[ad_1]
Framgång i alla företag beror till stor del på framgången för dess marknadsföringsinsatser. Men med så många sätt att marknadsföra och så många områden att fokusera på, kan det vara utmanande att begränsa en kampanj till en enda kontaktpunkt. Men om du misslyckas med att skapa en fokuserad strategi kommer dina marknadsföringsinsatser sannolikt att bli mindre än framgångsrika.
I detta syfte fick 11 yrkesverksamma från Young Entrepreneur Council (YEC) följande fråga:
”Vilket område bör marknadsförare för småföretag fokusera huvuddelen av sina ansträngningar på i år, och varför?”
Det här är vad de tycker borde finnas på att-göra-listan över småföretagsmarknadsförare 2022.
1. Bygga gemenskap med kunder
”Ett område som marknadsförare för småföretag bör fokusera huvuddelen av sina ansträngningar på i år är att bygga gemenskap. När du bygger en gemenskap med dina kunder är deras livstidsvärde längre och de kommer att vara mer benägna att hänvisa kontakter för att köpa din produkt eller tjänst.” ~ Alfredo Atanacio, Uassist.ME
2. Berätta historier i marknadskommunikation
”Marknadsförare för småföretag måste introducera och fokusera på storytelling i sin marknadskommunikation. Människor får inte kontakt med företag som bara vill skapa försäljning. De värdesätter företag som har en meningsfull historia att dela med sin publik. Jag föreslår att du läser böcker som lär dig om berättande inom marknadsföring. Använd dem och du kommer att märka skillnad i hur människor engagerar sig med dig.” ~ Syed Balkhi, WPBeginner
3. Utnyttja Metaversen för kampanjer
”Marknadsförare för småföretag bör överväga att fokusera på metaversen och hur det kan utnyttjas i marknadsföringssyfte. Det är en ny domän och full av möjligheter.” ~ Jordan Edelson, Appetizer Mobile LLC
4. Dela sin historia på sociala medier
”Ditt lilla företag behöver inte krypa upp till framgång. Det kan helt enkelt blomstra med ett inlägg på sociala medier. De flesta småföretagare har hittat sin väg till framgång genom sociala medieplattformar som Instagram och TikTok, som ger möjlighet att dela din berättelse. Hur subtil det än kan tyckas, kommer att dela din affärshistoria öka din marknadsstorlek och medvetenhet och stimulera spänning.” ~ Candice Georgiadis, Digital Day
5. Byggnadsautomation för redundanta uppgifter
”Fokusera på byggnadsautomation så att du inte fastnar i ogräset eller går miste om möjligheter. Det finns överflödiga uppgifter som är viktiga men som kan utföras i stor skala. Du kan till exempel schemalägga automatiska textmeddelanden för att vårda viktiga kundrelationer. Sedan kan du automatiskt lägga till dessa relationer i anpassade annonsmålgrupper på Facebook och Instagram för att ge medvetenhet på topp.” ~ Bryan Citrin, kiropraktisk reklam
6. Utse ett team för digital marknadsföring
”Digital marknadsföring måste ha hög prioritet, och du kan inte lägga ut den på entreprenörer. Arbeta med ett etablerat företag eller utveckla ett team internt; en person ensam kan inte genomföra en hel marknadsföringskampanj. De behöver stöd och resurser. Att ha ett team som arbetar med digital marknadsföring kommer att upprätthålla dina ansträngningar under året.” ~ Duran Inci, Optimum7
7. Skapa delbart videoinnehåll
”Att skapa delbart videoinnehåll kommer att vara nyckeln för småföretag som vill växa under 2022. Mellan plattformar som Instagram och TikTok och användarupplevelse på webbplatser är övertygande videoinnehåll ett måste. Ju mer kreativt, desto bättre.” ~ Leila Lewis, Be Inspired PR
8. Bygga upp ”Know, Like and Trust”-faktorn
”Små företag måste få kontakt med sina kunder på ett personligt plan. Konsumenter vill veta vem de gör affärer med. I år bör fokus ligga på att bygga ”känna, gilla och lita på”-faktorn för företagare. Låt din publik komma in i ditt företag. Var transparent i din praxis och låt konsumenterna veta hur de passar in i helheten.” ~ Jared Weitz, United Capital Source Inc.
9. Överväger röstsökningsoptimering
”Marknadsförare för företag måste börja tänka på optimering av röstsökning. Fler människor använder röstsökning för att surfa och köpa produkter online än någonsin tidigare. Om din webbplats inte rankas för long-tail, röstsökningsspecifika sökord, kan du gå miste om mycket organisk trafik och otaliga försäljningsmöjligheter.” ~ John Brackett, Smash Balloon LLC
10. Hjälpa kunder att lösa problem
”Små företag som vill få fler kunder med mindre ansträngning över tid måste fokusera på inbound marketing. Här pushar du inte för att sälja eller marknadsföra dig själv särskilt mycket. Istället ligger fokus på att hjälpa kunder att lösa sina problem, till exempel genom att tillhandahålla gratis tutorials på YouTube. Du kommer att bygga en publik och utveckla förtroende på det här sättet, och folk kommer att köpa av dig längre fram.” ~ Blair Williams, MemberPress
11. Humanisera sitt varumärke för följare
”Fokusera på att humanisera ditt varumärke. Gå live på dina sociala kanaler och ha en-mot-en-interaktioner med dina användare. Presentera ditt team för dina följare och ge dem en tjuvtitt på ditt kontor. Låt din publik veta att det finns riktiga människor bakom varumärket som arbetar hårt för att göra deras liv enklare. Detta kommer att hjälpa dig att få bättre kontakt med din publik och nå dina mål snabbare.” ~ Josh Kohlbach, Grossistsvit
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link