[ad_1]
Oavsett vilken bransch du är i, om du försöker anställa på den nuvarande arbetsmarknaden, är chansen stor att du möter en hård konkurrens. Med så många företag att konkurrera med är det viktigt att hitta ett sätt att sticka ut så att den bästa talangen kommer att vilja ansluta sig till ditt team – och din platsannons är det bästa stället att börja.
För detta ändamål ombads en panel av medlemmar i Young Entrepreneur Council (YEC) att svara på följande fråga:
”Med så många företag som anställer just nu är det viktigt att hitta ett sätt att sticka ut. Vilket är ditt bästa tips för att skriva ett jobbinlägg som kommer att fånga arbetssökandes uppmärksamhet, och varför?”
Nedan följer deras bästa rekommendationer för att sticka ut i ett hav av jobbannonser.
1. Markera ditt företagsuppdrag
”För uppdragsdrivna företag, lyft fram ditt företags uppdrag och varför det är viktigt. I dagens anställningsmiljö har toppkandidater massor av alternativ, och att kunna gå med i ett företag som har ett uppdrag bortom vinst är mycket attraktivt.” ~ Josh Weiss, Reggie
2. Betona balans mellan arbete och liv
”Se till att du betonar balansen mellan arbete och privatliv. Arbetssökande idag har fler alternativ än någonsin. Nyligen genomförda studier har visat att även lön tar en baksätet till balansen mellan arbete och privatliv när kandidater väger upp möjligheter. Att erbjuda ett distans- eller hybridarbetsalternativ är ett av de bästa sätten att försäkra potentiella anställda att ditt företag värdesätter sin tid och att du har byggt en arbetskultur baserad på respekt och förtroende.” ~ Andrew Powell, Lär dig att vinna
3. Visa upp dina unika värderingar
”Lyttra fram värderingarna i ditt företag. Även om flera företag kan rekrytera talanger, kom ihåg att ditt företag har ett unikt och inneboende värde. Kommunicera vem du är, hur folk tycker om att arbeta med dig och vilka förväntningar som finns på personen som tar rollen.” ~ Alfredo Atanacio, Uassist.ME
4. Håll det roligt och visa upp din kultur
”Jag älskar jobbinlägg som är roliga och uttrycker ditt företags kultur. Det finns inga ”regler” för det du skriver, så du kan verkligen låta din freakflagga vaja! Tänk bara på moderna GEICO-reklamfilmer jämfört med gamla banala annonser som just sa: ”Detta är vår produkt, här är kostnaden, här är dess funktioner.” Muttrarna och bultarna i affären du erbjuder är inte viktiga. Visa dem ditt företags tankesätt!” ~ Jonathan Sparks, Sparks Law
5. Betona möjligheter och resurser
“Framhäfta din företagskultur, möjligheter och resurser. Ge dem en glimt av miljön och teamet de kommer att vara en del av. Se till att du delar med dig av eventuella framstegsmöjligheter och balansen mellan arbete och privatliv du strävar efter att upprätthålla för dina anställda. Att gå bortom positionen och dess ansvar kommer att hjälpa dem att föreställa sig att vara en del av ditt företag och den framgång de kommer att uppnå.” ~ Blair Thomas, eMerchantBroker
6. Ställ in tydliga förväntningar i förväg
”För att skriva en platsannons som sticker ut och attraherar rätt kandidater, se till att vara väldigt tydlig och specifik med vad du vill ha. Avstå från att använda buzzwords och fraser som ”sökord ninja”, eftersom detta verkar oprofessionellt och inte talar om för kandidaterna exakt vad du vill ha. Att sätta tydliga förväntningar redan från början säkerställer att du anställer rätt passform.” ~ Stephanie Wells, formidabla former
7. Hjälp dem att visualisera en dag på jobbet
”Gör din platsannons så att den hjälper kandidaterna att visualisera en vanlig dag på jobbet. Till exempel, istället för att skriva något som ”letar efter en innehållsskribent vars roll skulle vara att…” kan du säga: ”Ditt jobb som innehållsskribent på X kommer att vara att… Du kommer att ansvara för …” Detta kommer att hjälpa dem att visualisera sig själva i rollen och förstår om de passar rätt för jobbet.” ~ Thomas Griffin, OptinMonster
8. Inkludera relevanta nyckelfraser
”För att skapa en optimerad platsannons, se till att inkludera relevanta sökord och nyckelfraser som din målgrupp säkerligen kommer att använda i sökningar. Detta gör att de enkelt kan hitta ditt inlägg så att de kan ansöka och bli en potentiell kandidat.” ~ Jared Atchison, WPForms
9. Låt din personlighet skina igenom
”Om du vill få ut det mesta av din nästa jobbannons, låt din personlighet skina. Vi har alla sett jobberbjudanden som är tråkiga och saknar verkliga incitament eller personlighet. När sökande känner att en riktig person är på andra sidan tangentbordet, är det mer sannolikt att de svarar på ett vänligt och lättillgängligt sätt.” ~ John Turner, SeedProd LLC
10. Inkludera kontaktinformation för en riktig person
”Ge människor ett sätt att kontakta en riktig person. Även om detta kan sluta med att ett av dina e-postkonton blir översvämmade med e-postmeddelanden, kan detta tillvägagångssätt vara mycket effektivt. Att ha en människa att prata med är viktigt och att ta med detta i din jobbannons kan skilja dig från konkurrenterna. Dessutom kan det också hjälpa till att göra processen mindre automatiserad och mer humaniserad.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
11. Definiera specifika krav och kvalifikationer
“Det bästa sättet att skriva en platsannons som kommer att fånga arbetssökandes uppmärksamhet är att se till att du är specifik om vad du söker och hur tjänsten passar in i ditt företag. Du kan också inkludera en tydlig lista över kvalifikationer och krav för att attrahera rätt kandidater.” ~ Kristin Kimberly Marquet, Marquet Media, LLC
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link