[ad_1]
Innehållsmarknadsföring innehåller så många element, från bloggande till videoskapande till sociala medier. Alla dessa kan ta värdefull tid från småföretagare och marknadsföringsteam. Men det finns små saker som kan göra dessa uppgifter mer effektiva och/eller mer effektfulla. Dessa tips från medlemmar av online-småföretagargemenskapen kan hjälpa.
Öka ditt varumärke genom att återanvända gammalt innehåll
Ditt innehåll kan tjäna ditt företag i mer än bara en vecka eller två. Faktum är att det finns flera sätt att återanvända innehåll och erbjuda det på nya sätt. Janice Wald från Mostly Blogging utforskar en handfull i det här inlägget. Och BizSugar-medlemmar delade med sig av sina egna tankar här.
Utforska att skriva gästinlägg
Om du vill utöka en publik för din blogg kan det hjälpa att dela din expertis på andra ställen också. Möjligheter till gästbloggning kan hjälpa dig att bygga upp trovärdighet och namnigenkänning. Sharla Ann Matyjanka går igenom konceptet här.
Se till att ditt onlineinnehåll är tillgängligt
Att skapa fantastiskt innehåll kan bara hjälpa ditt varumärke om det är tillgängligt. Det inkluderar att se till att det är tillgängligt för dem med alla typer av funktionshinder. Detta sökmotorbevakningsinlägg av Atul Jindal innehåller en tillgänglighetschecklista för innehållsmarknadsförare.
Få klart för dig vilka dina kunder är
Om du skapar innehåll för kunder måste du tydligt förstå vad de bryr sig om. En idealisk kundprofil och/eller köparpersona kan hjälpa dig att bli specifik om ditt innehåll och massor av andra affärsstrategier. Detta Cience-inlägg av Anastasia Voitehina dyker in i skillnaden mellan dessa koncept. Så du kan välja den modell som fungerar bäst för ditt företag.
Få ut mer av ditt befintliga innehåll
Du behöver inte hela tiden skapa fler blogginlägg och videor för att dra nytta av innehållsmarknadsföring. Du kan också växa genom att optimera innehållet du redan har producerat. Tony Patrick beskriver hur man uppnår detta mål i detta Content Marketing Institute-inlägg.
Samla idéer för ditt nyhetsbrev via e-post
Ditt e-nyhetsbrev kräver unikt innehåll, precis som din blogg och sociala mediekanaler. Så du bör hela tiden leta efter inspiration och idéer. Ivan Widjaya delar några i detta SMB CEO-inlägg. Och medlemmar av BizSugar-communityt kommenterade inlägget vidare här.
Skapa en innehållsstrategi som fungerar
Content marketing handlar inte bara om att ständigt trycka ut nya inlägg. Du behöver en strategi för att verkligen få ut det mesta av innehållet du producerar. I det här inlägget och podden för Duct Tape Marketing går John Jantsch över att skapa en plan som fungerar för ditt företag.
Håll dig uppdaterad med dessa sociala medier-trender 2022
Sociala medier kan förstärka din innehållsstrategi. Men dessa plattformar utvecklas ständigt med nya algoritmer och trender. För att få ut det mesta av din strategi 2022, läs om årets relevanta trender i detta MarTech-inlägg av Corey Patterson.
Få ut det mesta av Facebooks ekologiska marknadsföring
Du behöver inte betala för annonser för att förstärka ditt innehåll på Facebook. Det finns fortfarande sätt att få engagemang och få relevanta kunder till din sida, som Michael Stelzner från Social Media Examiner beskriver i det här inlägget.
Välj rätt långsvans-sökord
De flesta innehållsmarknadsförare vet att de ska inkludera grundläggande nyckelord i inlägg och rubriker. Men sökord med lång svans blir ännu mer specifika. Lär dig hur du väljer dessa för att förbättra din innehållsstrategi i detta SEMRush-inlägg av Sergio Aicardi.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link