar på, vilket är en nyckelpunkt för din planering.
Om Twitter förblir ett nyckelfokus för din strategi, är detta några viktiga anteckningar.
[ad_2]
Source link