[ad_1]
Att ha mer än ett socialt mediekonto för ditt varumärke kan innebära att du når fler människor, men det betyder inte att företag helt enkelt kan lägga upp samma innehåll på varje plattform. Om du vill utöka din publik är det viktigt att skilja ditt innehåll mellan konton samtidigt som du ser till att allt känns sammanhållet och konsekvent.
För att hjälpa dig att göra detta väger 12 medlemmar av Young Entrepreneur Council (YEC) in följande fråga:
”Om ditt företag har mer än ett socialt mediekonto, kommer det inte att minska det om du bara vill lägga upp samma innehåll till varje konto om du vill utöka din publik. Vilket är ett tips du har för hur du kan differentiera ditt innehåll på dina sociala mediekonton samtidigt som du ser till att allt känns enat?”
Här är vad de rekommenderar att du gör.
1. Lär känna din målgrupp
”Vet vilka dina tittare är på varje plattform och börja utveckla en medieplan med innehåll som riktar sig specifikt till varje kanal. Bara för att en typ av innehåll fungerar bra för dig på YouTube betyder det inte att det kommer att översättas bra till Instagram. Undersök och förstå din publik och kapaciteten hos varje plattform och härled sedan din sociala mediestrategi från den informationen.” ~ John Hall, Kalender
2. Håll dig på Message
”Att hålla budskapet är nyckeln till att lyckas med en annonskampanj. Du kan anpassa ett inlägg med samma information på olika sätt för olika plattformar. Med hjälp av varumärkesbyggande skapar du ett konsekvent utseende som kan kännas igen när du byter från en plattform till en annan.” ~ Joe Morgan, Joe’s Datacenter, LLC
3. Variera hur du ber om engagemang
”En strategi vi använder för att skilja innehåll mellan våra sociala mediekonton är hur vi ber vår publik om engagemang. Vi bjuder in besökare att kommentera våra Facebook-videor och berätta om sina upplevelser. På Twitter uppmuntrar vi våra följare att använda vår varumärkeshashtag för att dela sina tankar. Dessa olika kommunikationsstrategier leder till unika typer av engagemang.” ~ John Brackett, Smash Balloon LLC
4. Stagger Messaging
”Om vi inte har en kampanj som kräver en enhetlig närvaro, eller ett aktuellt budskap som vi tror har fördelar i alla kanaler, är det avgörande att diversifiera inlägg och innehåll på olika sidor; annars är det samma skämt på fem olika fester. Ha ett gediget grepp om hur din unika publik varierar beroende på kanal, vilken ton och perspektiv som bäst resonerar med dem och sedan växla meddelanden på lämpligt sätt.” ~ Rong Zhang, Hirect
5. Fokusera på anslutning på olika sätt
”På ett av mina konton fokuserar jag på mina personliga erfarenheter och är mer sårbar med kopian och innehållet. Jag delar livserfarenheter och bilder av mig i förr och nu. Jag delar också med mig av bilder på min familj och mina vänner. På det andra kontot är det mer tekniskt och informativt innehåll om hur andra kan få mer hjälp eller vidta åtgärder mot mål. Båda uppfyller målet om anslutning.” ~ Givelle Lamano, Lamanos advokatbyrå
6. Skapa effektiva CTA:er
”Fokusera på skillnaderna i call to action (CTA) på varje plattform. Att till exempel försöka dela omröstningar och frågesporter på Facebook kommer inte att vara i närheten av lika effektivt som de är på Instagram, plattformen de ofta används på. Likaså är det mest användbart på Twitter att uppmuntra följare att använda en hashtagg för att dela sina tankar. Använd var och en av dessa CTA där de ser mest engagemang.” ~ Blair Thomas, eMerchantBroker
7. Tänk på antalet ord
”För att differentiera ditt innehåll mellan konton i sociala medier, tänk på ordgränsen. Du behöver till exempel kunna förmedla samma budskap i Twitters 280 tecken och Instagrams 2 200. Det är också viktigt att använda rätt ton för plattformen du är på. Instagram är känt för att ha fler restriktioner än Twitter när det kommer till ocensurerade bildtexter och inlägg.” ~ Jared Atchison, WPForms
8. Utveckla en varumärkesidentitet
”För att hjälpa dig skapa innehåll som delas över dina sociala mediekanaler, här är några tips för att skapa ett enhetligt budskap. Välj ett ämne att fokusera på och se till att det finns representerat i allt innehåll. Använd samma ton och röst på alla dina plattformar. Se till att uppmaningen är konsekvent i alla dina kanaler. Och behåll samma typsnitt, färger och bilder på varje plattform.” ~ Kristin Kimberly Marquet, Marquet Media, LLC
9. Ändra innehåll baserat på publikens krav
”Ändra ditt innehåll för att möta specifika krav och publikkrav för var och en av de individuella plattformarna. Om du gör ett inlägg på Pinterest, konvertera innehållet till en infografik. På TikTok, se till att konvertera den till en intressant video. På Twitter, förvandla det till en kort men fängslande tweet. Dessutom vet du när det är rätt tid att göra inlägg på varje plattform.” ~ Candice Georgiadis, Digital Day
10. Skräddarsy till varje plattforms styrkor
”Tänk på styrkorna med varje plattform och skapa innehåll som är unikt för var och en. Använd en liknande röst och ton, samt ha liknande bilder på alla plattformar. Differentiera ditt innehåll genom att skräddarsy det till varje plattform. Till exempel kan du dela kortare, snabbare uppdateringar på Twitter och längre, mer djupgående innehåll på din blogg.” ~ Blair Williams, MemberPress
11. Använd ett designverktyg för att ändra storlek på innehåll
”Ett enkelt tips du kan följa är att använda ett designverktyg som Canva för att snabbt ändra storlek på ditt innehåll för olika sociala plattformar. Du kan skapa en bild eller en GIF med en specifik dimension och ändra den för att matcha de optimala dimensionerna för olika sociala nätverk. Sedan kan du göra några justeringar och ha ett enhetligt budskap som fortfarande är optimerat för alla dina sociala profiler.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
12. Använd undersökningar och publikfeedback
”Om du vill göra ditt innehåll lite annorlunda på olika sociala medieplattformar, be din publik att dela sina preferenser genom undersökningar och feedbackformulär. Varje ekosystem för sociala medier är lite olika. Ju mer du vet om användare på varje plattform, desto lättare blir det att skapa innehåll och erbjudanden för dessa kanaler.” ~ John Turner, SeedProd LLC
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link