
[ad_1]
När du väl har fått koll på vad som är en influencer är det dags att fundera på hur du bäst kan utnyttja sin talang för affärer. Om du vill skapa dynamiska marknadsföringskampanjer kan det hjälpa att ha en fantastisk influencer som en del av dina ansträngningar. Det finns massor av bra plattformar där du kan använda influencer-talanger för dina marknadsföringsinsatser, och vi kommer att gå igenom några av de bästa rese-influencererna du kan arbeta med för den här artikeln.
Vad är en Travel Influencer?
En travel influencer är någon som reser till destinationer i stor utsträckning och dokumenterar sina äventyr. Vissa väljer att skriva bloggar om sina upplevelser eller lägga upp foton och videor på plattformar som Instagram och YouTube (eller en kombination därav). De kan också välja att dokumentera en nischkategori, som lyxresor, eller fokusera på en specifik region. De kan också arbeta på andra plattformar som Cameo (mer om vad som är Cameo) för att få kontakt med följare.
Travel Influencer Industry 2022
Reseinfluencers har blivit en stöttepelare i världen av sociala medier och en föredragen marknadsföringspartner inom resebranschen. Beroende på resmålen har gästfrihet, turistråd och turistvarumärken ökat arbetet med reseinfluenser för att få en organisk efterföljare och skapa medvetenhet om resmål.
Varför du bör överväga att samarbeta med en reseinfluencer
Att arbeta med bästa reseinfluenser kan gynna din marknadsföringskampanj av följande skäl:
- Nya målgrupper: Att arbeta med resor Instagram influencers och andra plattformar hjälper dig att ansluta till nya målgrupper.
- Medvetenhet: Influencer-marknadsföring har stadigt blivit ett av de bästa sätten att skapa medvetenhet för företag
- Organisk räckvidd: Genom att samarbeta med en reseinfluencer får du organisk räckvidd till nya nätverk snarare än att använda betald reklam
- Öka försäljning: Du kan få nya leads och nära försäljning genom att samarbeta med reseinfluencers för att erbjuda exklusiva erbjudanden för resekampanjer.
- Förtroende: Publiken är mer benägen att lita på innehållet som kommer från deras favoritinfluencer i motsats till annonser.
Bästa reseinfluencers att arbeta inom 2022
Om du inte är säker på vilka reseinfluencers du ska arbeta med, har vi sammanställt en lista över några av de bästa influencers i utrymmet och de sociala mediekanaler de är populära på för att göra urvalsprocessen enklare.
1. Bucket List Family
The Bucket List Family är känd för sin framgångsrika Youtube-kanal med fokus på familjeresevloggar, till exempel deras erfarenheter av evigt vandrande som familj.
Nisch: Innehåll för familjeresenärer
Huvudkanal för sociala medier: YouTube, @thebucketlistfamily
Följare: 1,39 miljoner följare
2. Lauren Bullen
Lauren Bullen driver ett resekonto på Instagram med tonvikt på välbefinnande, och Elsa, hennes tvillingsysters Instagramkonto, fokuserar på att leva en hälsosam livsstil.
Nisch: Friskvårdsresor
Huvudkanal för sociala medier: Instagram, @gypsea_lust
Följare: 2m
3. Brian Skerry
Brian Skerry är en fantastisk, världskänd fotograf för National Geographic som dokumenterar hans tropiska äventyr och havsäventyr på sitt Instagramflöde för andra att njuta av, inklusive destinationer runt om i världen.
Nisch: Marin fotografi
Huvudkanal för sociala medier: Instagram, @brianskerry
Följare: 942k
4. Expert Vagabond Resebloggare
Drivs av Matthew Karsten, hans blogg innehåller äventyrsresor och fotografi eftersom han älskar att besöka galna platser. Den dokumenterar hans upplevelser, restips, samt natursköna fotografier från hans många resor.
Nisch: Äventyrsresor och digital nomadlivsstil
Huvudkanal för sociala medier: Instagram och YouTube, @expertvagabond
Följare: 140 000 följare på Instagram, 60 000 följare på YouTube
5. Orädd och långt
Fearless and Far är en toppinfluencer på YouTube för resor. Hans YouTube-kanal är fokuserad på äventyr, mat och att uppleva nya kulturer.
Nisch: Episk äventyrsresa
Huvudkanal för sociala medier: YouTube, @MikeCorey
Följare: 1,05 miljoner
6. Atlas och stövlar
Atlas and Boots utsågs till en av de bästa resebloggarna och reseskribenten. De dokumenterar utförligt sina resor till exotiska destinationer, inklusive forskning och bakgrund om destinationerna i kombination med landskapsfotografering.
Nisch: Utomhusresor
Huvudkanal för sociala medier: Blogg på hemsidan
Följare: 250k
7. Den stackars resenären Reseblogg
Om du letar efter en inflytelserik resenär i nischen för budgetresor, skulle The Poor Traveler vara ett bra ställe att börja. De har varit med i många kända publikationer för deras budgetmedvetna tillvägagångssätt och gratis reseguider.
Nisch: Budgetresor
Huvudkanal för sociala medier: Facebook, den fattiga resenären
Följare: 800k
8. Chris Burkard
Chris Burkard är en framgångsrik reseinfluencer som också är en professionell fotograf. Chris Burkard visar upp hisnande naturbilder från hela världen, som ett vackert landskap, en fantastisk strand och andra underbara platser. Hans flöde på sociala medier inkluderar också livsstil, surf, utomhus och mer för de platser han har varit på, som Costa Rica, Kazakstan och många andra.
