[ad_1]
Att bygga en karriär som hypotekslångivare kan vara otroligt givande – både för ekonomisk vinning och tillfredsställelse. Men det kan kännas skrämmande när du först börjar, speciellt när det finns andra väletablerade yrkesmän runt omkring dig. Det finns dock luckor på marknaden som kan göra att ditt unika förhållningssätt till utlåning sticker ut.
Börja med att fundera över varför du började med lånebranschen. Hade du en utlåningsupplevelse som gick snett, vilket gjorde att möjligheten att ändra utlåningsspelet blev en som fastnade? Eller kanske du älskar fastigheter och vill vara en del av din kunds berättelse om bostadsägande. Oavsett dina karriärmotiveringar finns det flera sätt att växa ditt företag och trivas som en utlåningsproffs.
1. Erbjud den bästa kundupplevelsen
Gå igenom din kunds potentiella vägar till dina tjänster för att identifiera möjligheter till förbättringar och förbättringar. Överväg upptäckt av sökmotorer, hänvisningar och personlig exponering. Upprätta konsekvens över alla åtkomstpunkter så att kunderna möts med samma varma, välkomnande och hjälpsamma ton.
När det gäller processen för förhandsgodkännande av lån, granska varje steg du följer för närvarande. Fråga dig själv, ”varför gör vi på det här sättet?” och se om ditt team kan komma med nya lösningar. Verifiering av inkomst är ofta en av de svåraste delarna av förkvalificering av lån.
Generellt sett litar potentiella låntagare på handläggningstiden för sin arbetsgivares personalteam. Ju tidigare du kan erbjuda förhandsgodkännande på ett lån, desto snabbare kan din låntagare peka ut bostäder i sin prisklass. Ibland kan ett förhandsgodkännandebrev hjälpa till att förbättra styrkan i deras bud, särskilt när marknaden är konkurrensutsatt.
En försening av inkomstverifieringsprocessen kan till och med leda till bestående effekter på dina låntagares lån. Förseningar kan påverka stängningsvillkor, räntelåsningar och kan till och med resultera i att ett bud på sitt drömhus förloras. Gör förbättringar i dina processer som ökar kundupplevelsen och potentiella resultat, varje steg på vägen. Både låntagare, fastighetsmäklare och säljare kommer att uppskatta din rena process, vilket kan leda till framtida remisser tack vare ditt rykte.
2. Skapa autentiska relationer med fastighetsmäklare och branschfolk
Under många år var processen att köpa bostad full av grindvakter. Fastighetsmäklare hade exklusiv tillgång till databasen för flera listtjänster (MLS) och mäklare kände till det finstilta i avslutande dokument. När det var dags för låntagare att ansluta sig till en långivare, förlitade de sig ofta uteslutande på sina mäklares remisser.
Medan potentiella låntagare fortfarande litar på expertis hos sin fastighetsmäklare, har processen att bygga relationer förändrats. Med kulturskiften som omprioriterar affärer som görs på golfbanan är den relationsskapande spelplanen full av möjligheter. Ta tillfället i akt att positionera dig själv som en autentisk partner för fastighetsproffs, inte bara en bra samtalspartner.
Låneavgångscykeln för din organisation har mål, precis som fastighetsmäklare har sina. Bekanta dig med deras försäljningsmål och tidslinjer genom att delta i branschevenemang och skapa konversationer. Ibland kan detta vara en prisutdelningsceremoni för mäklare eller helt enkelt ett lokalt nätverkshändelse. Oavsett plats, starta samtal med en anda av hjälpsamhet, vilket kan hjälpa till att skapa förtroende och relation.
Sikta på att lära dig om deras smärtpunkter och ge stöd där du kan. Ställ öppna frågor och gör anteckningar under dina konversationer. Följ upp efter evenemanget för att ansluta på LinkedIn, e-post eller båda. Motstå lusten att fråga efter deras verksamhet, fråga istället hur du kan hjälpa dem. När det är dags att förse potentiella köpare med lånealternativ, kommer ditt hjälpsamma tillvägagångssätt att hjälpa dig att toppa deras remisslista.
3. Engagera dig i din gemenskap
Det finns en anledning till varför Little League-tröjor är utsmyckade med logotyper från lokala proffs. Att stödja samhällssträvanden fortsätter att ha stor räckvidd och effekt, särskilt i branscher där konsumenterna har alternativ.
Identifiera möjligheter i ditt samhälle där ditt stöd har en inverkan och erbjuder exponering för dina målkunder. Utöver Little League-tröjor finns det många sätt att engagera sig i ditt lokala samhälle. Delta i lokala evenemang som bondemarknader, erbjuda resurser och takeaways till potentiella kunders fördel.
Prydnadssaker som stressbollar behöver inte gälla – placera ditt unika erbjudande på ett sätt som uppmanar din kund att agera. Starta konversationer genom att ställa frågor som ”vad är din familjs ekonomiska framtid värd för dig?” Denna skakande fråga kommer förmodligen att få folk att stanna upp och fråga vad du menar. Och om ditt förhållande mellan tid och stängning är så snävt att dina kunder i genomsnitt sparar tusentals dollar, är det värt att dela med sig av det.
Ditt mål i samhällsengagemang är inte bara att få din logotyp plåstrad överallt. Det kan kännas bra att se ditt namn eller ens ansikte i ljus, men försäljningskonvertering är viktigare. Var avsiktlig med reklamköp och sponsringsåtaganden, fokusera på hur dessa ställen kan omvandlas till nedläggning av lån.
Framgångsrik försäljning bygger på hållna löften
Även om relationsbyggande fortfarande är avgörande för framgång, kan det ge bättre resultat att fungera som en resurs för potentiella kunder. Och att hålla de löften du ger till dina låntagare och partners i affärsfrågor. Sätt tydliga förväntningar med alla parter som är involverade i låneprocessen. Använd dina interna mål och kontroller för att säkerställa att du uppfyller förväntningarna. Och om något förändras, kommunicera tydligt med alla dina intressenter.
Med spridningen av kundgenererad feedback på plattformar som Yelp, Facebook och Google är ryktet viktigt. Och om något går fel kommer dina kunder garanterat att dela med sig av sina elände offentligt. Sikta på att sätta standarden för utmärkt kundservice, skapa bra relationer och stötta dina vänner och grannar. När du håller dina löften kommer du snart att bli en av de mest pålitliga och framgångsrika resurserna inom utlåning.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link