[ad_1]
Att driva ett framgångsrikt företag handlar om att ta vara på möjligheter. Ibland hoppar du på de som presenteras för dig. I andra fall skapar du din egen. Dessa tips från medlemmar av småföretagargemenskapen online kan hjälpa till med båda strategierna.
Upptäck tillväxtmöjligheter med hjälp av verktyg för konkurrentanalys
Möjligheterna som finns inom din bransch beror till stor del på luckor som dina konkurrenter lämnar öppna. Så du kan behöva analysera dina konkurrenter för att hitta de mest relevanta vägarna för att växa ditt företag. Lär dig mer om verktyg för konkurrentanalys och hur de kan tjäna ditt företag i detta BloggingWizard-inlägg av Adam Connell. Gå sedan till BizSugar-communityt för att se vad medlemmarna säger.
Hitta e-postadresser efter namn
Ofta uppstår affärsmöjligheter baserat på de personer du har haft kontakt med. Du kan till och med behöva skapa dina egna möjligheter genom att komma i kontakt med rätt personer i din bransch. I detta Criminally Prolific-inlägg beskriver Dmitry Dragilev hur man hittar någons e-postadress med namn.
Dyk in i Web 3.0 Marketing
Ny teknik som Web 3.0 kan skapa massor av nya möjligheter för företag. Men du måste först förstå konsekvenserna av dessa verktyg för att få ut det mesta av dem. I detta gör-det-själv-marknadsförare-inlägg går Ivana Taylor över Web 3.0-marknadsföring för småföretag.
Finslipa dina egna kreativa egenskaper
Ibland kräver det kreativt tänkande att dra nytta av affärsmöjligheter. Oavsett om du är i ett kreativt område eller inte, är det ofta fördelaktigt att känna igen vilka kreativa färdigheter du har och som kan kräva lite extra arbete. I detta inlägg från Startup Professionals Musings listar Marty Zwilling flera egenskaper som hjälper kreativa entreprenörer att frodas.
Förbered dig på att hantera nödsituationer
Nödsituationer kan skada företag. Eller så kan de ge möjligheter att växa och pivotera. Om du vill göra det bästa av situationer som inte går att kontrollera på utsidan, hjälper det att vara förberedd i förväg. I det här Aha!NU-inlägget delar Russell Emmental med sig av krisberedskapstips.
Bli den bästa fastighetsmäklaren
Den för närvarande heta fastighetsmarknaden innebär att det finns massor av möjligheter för entreprenörer att tjäna solid inkomst. Så hur drar du nytta av det här alternativet? RE/MAX-mäklaren Richard Zompa ger tips i det här inlägget. Och BizSugar-medlemmar delade med sig av sina egna tankar här.
Få ut det mesta av kundinteraktioner
Varje samtal du har med en kund är en möjlighet att göra ett positivt intryck. Detta gäller även för dem som delar klagomål eller bekymmer. I detta Noobpreneur-inlägg diskuterar Elinor Johansen filosofin om ”kunden har alltid rätt” och ger tips till småföretag.
Hitta de mest lönsamma bloggnischerna
Att blogga har gett entreprenörer i massor av nischer möjligheter att försörja sig. Även om det vanligtvis är bäst att täcka det du är genuint intresserad av eller kunnig om, finns det vissa ämnen som tenderar att vara särskilt lönsamma. Se en fullständig lista i detta Themeisle-inlägg av John Hughes.
Få opartisk lokal SEO-data
Varje bit data du samlar in om din SEO och marknadsföringsstrategi kan hjälpa dig att upptäcka möjligheter till förbättringar. Så du bör inte leta efter bevis på att dina befintliga strategier fungerar. Leta istället efter opartisk data, som källorna som ingår i detta Mazepress-inlägg av Chris Roark.
Skapa din egen marknadsföringsplan
Det finns till synes oändliga möjligheter att marknadsföra ett nytt företag. Så det hjälper att skapa en plan från början för att hålla fokus. Kolla in detta Visme-inlägg av Mahnoor Sheikh för tips om hur du gör din egen.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link