[ad_1]
Det finns massor av tekniska verktyg och trender som kan påverka din digitala marknadsföringsstrategi. Från sociala medier till SEO är det viktigt att hålla sig uppdaterad om de senaste metoderna och plattformarna. Dessa tips från medlemmar av online-småföretagargemenskapen kan hjälpa.
Förbered dig för utvecklingen av anslutningar
Ny teknik skapar nya trender i hur människor ansluter online. Detta kan få långtgående konsekvenser för företag som marknadsför digitalt. Se tankar om några topptrender från Rachel Strella i detta Strella Social Media-inlägg. Gå sedan över till BizSugar för att se vad medlemmarna säger.
Håll dig uppdaterad inom SEO
Reglerna och strategierna som används för SEO utvecklas ständigt. Så om du har fastnat i det förflutna kanske dina ansträngningar inte når önskat resultat. Häng med genom att kolla in resurserna som listas i det här inlägget i sökmotorjournalen av Loren Baker.
Använd användarorienterade tester för att förbättra SEO
För att verkligen förbättra din nuvarande SEO-strategi måste du tänka som en av dina webbplatsanvändare. Splittestning kan verkligen komma till nytta för detta. Lär dig om vikten av användarorienterad SEO-testning i detta Semrush-blogginlägg av Brian Moseley.
Följ de fyra S:en för framgång i sociala medier
Ditt företag använder förmodligen redan sociala medier för marknadsföring. Men med så många verktyg och tekniker som marknadsförs online kan det vara lätt att överkomplicera saker. I detta SmallBiz Technology-inlägg går Hardik Oza över några grundläggande begrepp som alla marknadsförare på sociala medier bör komma ihåg.
Tänk på etiketten när du använder sociala medier
Sociala medier handlar inte bara om tekniska trender. Det är fortfarande en väg för människor att kommunicera med varandra. Så det är viktigt att ha etikett i åtanke. Lisa Sicard från Inspire to Thrive går igenom etiketttips på sociala medier här. Se sedan vad BizSugar-medlemmar tycker om inlägget här.
Genomför en social mediarevision
Om din nuvarande strategi för sociala medier inte uppnår alla dina mål är det värt att ta en närmare titt. Det är här en revision kan komma in i bilden. Lär dig mer om revisioner av sociala medier och hur du använder dem för ditt varumärke i detta Inlägg för Forward Vision Marketing av Kris Kozamchak.
Hitta de enklaste metoderna för att publicera innehåll i sociala medier
Många företag använder flera sociala medieplattformar för att nå sin publik. Detta kan kräva mycket tid för att göra inlägg och engagera sig med följare. Lyckligtvis finns det verktyg tillgängliga för att förenkla processen. Adam Connell recenserar ett alternativ i det här inlägget från Blogging Wizard. Och BizSugar-medlemmar delade också kommentarer här.
Tjäna pengar på din blogg med hjälp av sponsrade inläggsnätverk
Om du använder din blogg som en väg att tjäna pengar, erbjöd du förmodligen sponsrat innehåll till varumärken. Att hantera dessa relationer manuellt kan vara lukrativt, men tidskrävande. Sponsrade inläggsnätverk erbjuder en mer effektiv lösning. Lär dig mer om dem i detta inlägg med guldfat av Elechi Emekobum.
Skydda ditt varumärke med automatisk övervakning
Oavsett hur effektiva dina digitala marknadsföringsinsatser är, kan ditt varumärke lida om andra nedvärderar ditt varumärke online. Det finns dock verktyg som kan övervaka omnämnanden åt dig, vilket ger dig en chans att svara snabbt. Läs detta sökmotorbevakningsinlägg av Elizabeth Matsangou för mer om detta ämne.
Hitta den bästa CRM-mjukvaran för ditt företag
CRM har länge varit en viktig typ av verktyg för företag. Men idag finns det mer specifika program än någonsin. Så du kan hitta programvara med exakt de funktioner som ditt företag behöver för att engagera sig med kunder. I det här inlägget ger Neil Patel tankar om att hitta de bästa alternativen.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link