
[ad_1]
Varje företag strävar efter att betjäna sina kunder väl. För att göra det måste du överväga upplevelsen under hela deras resa, från att du först hörde om ditt varumärke till att hantera dina anställda och onlinenärvaro. Följande tips från medlemmar i småföretagargemenskapen online kan hjälpa dig att förbättra upplevelsen för kunderna.
Få dina första kunder med dessa effektiva konverteringstaktik
Kundresan börjar i allmänhet med konvertering. Något måste övertyga potentiella kunder att faktiskt göra affärer med dig. Så hur kan du konvertera dessa framtidsutsikter? Anna Fox delar med sig av tips i detta Small Business Bonfire Post.
Öka medarbetarnas engagemang
Dina anställda är sannolikt de som interagerar direkt med kunderna oftast. Så om de är engagerade på jobbet är det mer sannolikt att dina kunder får en positiv upplevelse. Det här Aircall-inlägget av Emily Gregor innehåller sju tips för att öka medarbetarnas engagemang.
Öka arbetarinköp och kundservice
Faktum är att om du någonsin vill förbättra kundservicen är det ett måste att få ditt team att köpa in din strategi. Men hur kan du åstadkomma detta? Martin Zwilling utforskar konceptet i det här inlägget på Startup Professionals Musings-bloggen.
Skapa din virtuella evenemangsstrategi
Virtuella evenemang har varit nödvändiga under de senaste åren. Men det verkar som om de är här för att stanna. Faktum är att de kan hjälpa ännu fler företag att hålla evenemang, eftersom färre verkliga resurser behövs. I det här Social Media Hat-inlägget beskriver Mike Allton hur han skapar en strategi för virtuella evenemang. Och BizSugar-medlemmar diskuterade inlägget vidare här.
Optimera e-postmarknadsföring under livscykeln
Kunder på olika ställen under köpresan kan leta efter olika saker från ditt varumärke. Detta gäller i alla interaktioner, men särskilt i e-postmarknadsföring. Lifecycle e-postmarknadsföring riktar sig till innehållet där dina kunder befinner sig i upplevelsen. Läs mer i detta Crowdspring-inlägg av Rizza DC.
Inspirera andra genom Twitter-chattar
Twitter är en idealisk plattform för att underlätta onlinekonversationer och evenemang. Många varumärken och individer är värd för Twitter-chattar om specifika ämnen. Om du är intresserad av att vara med, läs tipsen i detta Inspire to Thrive-inlägg av Lisa Sicard. Besök sedan BizSugar-communityt för att se kommentarer om innehållet.
Hantera kundförfrågningar effektivt
Kunderna har frågor. Så det är upp till dig att svara på dem snabbt och tillfredsställande. Människor har olika förväntningar inom olika branscher och med olika typer av företag. För att lära dig mer om att hantera kundförfrågningar, kolla in detta Noobpreneur-inlägg av Neil Duncan.
Förvandla försäljningstillgångar till långsiktigt innehåll
Försäljnings- och marknadsföringsupplevelserna är vanligtvis ganska olika varandra. Men meddelandet kan vara liknande. Genom att använda dessa innehållstyper inom olika områden kan du optimera både dina försäljnings- och innehållsmarknadsföringsstrategier. Ann Smarty ger mer perspektiv i detta SharpSpring-inlägg.
Koppla din personlighet till ditt varumärke
Vissa företagare gillar att hålla sig i bakgrunden. Men det kan ofta gynna ditt varumärke att ge ett namn och ansikte som folk kan få kontakt med. I det här Take It Personel-inlägget utforskar David Leonhardt några sätt att säga ”Det här är jag!” Och BizSugar-medlemmar hörde av sig med ytterligare tankar här.
Öka antalet ingångar till din butik
Detaljhandelsföretag levererar ofta sina bästa kundupplevelser personligen. Det kan dock vara svårt att få in folk om de inte redan är bekanta med din plats. Harry och Sally Vaishnav ger tips för att öka antalet ingångar till detaljhandelsföretag i detta Small Biz Viewpoints-inlägg.
Om du vill föreslå ditt favoritinnehåll för småföretag som ska övervägas för en kommande sammanfattning av communityn, skicka dina nyhetstips till: sbtips@gmail.com.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link