Nisch: Livsstils- och naturfotografering
Huvudkanal för sociala medier: Instagram, @chrisburkard
Följare: 3,8 miljoner
9. Breathe Dream Go
Långsamma resor är en annan växande nisch, och Breathe Dream Go. Deras reseblogg är inriktad på att skapa medvetna reseguider för resentusiasten. Breathedreamgo har arbetat med stora resevarumärken kring hennes unika reseupplevelser runt om i Indien såväl som andra delar av världen, som Kanada och Asien, på sociala medieplattformar.
Nisch: Långsam resa
Huvudkanal för sociala medier: Facebook, breathedreamgo
Följare: 14k följare
10. Murad Osmann
Murad Osmann är utan tvekan en av de mest framstående Instagram-reseinfluenserna där ute och befaller en stor publik. Han startade den berömda trenden med ”följ mig”-resebilden som blev viral. Hans följare på Instagram sträcker sig i miljontals, och han är känd för sina fantastiska platser och estetiska sinne. Hans innehåll tog fart när lokala varumärken började närma sig, och hans flöde innehåller nu några av de mest eftertraktade hotellen.
Nisch: Exotiska platser i kombination med en unik känsla för fotografering
Huvudkanal för sociala medier: Instagram @muradosmann
Följare: 3,5 miljoner
11. Curb Free med Cory Lee
Curb Free med Cory Lee har en annan inställning till resebloggning jämfört med andra på listan. Corys resor visar hans erfarenheter av att resa i rullstol och lysa upp rullstolsanpassade resor för andra. Han har varit med i många TV-program och publikationer för sin inställning till resor.
Nisch: Reser i rullstol
Huvudkanal för sociala medier: Facebook, curbfreewithcorylee
Följare: 28k
12. Angelica Blick
Angelica Blick är en resebloggare och framgångsrik modeikon. Som en Instagram-reseinfluencer har hon skapat ett varumärke kring resor och hisnande modedesign. Hennes flöde innehåller fantastiska bilder av den tropiska världen, modefotografering, märkeserbjudanden och mer. Hon är också mottagare av Veckorevyns bloggpriser för sitt reseinnehåll.
Nisch: Fashionabla resor
Huvudkanal för sociala medier: Instagram, @angelicablick
Följare: 1.1. m
13. Jack Morris
Jack Morris är en annan stor resebloggare som har skapat ett enormt antal följare. Hans bilder handlar alla om drömmande flykter till avlägsna platser och visar den varma kulturen på destinationerna han besöker. Han är en av de största resebloggarna och växer konsekvent hans följare.
Nisch: Resa
Huvudkanal för sociala medier: Instagram, @jackmorris
Följare: 2,5 miljoner
Vad gör en bra reseinfluencer
Om du inte är säker på hur du identifierar rätt reseinfluencer för ditt varumärke, här är några överväganden att tänka på under urvalsprocessen:
- Antal följare: Titta på antalet följare de har och om det är konsekvent tillväxt
- Engagemang: De kanske har stora anhängare, men hur engagerade är de? Titta på antalet visningar för videor, likes på Instagram och kommentarer för att få en känsla av engagemang.
- Varumärkesambassadör och partnerskap: Vilken typ av innehåll lägger de upp och vilka varumärken brukar de arbeta med? Det ger dig en känsla av om de kan hjälpa din marknadsföringskampanj och deras erfarenhet.
- Innehåll: Vilken typ av innehåll vill du lägga fram (t.ex. reseinlägg på Instagram eller upplevelsedrivet långformsinnehåll), och är det kompatibelt med reseinfluensers erbjudande?
- Respons: Du bör fråga reseinfluenser som du funderar på vilken typ av feedback och statistik de har fått med tidigare marknadsföringskampanjer och hur ett partnerskap kan gynna båda dina varumärken.
Hur man arbetar med en Travel Influencer
Det finns många sätt att komma igång och arbeta med en reseinfluencer beroende på dina behov och budget:
- Kontakta influencern direkt via deras Instagram-sida med hjälp av direktmeddelandefunktionen eller kontaktinformation som nämns i deras bio
- Du kan lämna en kommentar på deras Instagram-inlägg och be dem kontrollera sina meddelanden för att säkerställa att de ser det
- Baserat på det första uppsökande svaret kan du fråga dem om olika paket eller erbjudanden de erbjuder och ge mer information om vad du letar efter och din tidslinje.
- När innehållet, leveranserna och tidslinjen har godkänts på båda sidor kan du upprätta ett kontrakt som beskriver diskussionen och leveranserna.
- Du kan välja att checka in vid olika tidpunkter under kampanjen för att säkerställa att saker och ting fungerar smidigt och ha en genomgång i slutet för att förstå statistik och resultat.
Vem är den bästa reseinfluencern 2022?
Den bästa reseinfluencern är Jack Morris @jackmorris. Han har för närvarande en stor följare på Instagram av 2,5 miljoner användare genom ett otroligt framgångsrikt Instagram-konto som visar upp hans äventyr runt om i världen.
Vilken travel influencer har flest följare på Instagram?
De bästa Instagram-reseinfluensrarna inkluderar innehållsskapare som Murad Osmann @muradosmann, som har en av de största följarna på Instagram med 3,5 miljoner användare och utsågs till en av de främsta reseinfluensrarna av publikationer som Forbes.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link